1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trekhaak

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door forcedmarcel, 19 jun 2018.

  1. Bij ons werkt Stop-Start gewoon met of zonder aangekoppelde aanhanger.
    Met de caravan zet ik de bak altijd in S en dan wordt Stop-Start uitgezet.
     
  2. Ok morgen maar ff flink stuk rijden ;)
    Denk dat ze radio aangehad hebben mijn vrouw zei dat ie nogal hard stond toen ze em ophaalde .
    Anders hang ik maandag wel weer in de telefoon
    Gr
    Forcedmarcel
     
  3. Apart, bij mij werkt de start-stop niet meer met aangekoppelde aanhanger (of fietsendrager). Ook de schakelindicator vind dan dat ik zelf maar moet uitzoeken welke versnelling de beste is.
     
  4. Laat ik het zo zeggen. Als ik de bak in P zet dan zet hij direct de motor uit. Ik heb nog niet met de bak in D gereden met de caravan dat kan ik nog proberen om te kijken wat de Stop-Start dan doet.
     
  5. @forcedmarcel
    mogelijk dat start/stop niet werkt ivm de accupool los is geweest. gevolg is dat je pas na 24uur het weer werkt.
    verder wel fijn dat hun de extra kosten van een overprijzig kabelboom op zich nemen.
    echter is dit de kabelboom voor de koelvin of zo?? want dat moest toch ook gebeuren.

    @meeder
    vaak zat setje van bosal of brink gemonteerd zelfs als bij mijn auto. die werken altijd goed. module wordt gewoon netjes herkent en is vaak ook niks meer aanmelding dat systeem weet dat die module er is.
    bij ecs is idd soms niet altijd geweldig. daar hebben we de kabelset idd wel soms vervangen. maar alle auto's die ik van 2015 en ervoor heb gezien werkte goed er mee

    die van mijn is van brink komplete set. sluit je direct met stekker aan op de can-bus en hoef je verder alleen voeding bij aan te sluiten. werkt super en geeft perfect aan of de lampen niet werken.
    tevens wat ik altijd een pluspunt vindt is dat de 13-polige stekker compleet voor gemonteerd is. vooral als ze hem dicht hebben gelijmd zodat er geen vocht bij kan
     
  6. Start/stop
    Werkt weer accu leverde te weinig spanning wat ik al dacht trkh mont en radio lekker aan laten .

    Extra kabel was nodig i.v.m geen trekhaak voor bereiding ,is bij bosal/brink niet nodig modul sluit je dan aan can bus.
    Aangezien deze trh + modul helemaal origineel is gaat dat niet lukken .
    Vokgende keer toch maar weer zelf doen:)
    Maar ja dacht heb nu toch al geld uitgegeven aan nieuwe auto dus kan dit er ook nog wel bij ;)
     
  7. @truckerowner werkt bij een Bosal of Brink setje TSC ook of werkt dat alleen als er een originele module gebruikt wordt?
     
  8. accu moet een minimaal SOC(state of charge) hebben voor je start/stop systeem werkt
    na loskoppelen van de accu duurt het tot 24uur voor je BMS(battery management system) de SOC heeft uitgerekend.

    of trailer stability control ook werkt denk het wel. want dit is deel van de esp.
    aangezien ik niet boven de 80 uit ben gekomen met aanhanger, heb je niet zo snel een probleem.
    dit gebeurt meer als je carvan hebt en verkeerd beladen bent

    wel leuk als je op youtube er verder naar kijkt bij ford.
    trailer reverse assistance is maakt het wel heel makkelijk om achterruit te rijden er mee
    trailer brake assistance is wel grappig maar daar voor hebben wij de oplooprem. dit is meer als je goosneck trailer met 5th wheel hebt, dus voor de trucks van ford
     
  9. @meeder Bedankt voor de foto. Zojuist zelf even gekeken en helaas, de warmtewisselaar zit er bij mij niet. We gaan maar eens in de pen klimmen met Ford NL.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Volgende week vrijdag komt de koelvin bij mij achter de intercooler. Ik ga dan eens kijken hoe snel hij aanslaat met deze temperaturen.
     
  11. Hoj allemaal
    Beetje laat maar hier even un update betreffend .extra koelvin / water pomp ja of nee. Ford c max ecoboost 1.0 125 pk
    Zoals ford nederland al aangaf is het pas vanaf model 2015 nodig .
    Had er zelf ook een hard hoofd in .
    Maar goed heb de reis naar kroatie 1545 km met aanhanger +/- 450 kilo 4 personen en kofferbak vol inmiddels achter de rug en heb geen rare dingen meegemaakt zelfs berg op 5 de versn 100 kmu deed de auto met gemak .had mijn vorige c max 1.8 ook 125 pk toch veel meer moeite mee .

    Gr
    Marcel
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina