1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xenon in meedraaiende koplampen

Discussie in 'Electronica' gestart door HokusSpocus, 17 feb 2011.

  1. Er zijn leden van dit forum die Xenon in AFL koplampen hebben gemonteerd:cool: Focus 2 fase 1. Nu zijn deze lampen langer dan de gewone h7 lampen(aan de kabelzijde). Ik heb het vanavond getest en zonder de afdekkap achterop het armatuur zitten de kabels al tegen het frame van de auto als ik de armaturen erin zet. Het werkt echter wel, het blijft net niet haken als de lenzen bewegen. Als de kap er wel op komt zitten de lampen dus een beetje klem. Dat kan niet goed zijn voor de stelmotoren en het mechaniek. Hebben jullie daar problemen mee ondervonden? Ik wil ze niet slopen, dus als het af te raden is blijft het gewoon halogeen.
    Als het wel kan, wat is dan de beste plek om de kabels door te voeren door de afdekkap naar de starter?

    Bvd voor de hulp,

    Groet Albert
     
  2. Ik heb Xenon in de AFL-projectorarmaturen gemonteerd, maar heb niet het probleem gehad dat jij omschrijft. Het werkt goed, alleen mijn lichtbeeld vind ik nog niet goed.
    Dat kan aan de kwaliteit van de Autostyle-xenon liggen, of aan de afstelling van de koplampen.... Daar moet ik dus nog eens naar kijken.
     
  3. Ik heb zeker lampen met een wat langere achterkant dan. Lichtbeeld was wel prima, ondanks de Chinese herkomst. Zijn je lenzen wel goed schoon? Vervuiling kan ook schittering geven. Wel eens over gelezen bij een Passat met lenzen.

    Groet Albert
     
  4. Ik denk niet dat het aan de lenzen ligt want met de gewone halogeentjes is het beeld wel compleet.... Wat ik nu ervaar is dat er aan de zijkanten (berm en vangrail) een enorme lichtbundel is, midden voor de auto een gewoon heldere bundel, en precies voor de koplampen een soort donkere deuk....

    Uit mijn herinnering van het inbouwen zou ik zeggen dat aan de achterkant van mijn xenonlampen nauwelijks meer lengte zit als aan de halogeenlampen, alleen maar de draden eigenlijk....
    Ik kan helaas niet even kijken want de auto staat inmiddels al een week bij de dealer :-( (Veel garantiedingen)
     
  5. Hoi,

    Xenon - Meedraaiende lampen

    Ik vermoed dat dezelfde problemen hebben meegespeeld bij mijn Focus ST
    Ook hier is Xenon geplaatst in meedraaiende koplampen. Ik heb af en toe problemen dat ze niet "aanspringen". Ook is de aanhechting van het mechanisme een keer gebroken.
    [​IMG]

    De rechterlamp "loensde" toen naar rechts.

    De xenon is geplaatst door de dealer. Daar ik echter geen was/sproei installatie heb (en auto van 1-2008 is) zal er dus of een sproei/was installatie in moeten komen (dat zal wel het nodige kosten) of weer terug naar halogeen. In mijn herrinnering kon de Focus (ST) niet worden besteld met EN meedraaiende lampen EN xenon. De ene optie sloot de andere uit zeg maar. Mogelijk dat dat te maken heeft met (inbouw?)ruimte van de was/sproei installatie. Ik ben blij zoals het nu werkt (af en toe lampjes aan uit en het werkt weer) maar helemaal jofel is het niet.

    Op naar de APK volgend jaar.
     
  6. Dit heb ik ook (lees focus 1 fase 1) Echter heb ik zelf de aftermarket Xenon in gebouwd. en ben op dit moment van mening dat ik de lampjes er gewoon verkeerd om in heb gedaan.

