Mooi dat je weer thuis is en en de Tüv keuring geslaagd is Nu kan de Focus RS/RS500 van de K&N lijst klik Leuk overigens dat ze getest hebben met Shell V-Power 100.
Mooi dat het allemaal goed is gegaan Simon! geeft toch een goede reden om weer de autobahn te gaan bezoeken die V-power 100
Fijn dat alles is goed verlopen en de Tuv goedkeuring ook . Dus gaan we afwachten wanneer het filter op de markt komt.
De is blij dat die weer bij het ''baasje'' is , de TT was leuk voor 5 dagen maar er gaat niets (althans tot nu toe) boven de
Super Simon, krijg je ook nog een meting voor en na het filter? Ben benieuwd of het echt pk's scheelt.
In de gegevens die ik vandaag heb gekregen staat niks over Pk meting, wel allerlei andere meetwaarders, oa lucht hoeveelheden, HC,NOX,CO, CO2 enz De meting is ook vooral het vergelijken tussen het papieren oem filter en de K&N en of de uitstootwaardes niet te veel gaan afwijken van het origineel. Ook is er een geluidsmeting gedaan, ook dit moet namelijk binnen de normen blijven. Nee, ik heb er absoluut geen spijt van gehad, het vervangende vervoer is natuurlijk erg leuk en straks heb ik een mooie K&N filterset, en het verhaal dat mijn betrokken was met het verkrijgen van het TUV certificaat.
Plus dat je wat feiten over het filter, specifiek op jouw auto, erbij krijgt. Maakt het toch weer wat leuker. K&N had het wel over PK winst met filters. Zeker als de auto al flink wat PK's aan boord heeft. Met 306 standaard moet er toch wel wat te winnen zijn?
Wellicht dat een PK meting bij K&N zelf kan als je nog eens naar Eindhoven wilt rijden, dat is meer wat ik bedoel
Hierbij nog de metingen van K&N op mijn Het open filter is ook bij Simon gemonteerd geweest voor de Tuv keuring.
Ik vind eerlijk gezegd de krommes van de standaard uitvoering niet zo geweldig. Inderdaad wel mooi om te zien wat zo'n filter doet. ps. zijn deze grafieken op dezelfde dag gemaakt en ook in de volgorde zoals aangegeven?
Klopt, allemaal op dezelfde morgen en volgens mij ook in die volgorde. De dip bij 5000 toeren viel mij erg op, maar wat ik begreep is dat dit ook door de meting kan zijn veroorzaakt (bijv. een wiel dat op dat moment net een beetje slipt of zo). Er werd ook uitdrukkelijk vermeld door K&N: 'Dit is een moment opname van jouw auto, en hoeft dus niet representief te zijn voor alle Ecoboosts' Het gaat K&N er natuurlijk om dat de resultaten met de filters beter zijn dan met het standaard filter. Of je nou de beloofde fabriekswaardes haalt of niet, dat is voor hun niet zo interessant.