xenon focus 3 fase 1

Discussie in 'Exterieur' gestart door Frank.p, 31 aug 2013.

  1. Goedenavond heren en dames :lol:

    Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen bijstaan met raad,
    ik heb mijn xenon ingebouwd maar als ik het licht aan doe branden ze twee seconden en gaan daarna meteen weer uit.
    Wie o wie kan mij met dit probleempje helpen?
    Alvast bedankt!
     
  2. #2 antig01, 31 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2013
    Dat komt omdat het systeem denkt dat het lampje stuk is en hem daarom weer uitschakeld.

    Wat het makkelijkst is, is een relais ertussen zetten (1 per kant) je gebruikt de huidige draad naar de lamp als stuurstroom op het relais, en trekt vanaf de accu (zekeren op 2x 10A) een hoofdstroom draad via het relais naar de xenon unit.

    Als het hier om originele xenon units gaat moet de asbuilt data veranderd worden, hiermee kan forumlid Bartigges je wellicht mee helpen.
     
  3. Ok dank je wel voor de info nu ff relais vinden
     
  4. #4 antig01, 31 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2013
    Deze zijn verkrijgbaar bij elke autospeciaalzaak. Je hebt grofweg 3 soorten relais.

    1. maak relais. Gaat de stuurstroom lopen, dan "maakt" hij de hoofdstroom zodat ook deze kan gaan lopen.
    2.verbreek relais. Gaat de stuurstroom lopen dan verbreekt hij de hoofstroom
    3. Een schakel relais (deze heeft een extra hoofdstroom uitgang)

    Jij hebt een 4 polig maakrelais nodig.

    Conrad verkoopt deze ook, Let op dat ze wel minimaal 10a aankunnen (meeste zijn dat wel)
     
  5. Super!
    Heel erg bedankt voor de info !
     
  6. #6 Blauwitje, 3 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2013
    @Frank.p

    ik heb evt nog een schakel (maak) relaid liggen die ik over heb, zelf heb ik voor mijn drl een wissel relaid gekocht 5 polig had per ongeluk de verkeerde. Deze krijgt 12v stroom en zorgt dan dat de andere 2 pinnen verbinding gaan maken.Zie onderste foto.

    Nieuw met stekker. Bij conrad heb je 6,75 verzend kosten ik denk dat ik hem kan versturen voor brievenbus post. voor €4,- wil ik hem naar jou versturen dan een beetje soldeer en krimpkous en je hebt werkende xenon op je focus 3
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Niet helemaal, want hij heeft er 2 nodig.
     
  8. #8 Blauwitje, 3 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2013
  9. sluit je het relaid aan op de koplamp 12v dan? en geeft ie dan geen foutmelding, heb geen focus 3 maar uit intressen;)
     
  10. Bedankt jongens!
    Ik heb besloten een nieuwe set met een r lamp??? te bestellen bij xenonlamp.nl een hele discussie maar zei zeggen als ik een nieuwe slim ballast set neem ik totaal geen geen problemen meer heb...... ben benieuwd ik was ook wezen kijken met een relais kabel idd die kostte me 40 euro,s du ja ben nu iets meer kwijt maar laat het via xenonlamp wel inbouwen dan hoop ik in ieder geval dat het allemaal netjes werkt.
    Nogmaals bedankt voor het aanbieden helemaal top!
    Ik laat het weten als het werkt waarschijnlijk vrijdag in laten bouwen.
     
  11. Zeker weten met ebay gewerkt ook deal extreme en alieexpres .mooiste is hier in nederland betaal je overal verzendkosten voor komt het helemaal uit china of tokyo..... gratis verzending ....
    Wel grappig
     
  12. Heb trouwens ook bij led4ucar twee led lampen 50 watt gekocht voor in de breedstralers die zijn nu aangesloten als dagrijverlichting super helder wit licht als ik ff tijd heb dit weekend zal ik wat plaatjes schieten!
     
  13. Het maakt niet uit of er normale of slim-line ballasten worden gebruikt. Het probleem met de lampcontrole blijf je houden.

    de diverse warning cancellers en relaiskabels die speciaal voor auto's met lampcontrole worden aangeboden werken in verreweg de meeste gevallen niet met het lampcontrolesysteem van de Focus 3.

    Wat wel werkt is om de originele bedrading een relais te laten schakelen en parrallel aan het relais een 50 Watt 6 Ohm weerstand te zetten (let er wel op dat deze weerstanden zeer heet kunnen worden). Vervolgens schakelt het relais de ballast in. op deze manier krijgen de ballasten de spanning rechtstreeks van de accu en niet van de koplampbedrading.

    [​IMG]


    Naast het probleem met de lampcontrole zit je bij de Focus 3 ook nog eens met de aansturing van de koplampen. In de Focus 3 worden de koplampen niet conventioneel via 12 volt aangestuurd maar d.m.v. van PWM (puls breedte modulatie). Hierbij wordt de spanning verlaagd door deze simpel gezegd op een hoge frequentie in en uit te schakelen. Dit gebeurt dermate snel dat je hier niets van ziet. De reden van dit systeem is om de levensduur van de lampen te verhogen. Veel Xenon ballasten kunnen hier echter niet tegen en gaan dan snel staan knipperen.


    Als je Xenon wil inbouwen in een Focus 3 ontkom je er mijns inziens niet aan om met relais en weerstanden te gaan werken.
     
  14. #15 Blauwitje, 3 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2013

    mooi man, die r lamp staat voor reflector, al blijf ik sceptisch daarover, ik ben van mening dat je met xenon eigenlijk beter lens koplampen kan gebruiken, ivm strooilicht al weet ik niet hoe een focus3 reflector lamp is met xenon, met een focus 2 veblind het aardig met een reflector lamp.:cool:

    Tevens als je het laat inbouwen heb je ook garantie neem ik aan, het zal voor hun ook niet de eerste auto met lampencontrole zijn.
    Je kan altijd informeren hoe zij dit probleem oplossen?!
     
  15. Nou we gaan het zien ik ben ook maar een simpele timmerman;)
    We wachten het gewoon even af en zien vrijdag wel of het idd niet lukt....
     

  16. ik ook, maar toch vind ik technische electra klusjes ook erg leuk;)
    heb al een aardige disco verlichting op de auto zitten.:mrgreen:
    Daar zijn sommige bouwputten jaloers op:schater:
     
  17. Altijd handig zo in de ochtend ;) nu de donkere dagen komen!
     

Deel Deze Pagina