Kwam deze auto tegen: Ford Focus Wagon 1.6 Titanium (DRUNEN) http://link.marktplaats.nl/m1151104...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Ad Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
heeft met uitrustingsniveau te maken. het fijne weet ik er niet (meer) van maar [MENTION=142]JW[/MENTION] heeft het wel eens uitgelegd.
Onderstaand lijstje heb ik enige tijd geleden gemaakt van de Focus 3 fase 1. Naast de Nederlandse uitrustingsniveaus heb ik hier ook een aantal buitenlandse uitrustingsniveaus in verwerkt. Focus 3 fase 1 Ambiente = Serie 20 Studio (UK)= Serie 20 Trend = Serie 32 Edge (UK) = Serie 32 Champions Edition (DE)= Serie 32 SYNC Edition (DE = Serie 32 ECOboost Edition = Serie 32 First Edition = Serie 40 ECOboost Edition Plus = Serie 40 Titanium = Serie 40 Titanium X = Serie 40 Trend Sport = Serie 70 Zetec = Serie 70 Zetec S = Serie 75
Ik heb momenteel een Focus 2.2 wagon 1.6 Econectic diesel die ik met veel plezier rij. Hij rijdt lekker zuinig (ik haal 1:22-1:24, zelf berekend). Teller staat nu op 235k km en het is tijd voor een nieuwe voordat het roetfilter vervangen moet worden en heeft nog wat andere kleine kwaaltjes. Ik heb de afgelopen 3 jaar 27k km per jaar gereden en nu twijfel ik of ik voor een benzine of diesel zal gaan. Heb in het topic gelezen dat omslagpunt rond dit aantal km’s ligt. Ik wil graag een Focus 3.1 station met of de Econetic diesel de 105 Pk (ik weet dat dat niet jullie voorkeur is, maar mijn 2.2 rijd heerlijk (zuinig) en hoef geen racemonster) of een 1.0 Ecoboost met 100/125 pk. Ik zoek er een 2012 /2013 titanium uitvoering met max 120k km en denk jaar of 4 mee te rijden. Mag max 11-12 k Euro kosten. Ik rij 130 km per dag woon-werk op voornamelijk snelweg. Het topic is gestart wat de verschillen in kosten / onderhoud zijn: Voor benzine: geen grote geplande kosten, distributieriem bij 240k km en daarvoor dan doe ik hem weer weg. Voor diesel: een distributieriem bij 140k km en mogelijk een roetfilter bij 200k km als ik het zo lees. Verder als het stuk gaat hoge kosten voor reparaties. Wat zijn de andere verschillen in onderhoudskosten en wat denken jullie over de restwaarde naar ca. 4 jaar? Ik heb er 2 gevonden die mij interessant lijken: Benzine: https://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/36307102 Diesel: http://www.autobedrijffranken.nl/voertuig/ford-focus/ Al vast bedankt voor het meedenken. Gr. Paul
Wil je er een aanhanger mee trekken? Dan kan je de Focus 3 Econetic laten staan, mogen maar 300kg trekken. Persoonlijk koop ik privé geen diesel meer. Tenzij je een Euro VI diesel hebt mag je over een tijdje in Duitsland geen stad meer in. En ook in Nederland zal waarschijnlijk de hetze tegen diesels steeds verder opgevoerd worden.
Bedankt voor de input. Aanhanger niet persee, maar wel een fietsendrager. Daarom hebben beide een trekhaak. Voordeel van de Ecoboost is dat als ik me bedenk en er toch een keer een aanhanger of zelfs caravan komt, dat ik die dan wel kan/mag trekken. Nog een vraag, zijn de kosten voor een onderhoudsbeurt (groot/klein) voor benzine / diesel gelijk of zit daar veel verschil in? Gr. Paul
Mijn 2.1 heeft zijn beste tijd ook wel gehad met 265.000km en 11 jaar. Ik wil een 3.1 1.6 tdci 115pk kopen uit 2011 of 2012. Prijs <8000€ en kilometerstand <120.000km (Belgie). Hebben jullie nog tips of aandachtspunten?