Xenon wil niet aan

Discussie in 'Electronica' gestart door Guido, 15 jan 2010.

  1. Ik heb gezocht, maar kon het antwoord hier niet vinden, vandaar dit draadje.

    Bij mijn 2002 Focus wil de rechter (ori) xenon niet aan. Bij het aanzetten van de lichten flikkert de lamp 1 of 2 keer, en blijft daarna uit. Links doet het wel gewoon. Waar moet ik de oorzaak zoeken?
     
  2. ballast kapot, denk ik.
     
  3. Die zijn toch duur? Meen ik mij te herinneren tenmnste...
     
  4. Even ballasten omwisselen en kijken of die andere lamp dan wel start met dezelfde ballast.
    Ik heb het nu ook af en toe maar ik denk dat het bij mij komt door mijn accu die bij een koude start nog te weinig stroom overheeft om beide xenon lampen op te starten.

    Als ik iets gas geef en dan de xenon start doen ze het wel... Misschien ook eens het proberen waard.
     
  5. heb het gehad met een aftermarket setje, hiervan was toen de ballast kapot... idd wat sietze zegt even de boel omdraaien, zie je het snel genoeg
     
  6. Ok, bedankt voor de tip, heren. Ff de kou in, dus...
     
  7. Het dooit.
     
  8. Bij originele xenon kan ook de starter/ignitor (zwarte blokje achterop de lamp) defect zijn.
     
  9. Ik heb net de kap eens opengetrokken. Zit echt stampvol. Maar ik zie niks dat op een starter of ballast lijkt. Ik ga wel gewoon naar de dealer...
     
  10. De ballast zit aan de onderkant van de koplamp ;)
    De starter is het zwarte blokje wat je ziet zitten wanneer je kap van koplamp haalt.
     
  11. Ooh, dus de lampen moeten er eerst uitgehaald worden? Ik dacht dat ze zo in de motorruimte zaten. Tis ook niks voor mij, dat geklus.
     
  12. O, jij vindt 2 graden boven nul zwenmbroekenweer zeker:cool: Is toch wel koud hoor!
     
  13. Zo,net alles gecontroleerd. Tenminste,de starters en de ballasten zijn allemaal goed. De lampjes durfde ik niet aan te zitten.

    Alsik de verlichting aanzet,flitst de ene lamp heel even en blijft dan uit.De andere start dus gewoon netjes op.

    Nog suggesties?
     
  14. Hoe heb je de starter en de ballast getest?

    Om te kijken waar het inzit; kun je wellicht de lampen zelf omwisselen.
    Dus de kap aan de achterkant van de koplamp losmaken, even met een klein spiegeltje kijken hoe de lamp vastzit, de lamp eruit halen en omwisselen met de andere kant. Gaat de "goeie" lamp nu wel aan dan weet je dus dat de lamp kapot is. Gaat deze lamp niet aan dan zal ik het toch gaan zoeken in de starter of ballast. Ook die zijn wel om te wisselen, alleen dan moet je de hele units uit de auto halen en de boel omwisselen.

    Mocht dit het niet zijn zou je de kabels kunnen laten doormeten of hier geen probleem in zit.

    Succes.
     
  15. HoiMarco,

    ik heb de lampen er helemaaluit gehad, en de starters en ballasten gewisseld. Ik durfde alleen de Xenonlampjes zelf nietaan te raken.
     
  16. Jij hebt de ballast en de starter van de probleemkant omgewisseld met de goeie kant en toen startte hij de goede (die het deed) lamp wel op?
    En met de ballast en de starter van de goeie kant startte de lamp die het niet deed, nog steeds niet op? Als dit het geval is, dan weet ik eigenlijk wel zeker dat je lamp kapot is. Dit zou je nog kunnen testen om de lampen zelf om te wisselen. Er is trouwens niks spannends aan, alleen met je "vette" vingers van het lampenglas blijven. Dus alleen aan de fitting vastpakken.
     
  17. Ik heb alles steeds omgewisseld, en alleen de linkerlamp bleef steeds branden. Conclusie zou inderdaad de lamp moeten zijn.Maar ik wist niet hoe dat verder zat, dus ik zal je raad opvolgen. Is het het slimst om die lamp bij de dealer te halen, of is iedere D2S lamp geschikt? Ik ben overigens wel van plan twee stuks te halen, wegens mogelijk kleurverschil.
     
  18. Bedankt voor je link. Zal trouwens zsm alsnog het chassisnr. voor je regelen Marco!
     
  19. Zoek gewoon op philips D2S. En dan kleur 4300k. Er zijn meerdere aanbieders, en let vooral op de verzendkosten.;)
     

Deel Deze Pagina