Xenon zelf monteren

Discussie in 'Exterieur' gestart door ashihara2010, 16 sep 2012.

  1. Ow k maar van die lampen krijg je geen spijt als je ze neemt. Achteraf denk je dan ow dat was makkelijk! Er kan niks mis gaan!
     
  2. Dan denk ik dat ik het met een Focus I aan de hand heb gehad. Ik weet nog dat we een keer flink hebben lopen modderen met de stelmotoren.

    Als je Xenon neemt is een projector eigenlijk wel een must. Met open lampen is de kans op strooilicht wel erg aanwezig.
    Overigens zit er erg veel in de juiste montage van de lamp. Veel Xenon lampen (H4) hebben een lichtspiegel op de lamp zitten. In de koplamp zit er ook nog eens één (soms zelfs 2) In dat geval moet je de spiegel van de lamp afhalen, of hem uit de koplamp halen.

    Ik heb ooit eens een set overgezet voor een klant van een Seat Arosa naar een VW Bora. In de Arosa perfect licht, in de Bora was het 2x niks. Terwijl er aan de set niets wat veranderd. Met het weghalen van de spiegel in de koplamp (die waar de H4 lamp "in steekt" ) was het probleem opgelost.

    Dit gezeur heb je in ieder geval niet met projectors.

    Ik twijfel zelf nog wat ik ga monteren, tot nu toe is m'n keuze op deze gevallen: [​IMG]

    De zelfde serie zit ook in de Fiesta van m'n vrouw en die bevallen (ook met Xenon) super goed. Nooit storingen, vocht of wat dan ook.
     
  3. Wist je dat de stelmotors van de focus 1 en focus 2 gelijk zijn! Denk alleen dat je bij de focus 2 meer ruimte hebt en dan de fase 1
     
  4. had in de 607 ook aftermarket xenon, H7 met zo'n huls waar de buis/lamp in gaat en dat werkte prima in de standaard armatuur...maar de projectorlampen met gewone H7 uit mijn auto daarvoor bevielen nog beter

    Depo is dus de set van marktplaats? (of mis ik als newbie iets?)
     
  5. Ja gewoon een bedrijf die het aanbied ik heb ook mijn led achterlaten nieuw via mp
    Zijn gewoon ook winkels die zich aanmelden.

    Fk , depo is hetzelfde!
     
  6. Ik geloof je gelijk, 't is ook al weer een tijd geleden dat ik dat bij de hand had. :)
     
  7. De Focus 2 fase 2 is wel lastiger om de stelmotor te vervangen. Daar zit een stuk van de behuizing in de weg. De Focus 2 fase 1 is echt heel makkelijk.
    Van de Focus 1 weet ik het niet omdat ik daar de koplamp nooit van binnen heb gezien.
     
  8. rfknol, heb jij een how-to van het ombouwen van originele halogeen naar originele xenon, met behoud van de hoogteverstelling? kan ik me daar eens op gaan botvieren.
     
  9. Bedoelde meer een Xenon-unit op een fofo zetten ipv halogeen unit, en die xenon-unit dan werkend maken...
     
  10. Hier is in detail verteld wat er aangepast moet worden

    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=24297


    En hier wat welke pin van je stekker doet bij mij zit massa op pin 6
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=21192

    Het is aardig wat werk om het zo te krijgen.

    Ook heb ik de stekker van de automatische hoogte regeling smaller geknipt zodat ie past in de halogeen stelmotor ,de bedrading veranderd door de pinnen in de stekkers te verwisselen div een heel klein schroevendraaiertje. Zodat ik alleen de sensor draad moest solderen ! Het lastige is dat alles draden zwart zijn en dan moet je geen rennende kinderen om je heen hebben.....die je uit je concentratie halen!:mrgreen:


    Tevens een extra massa draad aanleggen naar pin 8 van je stekker, pin voor in de auto stekker is verkrijgbaar bij de vw dealer.

    Met dank aan rfknor! Heb ik ook oem xenon:thumbs:
     
  11. Is al op gereageerd zie ik:)
     
  12. Die extra pin had ik al en dat ombouwen voor hoogteverstelling, tja laten we het zo zeggen, ik heb t me wat makkelijker afgedaan.
     
  13. Heb nu op ebay de xenon set gevonden die ik wil hebben, met motors, dus hoef alleen de bedrading maar aan te passen. Eerst sparen, en dan kijken we wel verder. Hoop overigens wel dat er ook lampen bij zitten!
     
  14. De extra massa doel jij op met bedrading aanpassen?
    Als je een beetje mazzel heb zit die er bij jou in de :st: al in.
     
  15. Krijg net een berichtje van de leverancier van de koplampen met de melding dat de originele stelmotortjes NIET over te zetten zijn....
    Laten de Sonar koplampen nu alleen geleverd worden ZONDER stelmotor en zelfs niet de mogelijkheid hebben om originele motortjes te monteren. Deze lampen zijn officieel gemaakt voor de Braziliaanse markt en daar kennen ze geen stelmogelijkheid... :(

    Nu opzoek dus naar een alternatief.... gaat dan alleen wat langer duren, morgen kan ik de auto ophalen en had dan graag gelijk de koplampen gemonteerd. maar ja, zal de laatste jammer niet zijn :)
     
  16. Inderdaad, die massa kabel ja. Hoe kom ik daarachter of ik dat aan moet passen?
     
  17. Dit is helemaal correct, veel units van Sonar zijn voor de braziliaanse markt gemaakt en daar hebben ze het niet nodig.
     
  18. Welke zijn deze Sonar-koplampen dan?
     
  19. Die op de foto hierboven.
     

Deel Deze Pagina