1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

xenon

Discussie in 'Electronica' gestart door rally, 25 mrt 2008.

  1. ik heb een setje van pilot erin ook geen goed beeld ook halve rondjes is de orginele beter en geeft deze ook meer licht want ben nu bezig om de mijne in te ruilen wil dan orgineel xenon maar als dat niet de moete is koop ik wel een nieuw setje pilot
     
  2. Maar wat is nu precies je vraag/opmerking :?: :roll:
     
  3. mijn vraag is of het de moete loont om orginele fabries xenon te nemen of een setje pilot want ben niet bekend met het orginele lichtopbrengst
     
  4. origineel xenon is stukken beter dan een aftermarket setje.

    je krijgt er ook sproeiers en automatische hoogteregeling bij (daarom is het ook zo duur)
    de lichtverdeling is beter dan de pilots.

    maar als originele optie kost het ongeveer 1000 euro, dus das best veel geld.
    koop je een nieuwe auto, en installeer je pilot aftermarket verlichting..... dan moet je sinds januari 2007 ook de sproeiers en hoogteregeling installeren (wettelijk verplicht).
    je kan gewoon gokken dat je nooit wordt aangehouden/gecontroleerd, maar het mag dus niet.

    Dutchguy
     
  5. ik heb een aftermarket high end 7000k xenon set (E350,-) in mijn focus 1 met fase 2 lampen... sommige mercedessen en bmw's schijn ik gewoon voorbij, echt niet normaal meer :lol: plus het mooie dat de ballasten van de high end set bijna 2x zo klein zijn als de "goekopere" sets


    van verblinden is bij mij met deze set overigens geen sprake

    ik heb al meerdere auto's gereden met aftermarket xenon, en mijn ervaring is, dat de xenonbollen vaak te ruw in de units worden geduwd.

    xenonbollen zijn wat langer dan normale bollen, en deze drukken bij te ruw gebruik de plaatjes van het deflectortje* (bij "niet-lens" koplampen zit het bolletje daarachter) naar buiten en zo komt direct xenonlicht naar buiten zonder dat het gereflecteerd is. in sommige gevallen zorgt dit ervoor dat de xenon nóg meer verblindt


    of de high end lampen het ook zo goed doen in een aftermarket koplamp unit: bij mij was het absoluut bagger, wel een heel mooi lichtbeeld op het testapparaat, maar vraamd genoeg zeeeer slecht licht op de weg (275,- euro fase 2 aftermarket lenskoplampen)

    mijn 1e xenonset was een camco kingwood 8000k set (toen nog 225,- euro, geloof nu iets van 149,- euro) in een golf 3 met golf 4 look lampen, prachtig lichtbeeld.

    toen pilot xenon 8000k (149,-euro) ingebouwd in de hyundai coupe van pa met standaard lenskoplampen, ook pracht van een bak licht

    maar geen van beide merken hebben zo'n mooi lichtbeeld als van de high end set... wil niet wegnemen dat ook de goedkopere sets bakken licht uitstralen :wink:

    *deflectortje: geen idee hoe dat ding heet maar ik noem het zo even, in een fase 2 koplamp kunt je goed zien dat het bolletje achter dit dingetje schuilt.... dit gevalletje bestaat als je goed kijkt uit meerdere flapjes die tegen elkaar gebogen zijn... de flapjes druk je makkelijk uit elkaar als je de xenonbollen per ongeluk scheef in je lamp drukt, kan gebeuren

    hoop dat je er iets aan hebt
     
  6. Rally, ik neem aan dat je je nickname vernoemt hebt naar je auto. En dus een Rally hebt. Die zijn volgens mij van na 01-01-2007 dus ben je helaas verplicht aan alle wettelijke eisen m.b.t. xenon te voldoen. Automatische hoogte regeling en wiswas installatie. Dit geld voor zowel de orginele Ford xenons als aftermarket setjes.

    Op ebay kun je orginele (chroom of zwarte) xenons scoren voor 300-350 euro. Met de wiswas en hoogteregeling moet je meer geluk hebben. Ik denk echter dat het inbouwen van de hoogteregeling een behoorlijke klus gaat worden.
     
  7. Ik heb ook een rally en zelf een pilot set erin gezet. Prima licht. Gewoon doen! Mijn auto is dan wel van nov 2006, dus daar mocht t allemaal wettelijk nog bij..
     
  8. heb de knoop doorgehakt heb een nieuwe focus besteld met xenon dus allemaal bedankt voor jr reactie
     
  9. Volgens mij volstaat wassen. Wissen is iets van Volvo en vroegah
     
  10. Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan. :D :wink:
     
  11. Klopt, het betreft hier allleen de sproeikopjes.
     

Deel Deze Pagina