Xenon Inbouw Ford Cmax 2011, tegen betaling (lampen controle systeem uitschakelen) !

Discussie in 'Electronica' gestart door CmaX1.6, 4 sep 2012.

  1. Dag beste Ford rijders

    Ik heb al een tijdje lang problemen met het inbouwenvan de xenon set in de nieuwe ford C max. Bij het starten van de motor vallen de lampen uit.

    Nou hoop ik dat er kenners zijn die de hier ervaring mee hebben en of iemand de lampen controle systeem kan uitschakelen.

    Ik heb bijna alles al gehad,
    Alle reacties en tips zijn zeer welkom,
     
  2. xenon werkt van 10-16volt
    bij het starten kan de spanning onder de 10volt zakken
    dus je xenon zal uitgaan. verder is het beter dat de xenon uit gaat anders krijgen de belasten zeer slechte spanning. een goeie set is er tegen beveiligt maar goedkopere sets kunnen dat niet heel lang aan (verwacht ik)

    tevens voor lamp controle systemen is er een speciaal kastje beschikbaar die voor zorgt dat de systeem geflashed wordt en denkt dat lamp in orde is.

    het uitschakelen kan ik niet garanderen dat er veel kunnen
    vele hebben wel een elmconfig om eigenschappen van de auto te wijzigen maar deze is voor focus 2 fase 1 en 2 en focus 3 sommige opties
    cmax is wel op basis van de focus 2 maar of elmconfig het pakt weet ik niet
     
  3. Ik heb verschillende xenon sets geprobeerd, orginele van philips twv 500 ,- heeft niet veel kunnen doen. de lampen vallen echter pas uit na het starten van de motor, op contact blijven ze branden.

    elmconfig heb ik nagevraagd bij de ford dealer deze blijkt de optie om de lampen controle systeem uitteschakelen niet te bezitten....al heb ik mijn twijfels hoor.
     
  4. Gezien het hier om een nieuw model C-max gaat heb je hierbij aan ELM-config en een gemodificeerde ELM327 interface niets. Dit programma is specifiek voor de Focus MK2, C-max MK1 en Kuga MK geschreven en werkt niet (goed) op andere Ford modellen. De Ford modellen vanaf circa 2008 hebben een veel geavanceerder CAN-bus systeem en waarschijnlijk zijn ook de adres nummers van de modules anders t.o.v. de Focus 2.

    ik denk niet dat de dealer de mogelijkheid heeft om het lampcontrole systeem uit te schakelen. Ze kunnen hooguit je auto preogrammeren als auto met af fabriek Xenon maar ik vrees dat dit ook niet gaat werken. Je auto heeft immers de benodigde modules niet en zal dus hiervoor ook foutmeldingen geven
     
  5. Het controlesyteem stuurt een miniscuul stroompje door het halogeenlampje om te controleren of het draadje in het originele bolletje heel is.
    Een xenon-omvormer laat dit stroomje niet door en daarom gaat de controlelampje branden, ook schakelt de BCMIi daarna het lampje uit, het werkt immers niet, en als dat komt door draadbreuk, is het slim om hem uit te schakelen om kortsluiting te voorkomen.
    Het meest makkelijk lijkt mij dan ook om een 5 watt stadslampje over de +en- van de xenon te solderen, zodat het stroomje doorgegeven wordt, waardoor (vermoed ik) de xenon wel gewoon blijft werken.
    Schakel je vervolgens het licht aan dan gaat dat lampje natuurlijk branden, maar als je dat gewoon ergens in de lampunit weglegt, moet dat geen probleem zijn..
     
  6. En dat alleen bij een draaiende motor? Zet een weerstand parallel aan de ballast dan werkt het wel. Lampje kan dan ook inderdaad.
     
  7. #7 trucker0werner, 5 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2012
    op ebay heb je zelf weerstanden die ze verkopen
    heb namelijk 21watt weerstanden gekocht voor 3 euro inc verzenden van hong kong, duurt 3 weken maar je hebt het wel
    deze er inderdaad erover heen zetten en dan zal het wel mogelijk zijn dat het blijft werken
    schakelt hij dan nog uit kun je kijk met alleen weerstand
    blijft hij dan wel doen, weet je dat je met een relais moet gaan werken, zo voedt de auto weerstand en relais, en relais voedt de xenon verlichting

    naast dit weet ik dat in elmconfig optie HID staat maar zoals jw aangeeft zal de auto niet compectibel zijn met xenon
    verder zou je kunnen vragen aan ford of xenon daar iets in gesteld kan worden. ik denk het wel anders kan in een cmax af fabriek eigenlijk nooit werkende xenon geleverd worden

    mogelijk dat HID door ford wel aangezet kan worden zodat hij lamp controle op dimlicht over slaat

    systeem om computer te laten denken dat alles goed is, deze zet je simpel tussen de belast van de xenon en de voeding stekker
    http://www.ebay.de/itm/Xenon-HID-Wi...710563981?pt=DE_Autoteile&hash=item2c673c448d
    dit is eigenlijk een warning canceler
    is eigenlijk ook niet veel meer dan een weerstand wat er in zit
    http://www.ebay.de/itm/2-x-H11-50-W...24?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item19cc805ebc
    daar zit het letterlijk weerstand in, je moet wel de weerstand op metaal monteren. beste groot oppervlakte en dan eigenlijk nog met koelpasta (wat voor cpu gebruikt wordt) erachter doen
    dit zorgt ervoor dat weerstand niet te warm wordt. je moet weten dat er 50watt wordt opgestookt door de weerstand zelf
     
  8. Ik zet mijn lampen pas aan als de motor draait. Heb je de lichtschakelaar op 'AUTO' staan?
     
  9. Hoi,

    Nee deze staat uit, ik heb het getest ook eerst de lampen inteschakelen nadat motor draaid, maar heeft niet geholpen.

    :-(
     
  10. Iemand nog een poging wagen?
     
  11. Dat??
     
  12. Top! is opgelost. met gemodificeerde cancellers.
     
  13. en wat is er dan precies aan ''Gemodificeerd''? Als ik vragen mag.
     

Deel Deze Pagina