1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

zelfbouw powerbox

Discussie in 'Performance' gestart door jonas, 25 mei 2008.

  1. Ik wil een focus 1800 tddi 90pk wat vlotter maken.
    Heeft er hier al iemand z'n eigen powerbox gemaakt zoals:
    http://home.versatel.nl/leeoscar/PDFdoc/DHZ Powerbox.pdf

    De focus heeft ook een Bosch pomp maar weet niet juist welke.
    Ik heb de connector bekeken maar op 1 van de 2 klemmen ( 2 of 3 ) komt er geen draad toe dus denk ik niet dat het zal werken.

    Iemand die kan helpen?
     
  2. Zou sowieso niet aan zoiets beginnen. Kun je beter wat meer geld uitgeven en een goede chiptuning laten doen.
     
  3. Ik praat uiteraard voor m'n eigen winkel, maar geloof me vrij; dit is de grootste rommel die je kan vinden. Laat je wagen op maat chippen, en dan ben je zeker van het resultaat en van de kwaliteit.

    Greetz,
    Diederik
     
  4. Ja ik weet wel dat dit niet de meest optimale manier is om je wagen wat meer vermogen te geven, maar ik wil het een beetje simpel houden.
    Ik ben niet van plan 500 euro uit te geven voor een tuning waar je dan mss niet zoveel van merkt en achter een week ofzo weer gewoon bent.

    Van mijn golf 2 1600 gtd zet je gewoon de mazoutpomp open en regel je de turbodruk door de actuator te foppen.
    Hij rookt dan al van het begin maar dat geeft niet, zolang de uitlaatgastemperatuur niet te hoog oploopt.
    Op 1bar druk laat ik de focus en een golf 4 tdi(90pk) achter me.

    Dit wil ik nu doen met de focus, maar enkel met de mazoutpomp en dus natuurlijk op elektrische manier. De turbodruk zal wss al een redelijke waarde zijn?
     
  5. Van die 500 Euro blijf je plezier houden, merk ik elke dag weer :wink:
    En met een powerbox heb je straks als het even tegenzit reparatiekosten waar je 2 chiptunings van kunt betalen.
    En bij Ford zit het iets anders in elkaar dan bij *kuch* VW.
     
  6. Hallo ik wou ff zeggen dat een powerbox net zo goed werkt als een chip, ik rij al 2 jaar met een powerbox op een tddi. Een tddi blok kan er wel tegen en de dieselpomp al helemaal wat bij vw juist een probleem kan zijn.

    MVG
     
  7. Maar durf je hem dan ook op de vermogenbank zetten naast een focus met echte tuning??? Ik heb er hier al tientallen weten binnenrijden met een powerbox voor een meting (natuurlijk ook andere merken), en dan reden ze buiten met een tuning op maat, omdat ze zo teleurgesteld waren.
    vb bij een TDCI: wij passen een heleboel parameters aan zoals turbodruk, inspuittijdstip, inspuitduur, druk,... . De meeste powerboxen bedriegen enkel de inspuitdruk (FRP) en beloven dezelfde winsten als wij (gemiddeld 30PK) :Worship: , zie je wat ik bedoel. Het is best mogelijk om met een weerstand 30PK te winnen, maar hoelang je dit zal volhouden is een andere vraag.



    Greetz,
    Diederik
     
  8. Jawel hoor wil hem wel op de testbank zetten, daar ben ik niet bang voor.
    Ik heb er 100000 km mee gereden dus, en de pk s heeft de auto ook wel want vw golf met 130 pk gaat me niet voorbij met een sprit dus, iedereen heeft zij n eigen mening over een box of een chip.

    MVG
     

Deel Deze Pagina