Als je de originele 150pk software er op (laat) zetten dan kan je de Bluefin voor de 150 nemen en upgraden naar iets van 180~190 De 150pk software doet met octaan 102 ook ongeveer 180pk overigens
Turbo motoren hebben inderdaad vaak goed profijt van benzine met een hogere octaan gehalte. 150 pk moet het blok halen op euro 95. Benzine met een octaan getal van 98 of 102 kunnen dan inderdaad voor een (kleine) vermogenstoename zorgen. (oude atmosferische en performance blokken merk je vaak ook het verschil met hogere octaangehaltes)
Wat ook kan is dat Gert Jan al een gezond motortje heeft. En dat die Kuga daardoor beter presteert. Dat hebben ook meerdere automerken. Porsche en BMW staan er bijvoorbeeld om bekend dat sommige van hun motoren meer vermogen hebben dan dan fabriekspecs.
Nieuw tankstation hier in Maasmechelen. 1,20 voor de 95 1,25 voor de 98 Heb ook wel eens nagedacht om mijn 1.0 125 te laten chippen, maar laat het maar zo. De volgende auto wordt gewoon weer een snellere.
tsja, 102 is duur in NL maar wat is nou het werkelijke prijsverschil tussen 95 en 98? max. 10 euro per volle tank? 1x naar de en dan ben het ook kwijt
Voor normaal gebruik in NL zie ik het nut niet zo in maar als op vakantie de hut er achter bungelt dan is het wel fijn voor het ding denk ik, zeker in Zweden of Noorwegen.
en toch ga je 'duur' tanken in DLD als je daar 95 tankt ben je goedkoper dan een tank diesel hier in NL
Dat valt wel mee hoor, Belgiƫ is goedkoper. De 102 zo'n 20cent duurder dan de 95 daar. Maar de auto rijdt zoveel lekkerder...geen 95 voor mij
ja precies, soepel lopende motor mss nog zuiniger ook en minder vervuiling wat weer resulteert in minder slijtage enz. enz. dat is mij wel een paar euro extra waard.
Onze auto doet zo wel op 95 en 98 het zelfde haal op bijde de zelfde km in afstand. Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk