Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by marinh, Sep 25, 2014.



  1. Ben je al iets wijzer geworden? Heb je een update hoe dit verder is afgelopen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  2. Ik heb voor de zekerheid even gekeken hoe het er bij mij uit ziet. Is dit de juiste slang?

    [​IMG]
     
  3. Dit is het nieuwe, verbeterde type koelvloeistof retour slang.

    Persoonlijk zou ik wel het koelvloeistof reservoir goed controleren (ook aan de onderzijde ). Deze ziet er op de foto behoorlijk verkleurd uit. Wanneer het kunststof van het koelvloeistof reservoir verkleuringen of haarscheuren vertoond is het verstandig om het reservoir preventief te vervangen. Het reservoir kost niet veel en je kan hiermee behoorlijk wat ellende voorkomen.
     
  4. #644 paulw, Aug 9, 2017
    Last edited by a moderator: Aug 9, 2017
    Aangezien door het nieuwe Photobucket beleid de foto's van de koelslangen niet meer in het zwakkepunten topic staan stel ik toch nog maar even de vraag.

    Heb nog wel 2 foto's gevonden (die ik denk dat het zijn) via Google afbeeldingen:
    [​IMG]
    en
    [​IMG]

    Als ik de tekst erbij zie is de 2e de gemodificeerde leiding en zou dus de 1e de originele zijn. Echter komt dit niet overeen met de foto van de post van Jason101 (post 644).

    Is de bovenste dus de aangepaste / vervangen leiding?

    Al vast bedankt, dan weet ik waar ik naar moet kijken bij de proefrit komende vrijdag.

    Gr. Paul
     
  5. De bovenste foto is idd de vervangende slang.
     
  6. tnx, dan weet ik het tenminste zeker. Eens kijken wat ik vrijdag onder de motorkap aantref.
     
  7. Waaraan kan ik zien of het de juiste slang is en of dat ie lek is

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  8. Zie de foto's 3 berichten boven die van jouw.
    Motorkap open en kijken welke slang je ziet zitten ;)
     

  9. [MENTION=142]JW[/MENTION] even over de kleur van het reservoir, ik heb dit gisteren ook nog ff aangekaart bij de dealer die mij wist te vertellen dat dit nog wel eens wilt voorkomen bij de Fiesta maar dat bij de Focus hier geen sprake van is. Ik hoef me dus geen zorgen te maken.
     
  10. #650 jason101, Aug 11, 2017
    Last edited by a moderator: Aug 11, 2017
    Dubbele post
     
  11. Ik denk dat je beter op info van het forum dan van de dealer af kunt gaan, er zijn al meerdere Focussen met kapotte tankjes (en daardoor erger) geweest.
     
  12. #652 JW, Aug 11, 2017
    Last edited by a moderator: Aug 20, 2017
    Verkleuringen en de vorming van (haar)scheuren komt echt niet alleen bij de Fiesta voor. Dit is juist een bekend probleem bij de 1.0 ECOboost en de 1.6 ECOboost in de Focus 3.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Zo zag het reservoir er bij mijn auto uit na net iets meer als 2 jaar en nog geen 20.000 KM. Overigens zijn deze foto's gemaakt nadat het reservoir volledig is gereinigd. De verkleuringen die te zien zijn op de foto's zijn dus geen vuil. Dit is overigens nog in een vroegtijdig stadium. Op andere forums heb ik al foto's voorbij zien komen waarbij het reservoir er veel slechter aan toe was en is gescheurd of gebarsten. Wanneer dit gebeurd resulteert dit in de meeste gevallen in ernstige motorschade.


    Ik heb er zelf dus voor gekozen om het koelvloeistof reservoir, de dop en de koelvloeistof preventief te vervangen. Deze onderdelen zijn relatief goedkoop en hiermee kan je een hoop problemen voorkomen.

    Tevens heb ik er destijds ook voor gekozen om meteen de elektrische koelwaterpomp in te bouwen.



    Na het plaatsen van een nieuw reservoir en verse koelvloeistof ziet het er toch meteen een stuk frisser uit.

    [​IMG]
     
  13. Na 70.000 is het verschil nog groter...

    [​IMG]
     
  14. Yup, ik heb hier ook nog het originele tankje van mijn Focus 3 liggen. Verkleurd en gescheurd. Achteraf gezien was ik er niks te laat mee, het niveau was al aan het zakken.
     
  15. ik zou 'm maar (laten) vervangen Douwe, voor die paar tientjes zou ik geen risico willen lopen.
    mss de dealer ff wijzen op dit forum, kan die nog wat van leren :schater:
     
  16. Denk dat de dealer pas net wakker was, maar alleen al op dit forum zijn er tientallen meldingen en nog meer berichten over gescheurde tankjes.
     
  17. Is dat probleem nog steeds actueel? Hebben de facelift versies van de Focus 3 en de C-Max hier ook problemen mee?
     
  18. Is dit ook een issue bij de diesels?
     
  19. Ook ik had het na hier gelezen en gezien te hebben het tankje gecontroleerd en idd ook wat scheurtjes en verkleuring,dus uit voorzorg gewoon het tankje vervangen.
    Koste weinig en makkelijk zelf te doen.
     
  20. Ik heb het idee alleen bij de benzine versies met turbo. Ivm hogere temperaturen van het koelwater.
     

Share This Page