Wie heeft er ervaring met Xenon kit van Pilot inbouwen in een Focus 2 Fase 2 Wagon (of hatchback als zelfde koplampen zijn)? Is er veel last van storingen of strooilicht? Is verstandig om te doen of wordt het door jullie afgeraden? Ook heb ik gelezen dat er originele koplampunits zijn waarin al xenon is ingebouwd. Waar zijn die te krijgen en werkt dat beter?
Een Focus 2 fase 2 is van na 2008. Alle auto van na 1 januari 2007 moeten zijn voorzien van automatische hoogte regeling en een wasinstallatie. Heb je dat niet dan is het APK afkeur. Je zou de reflector koplampen kunnen vervangen voor xenon-units, maar het is bijna onmogelijk om de automatische hoogte regeling werkend te krijgen.
Kijk even of je een schildje voor/om je gloeilamp hebt zitten. Deze voorkomt dat je recht de lamp in kan kijken. Als die er niet in zit, geen xenon erin plaatsen. Verder is het aardiger voor je mede weggebruikers als er projector units gebruikt worden voor xeno.n
komplete set inc xenon lampen er staan ook losse units op chroom 170 per kant zwart 180 per kant hoogteregeling moet je wel weer werkend krijgen maar met ff uitzoeken lukt het, mogelijk gelijk aan fase 1 dit ivm andere motor ervoor gebruikt wordt verder zoals rfknol zegt als je met apk geen probleem wil pakken dan projector pakken en beste orgineel zo hebben wij (rfknol en ik) ook gedaan en rijden nu met xenon zonder probleem rond
Ik heb er geen schildje voor zitten. Hoe hebben jullie het precies gedaan? Want als ik het wil, wil ik het goed. Maar niet voor 1000 euro.
Op Ebay worden regelmatig originele Xenon koplampen aangeboden. Let er hierbij wel op dat er verschil zit in links en rechts rijdend verkeer en dat veel koplampen worden aangeboden zonder de benodigde ballasten en lampen. De prijzen voor complete (nette gebruikte) originele Xenon koplampen varieren nogal maar voor zo'n €500,- tot €600,- moet je wel een setje kunnen vinden. Het is ook een optie om originele meedraaiende (AFL) koplampen aan te schaffen (het meedraaien van de koplampen zal op jouw auto waarschijnlijk niet werken). Deze lampen zijn net als Xenon koplampen voorzien van lenzen. In de AFL koplampen zit een normale H7 fitting. Hier kan je dan een aftermarket Xenon set in plaatsen. Zelf heb ik er enige tijd voor gekozen om ook koplampen met lenzen te plaatsen. Ik heb uiteindelijk voor ongeveer €110,- een nieuwe set FK angeleyes gekocht. Hier heb ik de aftermarket Xenon set in gebouwd die ik al had. Over deze koplampen ben ik goed te spreken. kwalitatief zien deze lampen er goed uit, het lichtbeeld is prima en ze kosten veel minder als de originele Xenon en AFL lampen.
voor fase 1 koste orgineel 1600euro bij dealer via ebay 600inc verzenden aftermarket set aftermarktet set aftermarket set chroom of zwart fase 2 recht chroom de vraag is echt wat wil je als je marktplaats en ebay zelf een keer bekijkt zie je meer en is alleen de vraag wat wil je
Als je opzoek bent naar OEM xenon-koplampen zonder er de hoofdprijs voor te betaling, is het een kwestie van geduld! Zo is het mij ook gelukt! Als je regelmatig deze link bekijkt, zit er vast iets tussen: www.ebay.de/ford+focus+Scheinwerfer+Xenon
Dit model vind ik mooi: http://www.ebay.de/itm/Ford-Focus-S...724249985?pt=DE_Autoteile&hash=item2ebc18fd81 Origineel maar dan met Xenon. Wat zou een 'normale' prijs zijn? En past deze wel, want staat ST bij? En zijn de OEM koplampen zo over te zetten, of moet je van alles aanpassen?
Dat er ST bij staat komt omdat de ST's vaker xenon hebben, bovendien zal het wat makkelijker verkopen "want zo krijg je een beetje ST look". Prijs is volgens mij wel netjes, hoewel het op foto's altijd wat lastig te zien is hoe veel/weinig schade eraan zit. De hoogteregeling werkend maken in de fase 2 lampen zal wat lastiger zijn. Ik heb een keer geprobeerd de stelmotortjes uit een fase 2 lamp te halen en heb uiteindelijk die poging maar gestaakt. Misschien dat een van de hier aanwezige monteurs weet hoe die eruit moeten. Verder qua aanpassingen zal er niet veel verschil in zitten, aangezien de fase 2 lampen ook in een fase 1 werken.
Een xenon-koplamp heeft automatische hoogte regeling. Dat betekend dat er een sensor op (bijvoorbeeld) de achteras zit, die meet hoeveel de auto in-veert en de stand van de koplamp wordt daarop aangepast. Bij een auto zonder xenon is de hoogte regeling handbediend, met een wieltje op het dashboard. Door de stelmotortjes van een handbediende versie over te zetten, kun je de xenon-koplampen ook toepassen in een Focus die af-fabriek niet is voorzien van de sensor.