1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zonder K&N luchtfilter gereden

Discussie in 'Performance' gestart door Focus-Sebas, 11 nov 2008.

  1. Door trillen is mijn open luchtfilter losgegaan en eraf gevallen. Ik heb waarschijnlijk 2 dagen dus zonder luchtfilter gereden :twisted: Wat moet ik nu doen? De auto is wel toe aan een onderhouds beurtje, olie en oliefilter vervangen ect. Zal ik iets toevoegen aan de olie voordat het vervangen wordt om de boel van binnen te reinigen? Wat moet ik precies hiervoor hebben?
    Het is een focus uit 99 en heeft nu 95k gelopen. Moet ik meteen de distributie en hulpgeneratoren riemen laten vervangen, of kan ik er nog een jaarje mee wachten?
     
  2. Ik denk dat het niet zo heel erg wereldschokkend is dat je 2 dagen zonder filter hebt gereden. Tenzij je over zandwegen hebt gereden e.d.

    Wat je kan doen is een keer V-power/BP ultimate tanken of een brandstoftoevoeging in de tank gooien.

    Dat je een keer voor het olie verversen een toevoeging in de olie doet raad ik altijd aan. Alle olie kanalen e.d. worden gereinigd. En nu je auto zo ongeveer 10 jaar oud is kan dat wel is nodig zijn.
     
  3. Okee, gelukkig maar.
    Ik tank wel vaker Vpower. zeker nu de benzine prijzen lekker laag zijn.
    Of is ultimate misschien beter?
    Is er nog een speciaal merk olie toevoeger wat ik het beste kan gebruiken? en waar kan ik dit kopen?
     
  4. VPower of BP Ultimate is min of meer hetzelfde dus dat maakt niet uit.

    Voor de olie toevoeging: Dat verhaal moet je overlaten aan de garage waar je de olie laat verversen. En zijn talloze merken daarvoor. De garage zal wel een merk verkopen waarmee zij ervaringen hebben.
    De werking is zo dat je voor het verversen van de olie de toevoeging in de oude olie doet. Dan laat je je motor een lange tijd stationair lopen zodat de oliepomp het middel kan rondpompen door de motor. En dan vind ook de reiniging plaats.
    Tijdens het uitlopen van de oude olie gooi je dus de smurrie uit de motor.
    Dan daarna uiteraard de verse olie erin.

    Nogmaals ik heb er goede dingen van gezien.
    Bijv bij motoren met hydraulische klepstoters is het erg merkbaar.
    De smurrie gaat dan uit de klepstoters en dan hoor je daarna de motor beter lopen. SUPER!
     
  5. Ultimate en v-power zij niet min of meer hetzelfde. Verder is ultimate door TNO getest, dit geeft wel aan dat ze vertrouwen hebben dat het daadwerkelijk wat oplevert. (http://www.xs4all.nl/~hanthuis/Rapport_TNO_BP.pdf)

    Benzine:
    Ultimate is 98 octaan toevoeging gerenommeerde merken
    Vpower is 97 octaan tovoeging zelf samengesteld product

    Diesel
    Ulitmate tenminste 55 cetaan
    Bevat wel zwavel.

    v-power geen garantie over centaan
    Verder gebruiken ze synthetische olieproducten om de diesel zwavelloos te maken. Dit is mooi alleen schijnt het zo te zijn dat de de brandstofpomp hierdoor onvoldoende gesmeerd wordt.

    Mijn ervaring is ook met diesel dat Bp stiller is en Shell maakt de auto onrustig qua reactie op het gas en maakt meer geluid .[/url]
     
  6. @Kolere wat ik met MIN OF MEER bedoel is dat BP Ultimate of V-Power kwa toevoegingen kunnen verschillen. Maar dat alle 2 een reinigende werking hebben voor de benzine-inspuiting e.d. En dat is wat Sebas nodig heeft.

    Maar wat bedoel jij dat Ultimate wat oplevert? Bedoel je prestaties of minder brandstof verbruik?
     
  7. Nou, dat het wat oplevert als je voor hun premium brandstof kiest, namelijk ultimate.
    Wat het oplevert staat toch in de link die er bij staat van tno?? Maar persoonlijk rijdt mijn 1.6 tdci wel iets zuiniger op bp. Maar ik kies het vooral omdat de motor er lekkerder op loopt, alles gaat wat vloeiender. De roetproductie is minder en de verbranding beter (zie tno). Gezien de problemen met de EGR en verstopte verstuivers. Kies ik het voor die paar euro meer, voor de zekerheid.

    Ford adviseert trouwens ook BP of het reclame is weet ik niet maar het is in ieder geval goed.

    Ik heb het betreffende hoofdstuk gekopieerd:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Er staat hier nog ergens een topic waarin ook een aantal tegenhangers spreken over deze methode. Aangezien er een hoop rommel los komt, kan dit ook weer ergens anders tussen kan gaan zitten (verstopping)
    Ik weet zo niet meer waar ie staat, maar zal zo ff zoeken
     
  9. @Kolere: Wat jij zegt is absoluut waar. Is ook algemeen bekend. En ook hier op het forum. Kijk maar bij deze topics:

    http://focusclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6844&postdays=0&postorder=asc&highlight=brandstof&start=15
    http://focusclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6167&highlight=brandstof
    http://focusclub.nl/forum/viewtopic.php?t=4222&highlight=brandstof


    Heb je zelf nog een meegewerkt. Lees ik zojuist :wink:

    Maar wat ik meer van jou begrijp is dat BP Ultimate beter is dan V-Power.
    Ok dat zal uit de resultaten blijven.
    Echter ik in het geval van Sebas, als hij dus een keer, voor de zekerheid, V-Power of BP Ultimate tankt is zijn motor, (voor wat betreft het missen van het luchtfilter) weer schoongemaakt door de aditieven in de brandstof. En daar gaat t om. De keuze is aan Sebas. :wink:
    En wat BP keuze betreft. Dat zal reclame zijn. Brandstof is brandstof voor mij... :twisted:

    @B@zz, ik heb dat topic gevonden. Volgens mij was er niet erg veel tegenstand. http://focusclub.nl/forum/viewtopic.php?p=68534#68534
    Wat dexter omschrijft(bijna onderaan) is een korte en goede uitleg.
     
  10. Waar gaat dit over? :roll:

    :waveto:
     
  11. Eigenlijks een simpel verhaal:
    Je hebt nu niet-gefilterde lucht in je verbrandingsgedeelte gekregen,
    het ergste wat nu gebeurd kan zijn, is dat je vervuilde lucht waar stof
    in zit in je cilinders hebt gekregen, hierdoor kan een extra lichte
    slijtage van je zuigers en cilinderwanden zijn opgetreden.
    Nu je filter er weer op zit hoef je niks te reinigen of te repareren, want je
    krijgt nu weer gefilterde lucht binnen.
    Als het te vaak en langdurig gebeurd, kan je blijvende schade aan je
    cilinders en zuigers krijgen.
     
  12. Okee, dan laten we het gewoon zo. Als tankie geel is gooi ik er wel ultimate in, en voor het olie verversen even een toevoeging. Rij nu even met het originele filter en heb me min pool half uurtje los gegooit en de auto 10 min laten lopen en daarna rustig gereden. Merk toch wel een beetje dat de auto wat minde power heeft. zeker bij het doorschakelen van 1 naar 2 gaat het wat rustiger.
     
  13. @Kolere: Aandelen in BP? :lol: :lol: 8)
     
  14. sssst! :lol:
     

Deel Deze Pagina