1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trekhaak

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door forcedmarcel, 19 jun 2018.

  1. Ik geloof er geen snars van. Bij de Focus 3.1 zat ie er niet in en was ie wel nodig. Bij de C-Max zal dat toch niet anders zijn? Bij de Focus facelift zijn ze het even standaard gaan monteren, hebben ze dat wellicht bij de C-Max al eerder gedaan?
     
  2. Mijn auto heeft geen extra koelvin .
    Maar mag toch wel aannemen dat ford nederland het toch wel juist zal hebben.
    Heb voor de zekerheid ook nog laten checken door twee andere ford dealers zij kwamen met het zelfde antwoord.
    Dus twee dealers/ford nederland/mijn eigen dealer die zouden er toch niet om liegen ! .
    Mocht er toch wat verkeerd gaan wat ik niet hoop ;) heb altijd nog de mails waarin staat dat het niet hoeft :) :)
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  3. Ford Nederland en de dealer bleven ook volhouden dat de extra oliekoeler voor de 6F35 versnellingsbak niet nodig was bij een trekhaak terwijl Ford die af fabriek wel plaatst bij een trekhaak. Ford gaat geen onderdelen ontwikkelen en plaatsen als het niet nodig is. Zowel de dealer als Ford Nederland konden mij niet uitleggen waarom het dan niet zou hoeven maar ze bleven volhouden dat het niet nodig was.

    Nadat ik een Email naar Ford Europa heb gestuurd en wel naar iemand die 'vice president of development' op zijn visitekaartje heeft staan en ik het verleden 'head of powertrain development' is geweest kreeg ik ineens antwoord dat het wel noodzakelijk was en dat Ford alle kosten op zich zou nemen...

    Tot zover het geloven van de dealer en Ford Nederland...
     
  4. Heb je dat mail adres voor me dan kan ik daar ook nog ff aankloppen ;)
     
  5. Je hebt het in ieder geval goed nagevraagd overal!
     
  6. Check dubbel check ;) niks zo veranderlijk dan een auto ben zelf monteur bij bmw.
    Maar zelfs daar is met trekhaken niet altijd hetzelfde daar is het soms zo extreem dan moet ook de hoofdplus kabel onder auto vv worden dan weer wel extra zware ventilator dan weer niet etc etc . maar ja na mijn reis Kroatië dan weten we of het nou wel of niet nodig was :) :)
     
  7. @meeder Heb jij nog iets van communicatie / e-mail hiervan? Ik heb namelijk een 2015 1.5 ecoboost automaat waarbij ik achteraf door de Ford dealer een trekhaak heb laten monteren. Ook hier zei de dealer dat het niet nodig was om een extra oliekoeler te plaatsen. Ik vond dat toen ook al raar. Ze konden tevens geen verklaring geven waarom het nu niet zou moeten terwijl hij er bij een af-fabriek trekhaak wel op zit...
    Misschien kan ik met jouw communicatie/referentie mijn dealer ook overhalen...
     
  8. Aanvullende vraag...

    Mijn FF3.2 automaat had geen trekhaak, die heb ik bij de dealer laten plaatsen. Ik weet niet of de auto een 'trekhaak voorbereiding' heeft, want dan zou de aanvullende oliekoeler er al moeten zitten begrijp ik uit diverse topics.

    Hoe kan ik nu zien of mijn focus een 'trekhaak voorbereiding' had/heeft? Met andere woorden, hoe/waar moet ik kijken of de aanvullende oliekoeler er al zit? Ik ben niet zo'n techneut op motorisch vlak om dit zelf te ontdekken :shhh:
     
  9. Een veel betere foto kon ik niet maken maar je ziet de warmtewisselaar zitten bovenop de bak. Net achter de zwarte beugel, achter de bedieningsstang.

    [​IMG]
     
  10. #30 jjonkie, 4 jul 2018
    Laatst bewerkt: 4 jul 2018
    Je hebt genoeg navraag gedaan, dat zeker.

    Maar toch zou mijn advies zijn: bestel voor 100 euro zo'n fan. En zet deze er zelf in. Het is een kwartiertje werk op de oprit. Als je een brug tot je beschikking hebt is het nog veel makkelijker. Plaatsen stekker erin en klaar.

    ik heb dit zelf gedaan bij een focus 3.2. en ik neem aan dat het bij een C-max identiek zal zijn.

    Just my 2 cents.....
     
  11. @jjonkie bij de 1.5 Ecoboost met automaat gaat het niet om een fan maar om een oliekoeler. Bij ons zijn ze met 3 man 1,5 dag bezig geweest... 1 van de dealer, 1 man van Ford Keulen en 1 man van Ford Saarlouis omdat dit de allereerste auto was waarbij ze achteraf die oliekoeler geplaatst hebben die je normaal voor €100 krijgt als je trekhaakvoorbereiding aanvinkt.
     
  12. verkeerd quote., dit topic gaat over een 1.0 125pk dus vandaar mijn reactie richting ForcedMarcel
     
  13. Ah oké :)
     
  14. Ik zou zelf ook idd zelf de koelvin extra monteren als ik 1.0 had. Al moest ik aparte kabelboom voor maken om hem werkend te krijgen draairn zal hij.
    Waterpomp is niet zo direct nodig als je geen gebruik maakt van start en stop systeem. De functie dat hij nadraait als de motor uit staat is wel handig.

    Hoe dan ook valt hey me wel beetje tegen van ford, terugroepactie die niet lekker opgestart word en ook dit zijn geen positieve dingen. Ben van ander merk wel anders gewend, dat het beter geregeld was. Alleen die hebben probleemmotoren weer waar je om de 15.000km ellende mee hebt
     
  15. Hoi ben ik weer
    Vandaag staat auto
    bij garage.
    Afspaak gemaakt trekh incl montage €750
    Wordt net gebeld uuuuh in u auto zit nog niet de juiste kabel om de bedrading aan te sluiten .€225 extra
    Wat vinden jullie hiervan.
    Is toch zeker niet mijn schuld lijkt dat ze dat best kunnen zien met bestellen of de auto de juiste bedrading heeft.
    Kosten delen of ophalen en naar inbouw station
    Thanks
     
  16. Ook bij dat inbouw station zal die extra benodigde kabel geplaatst moeten worden en zul je niet veel goedkoper uit zijn vermoed ik.
     
  17. Denk het niet want als ik bosal/brink handleiding bekijk wordt het met originele stekkertjes op verlichting aangesloten en het module regelt voor de rest alles want die gaat op het can bussysteem.
    Voor mijn auto 725 incl programmeren uitschakeling mist achterlicht en pdc.
    Idd origineel Ford tfkh / module heeft originele aansluitpunten nodig .
    Maar ben eruit met ford dealer zij nemen de kosten voor de extra kabel boom ;)
     
  18. Ik heb dan met de huidige moderne auto's een sterke voorkeur voor de originele modules en kabelsets. Ook al zullen de kabelsets van Brink en modules van ECS niet slecht zijn.
     
  19. Meeder
    Helemaal gelijk ;)
    Krijgen zat bmw's die trh door derden hebben laten inbouwen is allemaal leuk maar een programmering blijft dan haken bij imi module moet dan eerst verwijderd worden alvorens verder te progammeren :(
     
  20. Pffff hij zit er op.
    Wat me nu is opgevallen start stop werkt niet bij stoppen stoplicht.
    Accu te weinig vermogen tfh mont met radio aan.
    Of omdat er nu een trekhaak op zit .dat zal toch pas uit moeten schakelen als er een aanhanger wordt aangekoppeld.

    Thankd
     

Deel Deze Pagina