Idd dat denk ik ook. Met echte tuning op maat zijn ze normaal gesproken wel een dag bezig. En als ze een parameter vergeten zou dat funest kunnen zijn. Misschien dat een standaard nog beter is ? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja uurtje of 2a 3 met een verder standaard wagen, zou toch zeker wel 3 a 4 runs voor nodig moeten zijn voor m perfect te krijgen. Dat noem ik fine tunen, 1 keer voor de tuning en 1 keer na de tuning is geen maatchip, dat kan gewoon niet.
Vanavond gaan we de 182pk versie installeren. Kijken wat dat resulteert. Ik zal vergelijkingsvideo maken van de acceleratie. Zowel hoge als lage toeren
Nou geen verschil... 100-190 was 150pk 20s. 182pk ook 20sec. 60-120 in zn 3 was 8 sec. Nog steeds 8 sec. Hopen dat er een inleer proces is Dit zijn via de teller opgemeten waardes. Ik weet dat het niet precies is maar moet wel wat zeggen
Is er toevallig iemand die een gechipte 1.5 ecoboost mk3.2 heeft? Ik ben heel erg benieuwd hoe het rijdt namelijk
Heb je de test in dezelfde versnellingen gedaan? Het koppel blijft namelijk gelijk en je gaat het waarschijnlijk pas echt merken boven 4000tpm.
60-120 -zou j evt niet veel kunnen verwachten. 100-190 dan zit j alleen maar op hoge toeren van versneling 3 en 4
Als het koppel niet verhoogt hoef je weinig te verwachten bij sprintjes Verhogen van het vermogen geeft een hogere topsnelheid en daar heb je in nederland niet veel aan. Het meeste wat merkbaar zou zijn is een rustigere en vooral soepelere loop van de motor tijdens optrekken en misschien een veranderend verbruik, maar dat ligt voornamelijk aan de controle van de rechter voet
Je hebt zeker een punt. Enkel, velen riepen dat de 182pk software in het praktijk 195+/- pk en 300+/-nm zou opleveren in verhouding met oct98. Bij de 1.6 motor zal dat vast wel zo zijn maar voor de 1.5 is dat dus een fabeltje
De 150pk doet het op 98 ook beter dus als je al 98 getankt hebt heeft de motor al meer dan 240Nm geleverd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 150pk versie nooit te traag heb gevonden. Zelfs met de caravan er achter is hij redelijk snel. De enige manier om het echt te bepalen is door de auto op een vermogenstestbank te zetten.
Ik heb ook de 150pk versie en ik denk dat de 182 pk niet echt een meer waarde heeft . Heb ook 98 getankt maar daarbij voel het verschil ook niet echt . Alleen wel in de portemenee . Waarschijnlijk ga ik de auto wel een keer laten chippen als die uit de garantie is . Daarbij voel je waarschijnlijk wel echt verschil . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb ook de 1,5 met origineel de 150pk versie. Vrij recent de 182pk update uit laten voeren en ik ben er juist wel blij mee. Tijd van de stoplichtsprintjes heb ik wel gehad maar bij doortrekken tijdens bijvoorbeeld invoegen merkte ik duidelijk dat bij 4000tpm de boel geknepen werd. Dat is nu niet meer zo en ik vind de vernogensopbouw nu veel soepeler verlopen zoals paul vingerhoets al beschreef. Zelfs mijn vrouw viel dat al op. Overigens tank ik sinds ik de auto heb wèl euro 98. Ook al voor de update.
Met de 150pk had ik ook niet het idee dat ik vermogen tekort kwam, maar meer is altijd leuk Ik tank ook altijd 98 ook voor de update.. Wat je wel beter voelt momenteel is de overboost. Als je bij 3000 toeren volgas geeft voel je de overboost dus de koppel wel meer/lekker. Maar andersom niet veel. Maar ieder zn eigen beleving natuurlijk
Alleen de 4 cillinder variant. De 1.5 ecoboost 3 cil in de focus 4 heb ik me totaal.nog niet inverdiept of deze motor hetzelfde is tussen de verscchillende vermogens versies
Inmiddels heb ik al een paar weken de 182pk software erop staan . De auto rijdt er super mee . Ik vind de opbouw van de toeren ook fijner, dan de 150pk versie . De laatste paar keer heb ik ook bp ultimate getankt . Het is de moeite waard om het te laten doen . En je zit veel veiliger dan chippen . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk