Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford focus 1.5 st line 150pk chippen of originele software 182pk

Discussie in 'Performance tuning' gestart door berryy5, 27 jan 2019.


  1. Ben ik nou de enige die bijne geen verschil voelt? :schater:
     
    Plint24 vindt dit leuk.
  2. Bij de 150pk had ik als die rond de 4000 toeren kwam dat er een kuchje in zat . Na dat kuchje trok die wel weer door . Te kort aan vermogen heb je ook niet met de 150pk . Ook was bij mij de gaspedaal niet niet goed en er is inmiddels een nieuwe ingezet . Met de 150pk heb ik de auto niet boven de 210 gekregen . Nu heb ik er 222km/h mee gereden maar moest daarna afremmen . Ben wel benieuwd als je een 150pk en 182pk naast elkaar een sprintje laat doen . Denk ook dat er dan niet heel veel verschil in zit .


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. Ik heb bevestigd gekregen bij de dealer dat de 182 PK versie van de MK4 Automaat 3cil. niet in NL wordt verkocht door BPM redenen.
    Onze oosterburen verkopen hem wel in 182 pk automaat.

    Iemand enig idee wat dit kost om te doen bij de dealer?
     
  4. Dealers doen / kunnen / mogen dit niet.
     
  5. Even geduld. Zal een kwestie van tijd zijn en dit is via conversmod.de beschikbaar zijn. Voor Focus mk3 en Mondeo Mk4/5 is zoiets al mogelijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    NepGangster vindt dit leuk.
  6. Ik ben ook wel benieuwd of dit eventueel gedaan kan worden door de dealer of een betrouwbare partij waardoor dit "veilig" gedaan kan worden bij de 3 cil 150 pk. Heb sinds kort ook de 150pk versie en zou de update wel prettig vinden voor het rijden met de caravan van de zomer.
     
  7. Een Ford dealer zal dit nooit doen. Zou ook wel gek zijn, ze verkopen dan nooit meer een 182pk versie omdat ze hem zo even updaten.

    Voor het rijden met de caravan gebruik je meer het koppel dan het maximum vermogen en het maximum koppel blijft gelijk.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  8. Gaat niet helemaal op op die manier.

    als je met een caravan erachter tegen een berg op rijdt, dan wil je toeren maken met een benzine auto.
    Meer pk betekent automatisch dat je meer koppel hebt in hogere toeren, want dat is hoe het werkt.

    of 150pk dan wel of niet voldoende is is een andere discussie.
     
    meeder vindt dit leuk.
  9. En daarom mag de 182pk versie ook 1600kg trekken ten opzichte van 1500kg voor de 150pk versie!
     
  10. In mijn eigen ervaring met onze C-Max 1.5 Ecoboost 150pk met een Kip Vision er achter van om en nabij 1200kg is dat 150pk meer dan genoeg is om op een fijne en vlotte manier rond te rijden, ook in de bergen.

    Meer is natuurlijk altijd fijner maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik vermogen te kort kwam en wij hebben dan ook nog wel de automaat.

    Die automaat zorgt overigens voor zalig wegrijden op hellingen, de koppelomvormer vangt het allemaal perfect op.

    Waar de 182pk tot zijn recht zal komen zal boven 4000tpm zijn (als het bij de 3 cilinder enigzins gelijk gaat als bij de 1.5 4 cilinder) met onze vorige auto met een atmosferische motor zat ik de halve vakantie boven 4000tpm maar met de Ecoboost kom ik zelden boven 4000tpm maar je merkt wel dat daar boven het koppel wat wegzakt.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  11. Dank voor de reacties, heb nu ziezo meer vermogen dan de 1.0 125 uit 2013 die ik eerst had. In Nederland ging dat best maar nu naar Frankrijk wilde ik toch wat meer vermogen over hebben.
     
    meeder vindt dit leuk.
  12. Ga je in Frankrijk ook echt de bergen door?

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  13. In principe zal ik door de Ardennen, Luxemburg naar Frankrijk rijden, daarna zal het vlakker worden aangezien we meer naar het midden van Frankrijk zullen gaan. De echter alpen zullen we niet aan doen dit jaar.
     
    meeder vindt dit leuk.
  14. Dan is dat enigzins vergelijkbaar met wat wij in Zweden zijn tegengekomen.
    Wij zitten dan met z'n tweetjes in de auto met de luifel in de auto opgeslagen en een volle kofferbak.
    De caravan weegt ongeveer 1150 tot 1200kg.
    Dat gaat bij ons echt probleemloos met 150pk. De auto krijgt overigens wel alleen 98 oktaan te drinken. Op de snelwegen moet je opletten dat je niet ongemerkt veel te hard gaat rijden.

    Je zou voor een goede beeldvorming via caravantrekker.nl een berekening kunnen maken en eventueel het uitgebreide rapport kunnen kopen. Dat uitgebreide rapport is erg interessant om te lezen.
    Als je mij een PB stuurt met je emailadres wil ik je mijn rapport van onze C-Max wel opsturen zodat je kan zien wat daar allemaal in staat.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  15. Ik heb inderdaad op caravantrekker diverse berekeningen gemaakt en daar bleek dat de 1.0 125 pk wagon die we hadden een 6,5 scoort en slechts tot 80 km per uur voldoende scoorde. Een nieuwe 1.0 automaat deed het al beter maar kwam toch vermogen tekort. Daarom de 1.5 150pk handbak. Automaat nog lastig tweedehands te vinden of te duur. De 1.5 150 pk handbak scoort bij caravantrekker met mijn caravan een 8 en is bij 110 km per uur nog een 6. Kortom wat meer veiligheids reserve, al is goed beladen altijd belangrijk.
     
  16. Absoluut, goed beladen met voldoende kogeldruk is het belangrijkste.
    En ook belangrijk, je hebt vakantie dus haasten is ook niet nodig.

    Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
     
  17. Toevallig heb ik afgelopen vrijdag mijn 1.6 150pk van aangepaste software laten voorzien. Voor de tuning had ik maar 132pk maar wel 240nm koppel. Met de nieuwe software kwam de meting op 180pk en 304nm. Blokje heeft 123000 gelopen en er zat euro 95 in. Op aanraden van de tuner ga ik nu over op 98 (V-power). Dat had ik overigens al eens eerder een paar keer getankt maar ik merkte geen verschil. Dat was wel voor het e10 tijdperk, misschien heeft dat ook nog invloed.
     

Deel Deze Pagina