1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus mk 3 rs catch can

Discussie in 'Performance' gestart door Lucas17, 6 apr 2020.

  1. Geen probleem [emoji1360]
     
  2. Goede foto's hoor! Dankjewel.

    Trouwens best mooie kleur..denk dat ik die ook ga bestellen.
     
  3. Ik zie ook een potentiële update voor mijn auto
     
  4. Als je jezelf een beetje gaat inlezen in dit onderwerp dan wordt het vanzelf een noodzakelijke update. Ben van mening dat dit iets is wat er eigenlijk standaard al in had moeten zitten.
    Zeker op de st en de rs
     
    RSBülent en Thieske vinden dit leuk.
  5. Helemaal mee eens!
     
  6. Zeker weten bestellen dan dus, na ontvangst de moed verzamelen voor installatie
     
  7. Bestellen gaat nog effe duren..ik wil eerst mijn inlaatkleppen reinigen, daarna snel bestellen.

    Installeren ziet er niet zo moeilijk uit, zie link:
     
  8. Ik ga ze sowieso bestellen. Ook voordat de kleppen gereinigd zijn, voorkomen de cans dat de aanslag erger wordt
     
    RSBülent vindt dit leuk.
  9. @BugsBunny hoe zit het met de montage eigenlijk? Moet je zelf gaten bij maken of zitten er beugels bij voor al bestaande gaten? En of het slangen zijn met of zonder terugslagklep? Kon het uit de foto’s en filmpjes niet op maken
     
  10. Bij dit setje gaan ze er eigenlijk vanuit dat je een openluchtfilter hebt geplaatst, dan kan je hem daar aan de zijkant plaatsen. Er zitten 2 zelftappende schroeven bij.
    Ik heb hem zelf aan de voorkant in de plastic kap geschroefd die over de radiator zit, aangezien ik het standaard luchtfilterhuis nog heb zitten. Dit is het enige minpuntje van deze set.
    Maar volgens mij als ik het zo las ben jij wel handig met metaalbewerking. Dus dan zou ik een mooi beugeltje maken waar je hem aan kan vastmaken.

    [emoji16]
     
  11. Ps de slangen zit verder geen terugslagklepje in, maar die heb ik eigenlijk nog nergens bij gezien.
     
  12. Ok dank je. Ja die terug slag kleppen heb ik wel voorbij zien komen bij de Mishimoto voor de rs volgens mij. Anders maar even bij majestic na vragen hoe en wat
     
  13. volg dit topic af en toe. geen idee of het ook daadwerkelijk de vervuiling echt tegen gaat, dit ivm interne egr ook voor vervuiling op de inlaat kleppen kan zorgen.
    bij uitlaatslag, dan gaan de inlaatkleppen al open voordat de zuiger boven is.

    zover ik online heb kunnen zien is terugslagklep alleen als je 1 catch can hebt.
    daar zitten twee kleppen in,
    eentje zorgt ervoor dat hij kan ademen naar de inlaatzijde voor de turbo, in deellast.
    als je volgas geeft heb je daar geen onderdruk, dan wordt juist gebruik gemaakt van de de compressor zijde.

    maar je kan ook kiezen voor twee catch can. eentje tussen kleppendeksel en inlaatbuis
    en de andere tussen de inlaat na gasklep naar carter.

    persoonlijk vindt ik het te duur om te installeren. en ik denk als dit klepvervuiling tegen gaat, dan hadden alle merken dit allang toegepast.


    wat ik weet is dat een catch can tussen de carter en aanzuigbuis je meeste kans hebt om klepvervuiling tegen te gaan.
    rede is dat ik bij klanten die gasgeven de kleppen schoner zijn dan bij klanten die vaak in deellast rijden en dus niet boven de 3000rpm uitkomen
     
  14. De catch can word vooral niet standaard toegepast om 2 redenen. De ene zijn de kosten. En ten opzichte van de standaard motor is er lang genoeg mee te rijden zonder dat je het nodig hebt en wie weet hoe lang het duurt voordat je er echt last van krijgt. Maar de belangrijkste reden is het onderhoud. Een catch van moet je regelmatig checken/leeg maken. En fabrikanten weten dat de gemiddelde automobilist daar geen zin in heeft en tussen de garage beurten er niks aan wil doen. Dus zo onderhouds vrij mogelijk.
    Wat ik heb begrepen is dat als je de van niet op tijd leeg maakt je juist meer problemen krijgt. Doordat er nog grotere hoeveelheden olie tegelijk uit de can gezogen kunnen worden.
     
  15. Vandaag nog even contact gehad met majestic. Hij gaf aan de pcv zijde te adviseren aangezien daar het meeste uit komt en de ccv eigenlijk alleen adviseert bij regelmatig circuit gebruik. Er zit geen terugslag klep in maar dat is voor deze van niet nodig geeft hij aan. Er zit een aftap plug in de onderkant maar de onderkant kan er ook makkelijk af.
    Ik zit dus nog even te twijfelen over de kleuren. Maar ik denk dat ik er ook een bestel voor de pcv
     
  16. Als het scheelt in de verzendkosten, zouden we eventueel samen kunnen bestellen?
     
  17. @Thieske dat zou misschien wel kunnen. Kan morgen wel eens vragen of het wat scheelt samen verzenden of los
     
    Thieske vindt dit leuk.
  18. Heeft dit ook nut voor een focus 1.0 125 PK?
     
  19. Nee kleine fordmotoren hebben daar geen last van, maar je weet maar nooit, je moet het zelf in de gaten houden.
     
  20. Dank je wel
     
    RSBülent vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina