Xenon en can bus systeem

Discussion in 'Electronica' started by vegerfrancois, Oct 19, 2009.

  1. #1 vegerfrancois, Oct 19, 2009
    Last edited by a moderator: Oct 19, 2009
    Hallo,ik heb een probleem met de rechter xenonballast (after market )
    alles al geprobeerd,nieuwe ballast geplaatst, rechtstreeks op de accu (met relais),maar steeds om de paar dagen springt de lamp niet aan!!
    Nu heb ik gehoord dat het aan het can bus systeem kan liggen,en moet ik naar de dealer om de boardcomputer te laten denken dat er een lamp defect is of zo iets zodat de xenon gewoon goed werkt.

    Kan iemand dit bevestigen of weet er iemand een andere oplossing??

    Allemaal al vast bedankt
     
  2. De focus heeft gelukkig geen can-bus dus je hoeft niet naar de dealer. Heb je de lamp zelf al een keer vervangen?
     
  3. Even de ballasten omwisselen. Werkt de andere lamp niet, is de ballast gewoon kapot.
     
  4. ja,lamp ook al omgewisseld en de ballasten ook,dit alles maakt geen verschil.
    Het is de accu kant ??
     
  5. #5 kolere, Oct 19, 2009
    Last edited by a moderator: Nov 3, 2009
    Enige wat je niet hebt veranderd, zover je vermeldt, is de aarde. Sluit de aarde draad ook is direct op een aard punt aan. Doet die het dan nog niet zou ik meer aan de bedrading van je ballast setje gaan denken. Of er is iets mis met het schakel draad van de auto (breuk of iets dergelijks).
     
  6. Wat is daar anders aan dan? Als er eentje niet wil starten is het bij mij ook altijd de lamp aan de accukant
     
  7. De relais, die je hebt gebruikt, die start 2 xenons tegelijk op?? Zo ja, dan lijkt het mij aan de xenon te liggen.
     
  8. wat bedoel je met een andere aardpunt,de aarde komt nu rechtstreeks van de accu,waar zou ik deze vandaan moeten halen?? ik gebruik 2 relais dus 1 voor links en 1 voor rechts.
    Dit is toch goed ,of moet er maar 1 relais tussen??
     
  9. staat je lichtschakelaar op stand auto?, dan wil het idd problemen veroorzaken. want op stand 2 gaat de verlichting al aan(1 tel) en daarna word er meteen gestart. iets wat xenon helemaal niet leuk vind
     
  10. Nee, ik doe handmatig de lampen aan.
     
  11. Voor de auto heb je normaal gesproken 1 relais voor beide kanten. Maar als je het met 2 relais hebt gedaan, is het ook geen probleem. Stroom pakt deze dan rechtstreeks van de accu, dus lijkt het me geen probleem te zijn op de auto zelf.
     
  12. als het probleem weer voordoet, kun je beter meteen de multimeter erop zetten, zie je meteen waar het probleem zit. Zitten er geen slechte verbindingen in de kabels ?
     
  13. Heb je een setje van Pilot? Die hebben een serie slechte balastkastjes gehad die hetzelfde probleem veroorzaakte als jij beschrijft.
     
  14. Ik heb de bekabeling nagekeken en geen mankementen.
    Het is geen Pilot Xenon,maar een setje van internet voor Euro 99
     
  15. #15 Focus_Tddi, Oct 20, 2009
    Last edited by a moderator: Oct 20, 2009
    Laat ik het zo zeggen: bij de goedkopere setjes komt het geregeld voor dat lampen moeilijk of soms niet opstarten. Dit heeft te maken met "slechte" ballasten. Zoals gezegd is het bij Pilot een bekend probleem, wellicht bij andere goedkope merken ook.

    Ik weet niet of je nog garantie hebt, maar ik zou het in dat geval gewoon aankaarten bij de verkoper als je nog voor garantie in aanmerking komt.
    Het moet gewoon werken, zonder extra toestanden uit te halen met extra aarding etc. Het spul dient te werken op de originele bedrading. Extra aarding wordt toegepast als men bijvoorbeeld storing heeft op bepaalde radiozenders, alhoewel dat ook niet noodzakelijk is. Een magneetkern om de bedrading monteren werkt veelal afdoende.

    Maar goed, ik zou in elk geval eerst de verkoper eens benaderen.

    En als je gaat meten, pas op waar je gaat meten, aangezien er 23.000 volt naar de lampjes wordt gestuurd.

    Zelf heb ik nergens last van, ik heb een iets duurdere set (235,00 E) enkel aangesloten op de originele bedrading, zonder extra aarding of wat dan ook en ik heb nergens last van.
     
  16. Wat valt er te meten dan?? 12V is gewoon 12V. Met 1 dun koperdraadje, staat er ook 12Volt op.
    Ik denk eerder dat het aan de lampen ligt, dan aan de ballast.
    Nogmaals testen met alleen de lampen om te draaien.
     
  17. #17 BarryST, Dec 7, 2009
    Last edited by a moderator: Apr 1, 2010
    heb bij mijn vroige auto ook xenon erin gehad. Had toen ook problemen met niet opstarten of flitsen van de rechterlamp.
    Bij mij was het probleem dat de zekeringen (van de xenon-kit) niet genoeg "klemkracht" hadden waardoor ze dan wel wel en dan wel niet kontakt maakte.
    Dit is eenvoudig op te lossen door met een schroevedraaier de contacten wat naar elkaar toe te buigen.
    Later had ik het probleem dat de stekker niet goed in de ballast klem bleef zitten. Dit heb ik toen opgelost met een tyrip rondom de hele ballast en stekker.
    Hoop dat je er wat aan heb.
     

Share This Page