    [​IMG]

    Dat draad dat nu aan de achterkant zit, had naar mijn idee aan de voorkant moeten zitten, en dat levert dit effect:
    [YOUTUBE]1ZCztp7JSZw[/YOUTUBE]

    Je kant duidelijk zien dat er 2 zwarte vlekken voor de koplampen zitten.
    Als je dit bedoelt teminste;)
     
  7. Ik heb ook een soort van donkere vlek in het midden zitten (reflectoren). Ik denk dat daar weinig aan te doen is.
     
  8. #8 HokusSpocus, 21 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2011

    Dat niet aanspringen kan aan de ballast liggen. Vooral als de lampen warm zijn (even uit de auto en dan direct weer weg bijvoorbeeld) is er een hoge spanning nodig om ze aan te laten springen. Is die iets te laag dan springt de lamp niet aan. Dat komt wel vaker voor bij xenon sets.

    Dat jouw lamp niet meer draaide kan dus heel goed aan de langere lamp liggen met de kennis in het achterhoofd die ik vorige week opdeed. Als hij vastloopt tegen achterkant van het armatuur kan dat niet goed zijn op den duur. kijk in een willekeurig plaatje van een H7 xenonlamp naar de achterkant van de lamp. De draden komen er achteruit en zijn vrij stug. Daar loopt het bij mij vast ben ik bang. De originele H7 is korter en de stekker zit er haaks op dus dan is er wel ongeveer 1 cm ruimte achter de lamp tot de beschermkap.

    Voor wat betreft het omdraaien van de lampen om de donkere vlakken kwijt te raken, kan niet bij de AFL, H7 kan maar op een manier erin, tenzij je wat gaat verbouwen. Krijg je dan niet meer strooilicht?

    Overigens vond ik de hoeveelheid extra licht met xenon lang zo groot niet als de keer dat ik xenon in een normale reflectorlamp zette. (Focus1 Fase 2) Blijkbaar is de normale halogeenverlichting in de AFL al redelijk goed. In ieder geval wel beter dan in de f1f2.


    Groet Albert.
     
  9. Omdat mijn H7 xenon er standaard zo uitziet:
    [​IMG]

    Was het voor mij mogelijk om hem op 2 manieren er in te zetten;)
    dit is natuurlijk alleen als je een aftermarket set gebruikt:rock:

    Waarbij ik gebruik maak van een 55watt 5000k H7 Xenon set.
     

  10. Geluksvogel:cool: Ook ik gebruik natuurlijk aftermarket xenon, maar het armatuur is oem.;)
     
  11. Maar ik moet nog kijken of dat de oplossing is hoor:D,
    vind het echter te koud buiten om nu de koplamp er uit te halen

    bij de fase 1 focus moet je ook onder de koplamp zijn.
    maar zodra het wat warmer word buiten, zal ik daar nog is naar kijken;)
     
  12. Ja, inderdaad, ik zie in het filmpje de zelfde vlekken als bij mij!
    Alleen heb ik het idee dat ze bij mij groter zijn....

    En inderdaad, ze kunnen er maar op één manier in, bij mijn aftermarket-xenon zit ook gewoon het H7 nokje!

    Ik kreeg net bericht van de garage dat mijn auto weer klaar is, als ik hem deze week heb opgehaald kan ik er weer eens naar kijken.
    Ik ga het eerst nog eens proberen met halogeenlampen, kijken hoe het lichtbeeld dan is....
     
  13. Het lichtbeeld bij halogeen is prima kan ik je melden, maar wellicht dat door de exta hoeveelheid licht van xenon het verschil in intensiteit beter zichtbaar wordt?:shrug:
     
  14. Omdat de oude halogeenpitten steeds geler licht en minder licht gaven toch maar overgestapt op xenon, 5000K. ik had de ballasten nog liggen van de vorige Focus.
    Ik heb de lampunits uitgebouwd om goed te kunnen uitvogelen wat de beste plek was de kabels door te voeren en het werkt nu prima. Lekker veel licht, en weinig strooilicht. Nog geen knipperende tegenliggers gehad na drie weken. Zal wel goed zijn dus. Ik ben er content mee.
     

Deel Deze Pagina