1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDdi 90pk zwaar op trekken met airco aan

Discussie in 'Performance' gestart door focus tddi, 28 jun 2011.

  1. mijn tddi trek zwaar op als de airco aan staat hij komt dan moeilijker op toeren zodra je boven de 2000 toeren komt is er niks aan de hand ik weet dat een auto minder pk,s heeft met airco aan maar dit is niet goed wat ik heb weet iemand wat het kan zijn
     
  2. Dat heb ik mijn 1.4 ook uit 2003. Met de ac aan is het bij het stoplicht echt dramatisch.

    Meestal als ik weg wil rijden zet ik ff de airco uit, en bij een beetje toeren gaat ie weer aan.
     
  3. Hoort zo, heb ik ook.
    De airco moet met dit weer maximaal vermogen leveren, en als de turbo nog niet opgespoeld is dan heeft de motor het wat zwaarder.
    Gewoon iets meer gas geven voordat je de koppeling op laat komen, dan valt het allemaal wel mee ;)
    Ik heb ook al klachten van 1.6 benzine rijders gehoord.... :mrgreen:
     
  4. Niks geks heb ik ook
     
  5. oke bedank ik dach al de mij pomp gaar was
     
  6. Vandaag hele tijd bij me pa in de auto gezeten (1,4 benzine)
    Dat gaat echt rete traag in de 1e en 2e versnelling op lage toeren.
     
  7. vaak "hapt"ie bij mij met de airco aan, dus gas valt ie ff weg en dan pas gaan. is eigenlijk gewoon een kwestie van meer gas erbij geven ;)
     
  8. smoren heet dat ;)
     
  9. Ohja wat zei diegene ook al weer over de 1.4 met airco.... :schater:

    Zonder gekheid, met dit warme weer moet je airco volle bak werken, dat slokt een hele hoop vermogen weg. En dat merk je echt wel. Zolang je rolt is het goed, optrekken kun je beter uitstappen en duwen... Maar ja dan krijg je het weer extra warm en moet je de airco nog harder aanzetten.. Ook geen optie dus. Mee leren leven dus.
     
  10. Heb een lichtelijke gechipte Caddy, maar met airco aan is hij idd totdat de
    turbo inkomt een hele klap trager.....dus hoort idd zo.:thumbs:
     
  11. voel het zelfs bij mijn focus 2.0 ook
    150pk wel is waar maar toch voel ik het

    gekke is dat bij peugeot altijd bij volgas airco uit gezet wordt standaard door de computers

    echter in 1 en 2 merk ik het niet echt maar in hogere versnellingen meer

    er is maar 1 wagen die ik ken en bij airco aan als een blok stil valt
    dat is een peugeot 107 (citroen c1 en toyota aygo)
    1.0 3cil motor met schrikbaarend 70pk bij 5000rpm
    zelfs zonder airco aan moet ik minimaal 4000rpm halen om beetje te kunnen rijden met dat ding
     
  12. Bij focussen gebeurt dit ook hoor.
    Vanaf de de focus 1 bestaat er een WOT relais (wide open throttle).
    Hiermee wordt de airco uitgeschakeld.
    Zowel diesels als benzine modellen.

    Op de autobahn kan je het mooi testen, Zolang je het pedaal maar vloert ;)
     
  13. en zeker snikheet is
    zodat na tijd ook snikheet is in de auto
     

  14. Niet alleen focusjes, escortjes hebben zelfs ook een WOT relais.
    Volgens mij is het bij volgas en dus vol vermogen ook zo, dat zelfs de achter-en voorruitverwarming uit worden geschakeld (nee is niet te zien aan de lampjes).
     
  15. Aaa....vandaar dat wij vonden dat op de snelweg de airco niet koel werd:schater:
     
  16. Het maakt niet uit welke generatie FoFo je rijdt zodra de airco/climate control aanstaat presteert de auto gewoon minder zo ook bij mijn :focus3: De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het idee heb dat als er spraken is van een climate control ik het idee heb dat de impact minder groot is, maar dat kan ook tussen de oren zitten natuurlijk :mrgreen:

    De enige Focus waar ik dit probleem nooit als probleem heb ervaren was, ja je raadt het al, de ST. Niet geheel verwonderlijk natuurlijk ;)
     
  17. ben ik blij dat focus tddi het hier vraagt, wou het net zelf ook vragen.
    de fofo moet ik gewoon wat meer gas geven bij het koppelen, dacht dat er iets nietgoed was. mijn peugeot partner hdi 1.6 heeft hier namelijk geen last van. rijd hier dagelijks mee dus ben dat een beetje gewend.
     

Deel Deze Pagina