1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Winterbanden, Goodyear ULTRA GRIP 7+ ????

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Gemini10, 6 okt 2010.

  1. Helemaal mee eens Mark.
    Het is zo dat er ook zijn met winterbanden, die dan denken dat alles kan. Die komen zichzelf ook wel tegen dan.

    Ik redeneer zo dat je met zomerbanden nu de grens sneller bereikt als met winterbanden.
    Ik ga er niet harder mee rijden, maar het geeft me een veilig gevoel dat ik makkelijk weg kan rijden, en zonder veel problemen ook weer kan stoppen.

    Vanmorgen stonden ze weer te duwen in de straat om weg te komen. Helemaal geweldig vind ik dat.:schater:

    Gr Fred
     
  2. Tja, ik bracht net de kleine naar de opvang, en er stond een Fiat voor de deur te proberen om weg te komen, heel lichtjes omhoog. Veel spinnende bandjes en weinig vooruitgang. 5 minuten later kwam ik weer terug en meneer was nog steeds bezig op exact dezelfde plek, met exact dezelfde spinnende bandjes...

    Zelf heb ik ervaring met Dunlop Winter Sport 3D banden en geweldig spul. De winterbanden die straks onder de Focus komen zijn Bridgestone Blizzak's. Volgens de ANWB ook goed spul. Her en der wat rondgeneusd op internet en ze schijnen wat grip te missen bij het optrekken in diepe sneeuw, maar daar kan ik mee leven. De rest is uitstekend.
     
  3. Heb toevallig voor de 3e winter de blizzak lm20 er onder bij beide auto's, en ben er tevreden over.
    Lm20 is nu 25 30 en 35 geloof ik.

    De Good-year 7+ waar dit topic mee starte is mijn volgende keus als deze op zijn.


    Gr Fred
     
  4. Even off-topic. Onder mijn Focus zit nu de Bridgestone Blizzak LM32. Die is iets nieuwer dan de LM30/35 reeks. Als de LM32 er niet was, dan was ik ook voor Goodyear gegaan.

    En weer :ontopic:
     
  5. Ik heb de Goodyears er onder dit jaar, meer dan prima banden!
     
  6. Hoe zijn ze op ijs die Good-years.
    Ik moet zeggen in de sneeuw zijn ze absoluut goed de Bridgestone's, maar op ijs is het einde ook snel in zicht.

    Gr Fred
     
  7. Fred ik denk dat er eigenlijk geen banden zijn die op ijs echt presteren tenzij je spikes laat monteren natuurlijk ;)

    Hoewel ik niet de Ultra Grip 7+ van Goodyear heb en daar dus niet over kan oordelen, moet ik zeggen dat de Eagle Ultra Grip GW3 welke ik gebruik ook onder ijzige omstandigheden best aardig presteren.
    Laat ik het zo zeggen als ik een heuveltje op moet waar meer ijs dan sneeuw ligt en ik zet de auto in de tweede of derde versnelling, (de eerste heeft absoluut geen zin ruim 400 Nm op de voorwielen :loco:) dan kom ik dat heuveltje op terwijl ik een Range Rover rijder daar vervolgens vanaf zie glijden :badgrin:
     
  8. Op een parkeerplaats waar de sneeuw plat was gereden en zo als schaatsbaan gebruikt kon worden had ik geen problemen. Zelfs niet met vrij stevig sturen en optrekken.
     
  9. Ja dat dacht ik wel. Op ijs worden ze allemaal minder. Met zomerbanden kun je het dan helemaal vergeten.
    Vanmorgen stonde ze ook weer te malen om de rotonde op te komen.:schater:

    Gr Fred
     
  10. Geloof me met 250+ PK en ruim 400 Nm onder het rechter voetje wordt dat echt een schertsvertoning :schater:
     
  11. Ja ik moet het met een bescheiden 90pk doen :)
    Weet iemand trouwens of deze banden dezelfde spanning moeten hebben als de zomerbanden?
     
  12. 100% zeker ben ik niet, maar ik hanteer dezelfde bandenspanning als met de zomerbanden en ondervind daar vooralsnog geen problemen door.
     
  13. In principe zou je winterbanden 0,2 bar hoger moeten zetten dan zomerbanden.
    Zomerbanden moet je koud meten omdat tijdens het rijden door de ontstane wrijvingswarmte de druk toch al een paar tienden bar oploopt wat dan de ideale druk is onder "bedrijfsomstandigheden"

    Maar winterbanden warmen amper op als het buiten erg koud is dus dan zul je die paar tienden extra op voorhand al in je band kunnen pompen.
    Vandaar ...
     
  14. Bij mij zitten er sinds verleden week de Goodyears eronder, ik woon op een woonerf, hopen sneeuw (aangereden en losse sneeuw) op de parkeerhavens gravende buren en auto's aldaar dwars en veel buren duwend erachter, rij ik in een keer weg, vond het wel lullig dus maar uit gestapt om even te duwen, gelijk iedereen vragen hoe dat kan, tja winterbanden dus! weer weggereden zie ik toch wat jaloerse blikken in de spiegel, maar wel een kanttekening op rotondes wel rustig aan, voelde toch een keer de wagen wat zijwaarts gaan schuiven, gas los en weer volledig grip.
     
  15. John,

    Wat die rotondes betreft: met sneeuw kan je zien dat er mensen zijn die niet de rotonde rond rijden, maar "gewoon" rechtdoor. Tenminste, op weg naar mijn werk zijn een paar rotondes waar de bestrating iets hoger ligt dan het asfalt.

    Arjan
     
  16. Hier met 260pk en 470nm geen problemen met de Vredestein Wintracs!
     

Deel Deze Pagina