1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wie weet raad ???

Discussie in 'Exterieur' gestart door Henrie013, 29 feb 2008.

  1. Hallo,ik heb parkeersensoren op mijn focus en heb daar sinds een week een probleem mee..............

    Als ik hem in achteruit zet dan blijft het geluid dat door de speaker komt aan een stuk het zelfde geluid maken het lijkt erop dat hij blijft hangen.

    Weet iemand goede raad ???
     
  2. Misschien moet je de sensoren eens schoon maken, auto wassen oid??

    Duckmole
     
  3. Dat is zeker het probleem niet hij gaat iedere week in bad :D
     
  4. een lange piep toon duidt op een storing van een sensor
    als de sensors erg veel zijn kan je dit probleem krijgen(jij niet want je gaat regelmatig met je wagen in bad)
    controleer de bedrading achter de bumper en met name de stekker rechts achter de bumper deze hebben wel eens last van vocht
    en uiteraard de stekkers aan de sensors zelf (die zitten niet bij alle type,s)
     
  5. Ok bedankt voor je reactie,maar moet dan de bumper ervan af ?
     
  6. Hallo,

    Ik heb ook een Focus II TDCI, ongeveer vijf jaar oud en 113.000 km.
    Sinds ongeveer een jaar heb ik soms ook dit verschijnsel: bij het achteruitrijden een lagere lange fouttoon. Soms heb ik het maanden niet en dan omt het te pas en te onpas. Lastige is dat wanneer de Focus voor onderhoud naar de garage moet hij het gewoonlijk niet heeft.
    Soms heb ik de indruk dat het met de temperatuur te maken heeft: heel warm of heel koud.

    Op het moment dat de fouttoon gaat heb ik ool al eens op de bumper geklopt en dan houdt het op (kan ook toeval zijn...)
    De dealer heeft al alles nagekeken, ook de sensoren, de bedrading los- en vastgemaakt, enz., echter zonder resultaat.
    Nu wil hij een nieuwe module steken maar één die minder gevoelig is.
    Maar dat vind ik flauwe kul teslotte heeft het ding al een viertal jaren perfect gewerkt.

    Zou er iets aan de electronica kunnen schelen misschien?
    Nog een probleempje dat komt en gaat is de tiptoets van de ruitenwisser.
    Af en toe heeft die kuren en omdat de ruitenwisser niet automatisch terug in zijn ruststand. Je moet dan blijven duwen tot de wisser plat ligt.
    Bij het afzetten na gewone werking of interval is er geen probleem en gaan steeds wissers automatisch in ruststand.

    Jammer want voor de rest is een prettige wagen! Maar misschien de volgende keer toch maar een Japanner kopen...

    Kan iemand mij raadgeven aub?

    Bedankt op voorhand
    Jan
     
  7. De focus II is sinds 2005 op de markt dus bijna 5 jaar kan die niet zijn. Ik denk dat je dus een cmax hebt.
    Wat betreft de sensoren indien je ze origineel ford hebt, zijn ze van Bosch dit zijn toch echt goede sensoren dus ik denk dat je pech hebt of een dealer die er geen verstand van heeft. Het probleem kan vele oorzaken hebben. Vocht bij de bedrading of aansluitpunten, sensor kapot, module niet goed. Ook de module zit in de auto zelf dacht ik dus lijkt mij niet dat die nou zo'n probleem kan hebben met vocht etc.
    Wat je ook kan doen is een setje van conrad voor 30 euro kopen en die inbouwen is makkelijk te doen en kost niet veel, het werkt prima.

    De ruitenwissers begrijp ik niet helemaal, je kan toch altijd de schakelaar naar beneden duwen zodat hij in ruststand gaat? Of doet hij dit nou juist niet? Volgens mij is er wel een manier om de ruitenwissers in te leren dit staat dacht ik in het boekje. Ik heb dit probleem ook nog nooit gehoord dus ik denk dat er gewoon wat kapot is.
     
  8. Ik heb mij inderdaad vergist, het is Focus I (wel één met de dubbele koplamen (dim- en grootlicht gescheiden) en de knipperlichten mee in de koplampen.
    De dealer sprak over de module te vervangen maar dan een minder gevoelige. Heel de bedrading heeft hij al nagekeken.

    Wat de ruitenwisser betreft. Als je de schakelaar even naar beneden drukt gaat de wisser in normale omstandigheden eenmaal over en weer. Bij mij moet je af en toe, als hij weigert, de schakelaar blijven naar beneden drukken tot de wisser weer op zijn rustplaats komst. Hij doet dit dan niet automatisch. Maar het is niet altijd. Ik begrijp het niet.
    Zelfde als bij de parkeersensoren. Je zou denken kapot is kapot, maar neen, het werkt, het werkt niet, enz. Om gek van te worden...
     
  9. Wellicht is die ruitenwisser een relais waarvan de pootjes een beetje groen aan het worden zijn. Even eruit trekken en bekijken. Bij groen schoonmaken en terugplaatsen. Vraag me niet waar die zit, moet je ff in je boekje kijken.

    Het kan ook zijn dat je zekeringkast aan het overlijden is. Dan krijg je verschillende storingen die dan wel, dan niet voorkomen.
     

Deel Deze Pagina