1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Winterbanden na 1 seizoen versleten

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Ohno, 15 nov 2007.

  1. Ik ben net de euromaster om een afspraak te maken voor het omwisselen van zomer- naar winderbanden. Krijg ik de mededeling dat er 2 van de 4 een profiel van minder dan 4mm en dus niet terug worden geplaatst. Ik heb er vorig jaar 4 maanden op gereden. Dus ik vind het vreemd dat de banden al zo snel versleten zijn. Helemaal om dat ik meer stilsta in de file dan dat ik rij en nou ook niet bepaald een micheal schumacher ben.

    het gaat om vredestein wintertrac banden.

    Mijn vraag is het normaal dat de winterbanden na ongeveer 20.000 km al versleten zijn voor iemand met een nomale tot sportieve rijstijl?

    Ik heb zo mijn twijfels over de kwaliteit van de banden.
     
  2. Of scheef gemonteerd / gebalanceerd??? Tis idd wel erg snel...
    Volgens mij is Vredestein Snowtrack goed aangeschreven.
     
  3. Dat kan ik natuurlijk nooit meer aantonen. wat is ook niet begrijp is dat ze na het wissel van winter- naar zomerband niet even gemeld hebben dat de banden versleten waren. Had ik gelijk actie kunnen ondernemen.

    Ik had al niet zo'n goed gevoel over Euromaster a'foort. Niet geheel ongegrond dus.
     
  4. Heb je wel je eigen banden teruggekregen?

    Edit: Ik heb dus 2 winters met Snowtrac2's onder de Escort rondgereden, en daar heb ik niet altijd even rustig mee gedaan. Er zat na 2 winters nog genoeg profiel op, zeker 5-6 mm.

    Daarna heb ik afgelopen zomer doorgereden op die Snowtracs, en toen ik ze eind juli eindelijk omruilde voor andere banden, zat ik voor al op het metaal aan de binnenkant. :roll: De achterbanden heb ik nog staan met 5-6 mm erop, maar ze voelen gecupt aan (lag denk ik aan de schokbrekers).
     
  5. Ik loop ook niet weg met die fastfitters. Vertrouw die toko's niet zo, of ik moet er bij kunnen blijven wat ik dus ook altijd doe.


    20000km is wel snel moet ik zeggen, terwijl die Vredesteins er om bekend staan dat ze wel langer mee gaan.
    Mijn snowtracks hebben er 25000 onder gelegen en daar was 2 mm van af.
    Er was nog 7mm over van de 9mm.
    Ben wel een rustige piloot moet ik er wel bij zeggen.
     
  6. kan me niet aan de indruk onttrekken dat je andere banden terug krijgt dan dat je hebt ingeleverd. Daarom heb ik de zooi ook mooi in de garage thuis liggen....
     
  7. Vredestein staat inderdaad zeer goed aangeschreven, behalve:
    je raad het al ...... op slijtvastheid.
    Daar komt deze band als slechtste uit de bus!!!!!
    Google maar even naar winterbandentest en dan naar het testverslag van de ANWB.
    Het gaat dan wel om de maat 205/55R 16 H
    Ik ben wel benieuwd want ik heb ze zelf ook!!!
    Hier is ie trouwens.
    http://www.anwb.nl/published/anwbcm...sts/bandentest/w07-resultaten-205-1346245.pdf
     
  8. Slijtage viel bij mij wel mee, maar dat heeft er zeker me te maken dat ik een rustige rijder ben. :witte vlag:
     
  9. Is er nou niemand die het opvalt dat hij over WINTRAC banden
    praat??
    Dit zijn dus banden voor vol sneeuw, en niet voor het NL klimaat,
    daarvoor heb je de snowtrack banden.
    Die wintracbanden slijten dus vele malen sneller door het zachtere soort
    rubber, dit lijkt mij een gevalletje verkeerde voorlichting/verkoop :roll:

    Onze Vredestein Snowtrack 2 hebben nu al 2 seizoenen onder de auto
    gezeten, en hebben nog zeker 6mm profiel na ong. 30.000km
     
  10. OEPS slecht opgelet :oops: :oops: :oops:
     
  11. Die WinTrac's zijn ook oudere banden, een type van voor de SnowTrac's.
    Ondertussen is er denk ik wel het een en ander verbeterd aan de slijtvastheid van winterbanden.

    Vorig jaar winter is het natuurlijk wel warm geweest.

    Bij temperaturen boven de 7°C slijten winterbanden veel harder dan zomerbanden door de zachtere rubbercompound.
    Zeker een ouder type winterband zoals die WinTrac's.

    Ik heb vorig jaar de winterbanden er denk ik nog geen 2 maanden opgehad vanwege de temperaturen.
    Waarschijnlijk heb je dus met te hoge temperaturen nog op winterbanden gereden ten koste van extra slijtage.
     
  12. Ik zal morgen eens informeren naar het type band. Volgens mij was het wintertrac.
     
  13. Wintrac is volgens mij idd het oude type.
    Ik heb net ff gekeken bij test en dan met name de slijtage, en dan moet ik zeggen dat de anwb zegt dat het slecht is en op andere bandentestsite's redelijk tot goed.
    Wie moet je dan geloven.
    Bij mij viel de slijtage erg mee dus.
     
  14. Jongens, weten jullie nog wat voor temperaturen er vorige winter waren?
    T was dusdanig warm, dat iedere winterband na een paar maanden slicks waren.... :crying:
     
  15. Mwoah, zoals ik hierboven al schreef, duurde dat bij mijn voorbanden toch tot juli. :)

    Ze slijten wel iets meer, maar zolang je niet elke bocht hoekt, kan het best meevallen.
     
  16. De Wintrac word nog steeds verkocht, dus het zijn niet de voorlopers van
    de Snowtrac, het zijn echt de "Full Winter" band, daar heb je eigenlijks
    niets aan in NL.
     
  17. Dan is het rubber waarschijnlijk helemaal zo zacht als boter, het is dan dus meer een band voor bijvoorbeeld Skandinavië.
     
  18. Heb er net de winterbandjes weer onder gezet, ze hebben nu zo'n 15000 km achter de rug. Profiel diepte net ff gemeten en kom op 6,8 voor en 7,0 achter. Heb er Fulda Kristal Montero opzitten in de maat 205/55/16.
    Vind het een goede slijtvaste band met goede eigenschappen.
     
  19. Update:

    Ik heb nogmaals contact met Euromaster. De banden zijn afgevoerd dus ik kan niets meer controleren.

    Euromaster heeft de wintrax onder mijn wagen gezet omdat de leasemaatschappij eist dat de winterbanden op de orginele velg gemonteerd worden. In mijn geval zijn de 17" velgen van de rally-edition. En dat de snelheidsindex aangehouden dient te worden van de zomerbanden, V in mijn geval.

    Euromaster zegt dat ze mij niet meteen hebben laten weten dat banden versleten waren omdat ze het druk hadden en daardoor achterliepen met hun administratie.

    Ik ga nu contact opnemen met de Athlon en eens kijken hoe zij tegenover deze situatie staan.
     

Deel Deze Pagina