1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Leds change: instrument lights

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door R.Zwiers, 3 okt 2019.

  1. Met een verse motor en een goede tune hoop ik NA 200 whp voorbij te kunnen komen.

    Wie weet dat t volgende dan een compressor of turbo wordt. Vandaar de gesmede drijfstangen en de normale zuigers.
     
  2. Lekker bezig zeg! :rock:
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  3. Heel fraai bezig zeg :).
    Gewoon even op straat het blok reinigen, op een heel aantal plekken kan dat nog gewoon ja.... Hopelijk geen gescheiden regenwater afvoer in de straat?
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  4. Ik had dr een bak onder staan toen ik met de oven reiniger bezig was. Om t meeste vuil te vangen.
    Geen gescheiden onzin hier. Daarnaast stond t op m'n eigen grond.
     
    Thieske vindt dit leuk.
  5. Zo zeg, dat, zijn geen halve maatregelen!
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  6. Netjes. Zelf zou ik het blok altijd een coating geven. Ik doe meestal een hittebestendige primer en een gladde lak, zwart hittebestendig ook. Blokje is mooi schoon geworden.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  7. Ja zal eens even zoeken. Wel beetje on opvallende kleur. Grijs of antraciet is wel mooi
     
  8. 200pk uit een 150pk blok halen NA dat worden dan flinke andere nokkenassen. Of ga je blok uithonen naar een 2.2l a 2.3l
    Lees op pumaspeed met de nokkenassen die ze daar hebben dat 15pk extra bij komt.
    Dat zou ik ook geloven ivm in de mazda de 2.0 met variabel nokkenassen richting de 160+pk gingen
    of ga je nog meer doen dan alleen andere nokkenassen.

    op eigen plaats kun je idd meer dan op straat.
    op gemeente grond geld de APV. zoals in sommige steden je auto zelfs niet op straat mag wassen.
    Bij mij in de straat is keer eentje bekeurd wegens bak vervangen op straat, stond me bij iets van 350euro.
    maar goed in je eigen garage kan je lekker aan de gang zonder dat iemand er last van heeft
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  9. Vandaag begonnen met schoonmaken,
    Chain cover, main bearing caps en het carter. Zijn aardig mooi schoon geworden.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Daarna begonnen met het uit elkaar halen van de cilinder kop.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kop ziet er netjes uit, morgen schoon maken.

    Kleppendeksel ook nog even schoon gemaakt.
    [​IMG]
    Dat gaat z'n gangetje.

    Alleen 1 tegenslag. Of nouja hoe je t wilt noemen. Ik kwam er dus achter dat de zuiger vast zitten aan de drijfstang met een geperste pen. Niet met clipjes zoals ik gewend ben.

    Hoe dan ook het blijkt dus dat de originele zuigers/pennen überhaupt niet met gesmede drijfstangen gaan. Er is dan teveel speling. Dat wist ik niet.

    Dus nu heb ik de keuze/dillema. Of de gesmede drijfstangen terug proberen te sturen (de vraag of dat nog kan al meer dan een maand terug besteld) . Of going full send en gesmede zuigers bestellen..

    What is het plan.. misschien even een nachtje over slapen.
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  10. Nou als de verkeerde je zo bezig ziet aan de straat kant kan het wel op je eigen oprit zijn, maar je loopt een risico op een bekeuring ivm een milieu delict, verontreiniging is een dingetje tegenwoordig
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  11. Deze tegenslag heeft als voordeel dat je nu Full Send kan gaan, ik zeg doen....later ga je er anders spijt van krijgen dat je het niet gedaan hebt
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  12. Ik ben me d'r van bewust en werk zo schoon mogelijk.

    Dat is wel waar, maar nou lees ik dat gesmede zuigers niet altijd beter zijn. Dat ze een grotere dichtheid hebben en dus langzamer warm worden en dus langer zuiger wobbel houd.(dat de zuiger door je liner stuitert.

    Kreeg een adres die wel bekend is met gesmede zuigers. Dus die morgen maar eens bellen.
     
  13. Vandaag verder gegaan. Cilinderkop is nu ook schoon.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ook kwam m'n nieuwe radiator binnen. De oude was van onder bol en de lamellen niet best meer. Dus maar een upgrade er bij.
    Airtec 45mm satin black.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Via Mebu. Toch wel een mooi stukje werk. AC condensor kan dr ook gewoon voor.
    Voor de rest bezig geweest met spuiten van t blok en het carter.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Speciale motor spuit verf van Motip. Aluminium en zwart.

    Ook even een ultrasoon reiniger besteld voor onder andere de kleppen en eventueel de zuigers en bv bouten weer mooi schoon te krijgen.
    [​IMG]
    Dat werkt wel mooi.

    Voor de rest druk bezig geweest met wel of geen gesmede zuigers. Even afhankelijk van wat het aanbod is. Gaat t wel of niet door.
    Nog even geduld
     
    TWA, AlexKooijman, Nofinger en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Ben erg benieuwd naar die zuigers en je uiteindelijke beslissing.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  15. ook met Mebu overlegd over de gesmede zuigers?
    die weten daar wel meer van/over denk ik zo.
     
  16. #196 R.Zwiers, 11 aug 2021
    Laatst bewerkt: 11 aug 2021
    Ik heb ze gevraagd en net als bijna alle leveranciers hebben een levertijd van 7-12 weken.
    Er is 1 leverancier die heeft een setje op voorraad, maar dat zijn 88.0mm dat betekend dat de liners opgeboord moeten worden.

    Dat kost alles bij elkaar een beste smak geld.
    Wel heb je dan iets grotere cilinders en iets de zuigers die die heeft hebben een iets hogere compressie.

    Is dat t waard. Ik vind de afweging lastig.

    Ondertussen wel verder gegaan met wat dingetjes.
    [​IMG]
    Nokken as bruggen schoon gemaakt met ultrasoon.
    [​IMG]
    Pcv schoon gemaakt.
    [​IMG]
    Begonnen met de cilinderkop en de pakking geport mached. [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    De uitlaat pakking was iets groter dan de uitlaat zelf. Dus heb de diameter van het uitlaat manifold aangehouden.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik gebruik deze schuurpapier kegeltjes. Met een lucht stift. M'n compressor haalt het net. Maar ben even gestopt met de lucht tol want had er geen vocht vanger tussen zitten. En als de compressor zoveel draait wordt t toch wel vochtig. Dus even een ontvochtiger er voor besteld.
    Ik ben daarna met de boormachine bezig geweest. Dat werkt toch eigenlijk net zo fijn.
    [​IMG]
    Heb 2 kegel houders, 3" en 6". Dus kom er overal makkelijk bij.

    De verschillen zijn al goed te zien en zeker te voelen. De gepolijste is echt glad.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Dat wordt wel mooi, en het zal vast helpen.

    Origineel
    [​IMG]
    Op maat van manifold.
    [​IMG]
    Bijna 1.5 mm groter. Wat een betere doorstroming moet geven.

    Ook alweer even wat op kleur gemaakt.
    [​IMG]
     
    steelmaster, TWA, Henry-ST en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Ga je het inlaatspruitstuk ook veranderen? Of komt er een ander type op?
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  18. Er komt een ander inlaat op idd.
     
    Henry-ST vindt dit leuk.
  19. Poeh, die kop goed spoelen, na dat schuren he! Echt heel goed spoelen.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  20. Zal ik doen hoor. Heb dit meerdere keren met m'n brommers gedaan. Altijd goed gegaan. :mrgreen:
     
    uwbuurman en steelmaster vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina