Zijskirts en opkrikken

Discussie in 'Exterieur' gestart door FOCUSWAGON, 28 dec 2012.

  1. Is het met :st: skirts moeilijker om de auto op te krikken? Of op de brug nog enige problemen?

    ( bij mijn Puma moesten ze er goed rekening mee houden, Stoffler Ford tuner was t merk )
     
  2. Dacht dat in het instructieboekje van de Focus II fase 1 een plaatje staat waarbij klepjes in de side skirts voor de opkrik punten te zien zijn. In het instructieboekje van de Focus II fase 2 staat in ieder geval wel.
     
  3. Mijne heeft geen klepjes ;)

    Zelfs bij bandencentrale kan ik niet op hun nieuwe lift (klein gevalletje die uit grond komt) en moeten ze nog via oude manier doen, gewoon opkrikken met de hand :mrgreen:
     
  4. Toch weer verschil dus :P
     
  5. Raar nooit geen last van ondervonden :s
    Bij de bandenboer ni alsook bij de dealer.
     
  6. ik steek de krik gewoon ver genoeg, daar is een punt om hem te krikken, weg van de skirt
     
  7. Ligt een beetje aan welke brug er gebruikt word.
    bij deze brug moeten zijn bij mijn RS ook meestal iets van blokjes tussen leggen zodat die niet tegen de zijskirts aankomen.

    Bij sommige kan de ronde pad ver genoeg uit gedraaid worden dat de blokken niet nodig zijn.
    [​IMG]


    Bij deze brug is het ook altijd oppassen geblazen, ook hier hebben ze extra blokken nodig.

    [​IMG]

    Heb je de auto ook nog verlaagd dan is het met deze brug zelfs oppassen, ivm de oprij hoek

    [​IMG]
     
  8. Bij Puma ook extra blokken nodig zoals bij de rode brug.
    Uitgebreide beschrijving trouwens, thx
     
  9. Bij de onderste 4-kolommer is het pas geleden nog erger geworden, we hebben alle bruggen moeten aanpassen ivm rijplaat een bepaalde hoogte moet hebben voor apk, daar zaten we niet aan dus moest hij iets hoger als nul stand ingeleerd worden.
    Met een peugeot 407 onbeladen zitten we met de voorbumper altijd op de rijplaat, rustig door rijden dan lukt het wel
    met een cabrio zit er nog een versteviging onder geschroefd, deze raken dan ook de brug, ook hier rustig rijden en gaat het goed

    2-kolommers gaan goed
    meeste zitten erg laag en kunnen 15cm omhoog gedraaid worden
    een paar gaat het niet dan moet je de auto met de hand iets uit de veren tillen zodat de stempel er onder kan

    de schaarbrug
    deze hebben we ook maar op lucht
    hier zitten bij ons extra steunen aan om de wagen op te kunnen tillen
    de blokken zitten er ook bij, tot hede is peugeot 508 het maximum wat erop past veel groter en je kunt de rubber en stempels nergens kwijt
     
  10. #10 FOCUSMSD, 29 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2012
    Bij de :rs: zitten uitsparingen in de skirts waar ronde pads in passen.Zelf kan ik de pads niet uitdraaien dus leg er rubberpads bij tussen zodat de skirts niet geraakt worden.Het zelfde geld voor de MSD Focus.Daar gaan de pads net langs de skirt maar zijn wel de extra pads nodig.Maar let op!Ook de oprij bruggen hebben hun beperking.Meestal met het op en afrijden.Dus let op dat(zeker als de auto verlaagd is zoals mijn MSDFocus)er extra lange oprijplaten of extra hulpmiddelen gebruikt worden om de auto er zo vlak mogelijk op te kunnen rijden.Anders gaat je spoiler eraan of je raakt de onderzijde van de dorpels
     

Deel Deze Pagina