1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zenuwachtige/gevoelige benzinemeter focus 2 2008 1.6 benzine

Discussie in 'Performance' gestart door Clubx, 20 feb 2012.

  1. Beste Focusvrienden,

    Ben momenteel in het bezit van een focus 2 1.6 benzine uit 2008.
    Voorheen had ik een focus 1.6 benzine uit 2001.

    Wat mij opvalt t.o.v. mijn huidige focus is dat de focus uit 2001 een benzinemeter had die minder onrustig was en minder snel zakte bij normaal rijgedrag en kilometrage.
    De huidige focus heeft zoieso t.o.v. de vorige focus een veel kleinere teller maar daarbij zakt deze veel sneller bij tevens normaal rijgedrag en kilometrage. Ik zie hem soms tijdens het rijden al snel zakken en zeker na voltanken zakt de meter al vrij snel naar beneden vanaf het maximale punt. Bij de 1e generatie focus bleef deze velen malen langer bovenin staan.

    Is dit bij jullie ook opgevallen, en kan het kloppen dat deze tellers anders aangestuurd worden of.....?

    Alvast bedankt!
     
  2. denk dat ze meer reƫler ingesteld bij mijn focus2 fase 2 zakt hij al na 45 km rij er mee in de stad en op een volle tank zo'n 520 km dus is wel goed denk ik.
     
  3. Hier ook inderdaad dat hij binnen 100 km al begint te zakken, terwijl de :focus: dat pas na 150 km deed. Was even wennen maar verbruik blijkt gewoon normaal:)
     
  4. hiervoor een mondeo gehad en die bleef heel lang op vol en dan het laatste stukje viel die ongeremd naar beneden is ook weer wat voor te zeggen.
    Ik hou het verbruik ook in een exel bestandje bij en ik zie nooit wat vreemds.
    toen ik hem nieuw heb gekocht heb ik het gelijk bijgehouden dus weet precies hoeveel liter benzine je in de auto gooit per jaar!(zo'n 1200 liter)
     
  5. Bij mij is het nog veel extremer, na 60km zakt die al een stukje. Sowieso is de meter erg bezorgd:lol:. Als ik gelijk zou tanken als de meter in het rood staat zit er nog zeker 10l in. Als de meter op de helft staat (doorgaans rond de 420km) is dit ook niet de helft. Bij mijn oude 1.4i uit 1999 was in het rood nog maar 5l oid en ging al snel het lampje branden.

    Beter een meter die weinig aangeeft dan teveel;).
     
  6. beter te vroeg tanken dan te laat
    het verschil met de oude focus is ook hier merkbaar
    vroeger begon hij te zakken na 150km en van kwart naar reserve was 40km
    nu is het anders
    40km en hij begint bij volle tank al minder aan te geven
    van kwart naar reserve 50
    gevoelsmatig rijdt dat ook prettiger

    wat ik wel altijd als maatstaaf gebruik is te kijken of ik halvetank nog heb en 300km heb gereden
    dan weet ik dat ik ongeveer 250km kan rijden voordat ik meot tanken
     
  7. Bedankt voor de reacties.

    Ben dus niet de enigste die het was opgevallen ;)
     
  8. moet zeggen dat ie de laatste tijd als ik hem vol gooit pas na een kwartier rijden op vol staat denk dat de vlotter blijft hangen ofzo?
     

Deel Deze Pagina