2.5i 20V 225pk Wie helpt mij zoeken!ik ben wat Paarden kwijt

Discussie in 'Performance' gestart door denniST, 15 jul 2012.

  1. Tja,

    Zoals de titel al aangeeft heb ik het gevoel dat ik wat paarden kwijt ben.
    Snap er alleen niets van.. De motorkap is altijd dicht, en ze worden netjes verzorgt.. gaat de kap open, dan houd ik alles netjes in de gaten, maar toch lijken er een paar ontsnapt te zijn.. Wie o wie helpt me mee zoeken? Ze moeten ergens in tilburg rond huppelen, maar niet meer bij mij! Ook heb ik het vermoeden dat er begin december vorig jaar een is ontvoert, en meegenomen is naar spanje! :wow: Maar dat kan ik helaas niet hard maken.

    Maar, om ff on topic te gaan. Ik heb dus het idee dat ik wat vermogen mis.
    Ik rijd nu ongeveer een 1.5 jaar rond met een DSCI CAIS, en een jaar met de DSCI tune. In het begin kreeg ik een giga duw in de rug, en liep hij lekker door. Nu heb ik het idee dat hij minder duwt, en dat hij een stuk minder lekker doorloopt. Ook heb ik het idee dat hij af entoe weg zakt in vermogen. Buiten de normale weers gevoeligheid om...

    Nu vermoed ik dat mijn luchtfilter gewoon vervuilt is, en deze zal een dezer dagen gereinigt kunnen worden. Heb de set al liggen, maar wacht tot mijn compressor binnen is zodat ik de boel netjes door kan blazen.

    Maar heeft iemand een idee wat dit nog meer kan zijn? Ik ben nu langzaam aan het sparen, t gaat niet meer zo snel als je een eigen huis hebt met veel werk erin, voor een FMIC en een uitlaatlijn om de ST helemaal soepel te laten lopen. Verwacht vooral veel van de FMIC.

    GRoeten Dennis
     
  2. Paarden missen is nooit leuk, weet ik uit ervaring :nocheer:

    Heb je nog voldoende turbodruk? een scheurtje in het systeem oid (slangen of intercooler) kan er voor zorgen dat onvoldoende druk hebt

    Ik lees dat je het luchtfilter wilt gaan uitblazen, als je K&N filter hebt moet je dit ABSOLUUT NIET DOEN.

    Beter is het om hem via de natuurlijke weg te laten drogen, met de compressor blaas je het katoen kapot namelijk.
     
  3. Meten = weten... Wellicht ergens een vermogensrun doen
     
  4. Dit geldt voor alle aftermarket filters van bijvoorbeeld Green, K&N, Pipercross en Simota.

    Haal met de hand alvast het losse vuil weg als dit zichtbaar is.
     
  5. FF een instructie video opgezocht

    [YOUTUBE]K5JtLLiBDbc[/YOUTUBE]
     
  6. Turbodruk is gewoon goed. Durf niet te zeggen of die vlugger zakt dan normaal, maar die lijkt het goed te doen.

    Ik wilde het filter droog blazen met de compressor :P Dat laat ik dan ook maar zitten!
    Bedankt voor de tips alvast :) Als ik meer weet, dan laat ik het ff weten. Dynorun wil ik pas doen als de uitlaatlijn en intercooler er op zitten. Dan kan ik meteen de puntjes op de i zetten.

    Groeten Dennis
     
  7. als je paarden kwijt bent
    hoop ik dat je ze bij de watertoren/westpoint kwijt bent geraakt
    helaas heb ik ze niet gevonden onder mijn motorkap :schater:


    bij kn meeting is er gezegd dat als je met compressor schoon blaast je de structuur van de katoen kapot maakt
    dit kan juist nadelig invloed hebben op vuil- en luchtdoorlaat

    verder in het filmpje gebruiken ze vrij veel spul om in te oilien
    door kn is er gezegd dat twee goeie strepen van olie als voldoende zijn
    hier leggen ze op elk baan olie neer
    zelfs bij grote filters kun je zien dat de machine een baan heeft gespoten met olie
     
  8. meten is weten idd, je DENKT namelijk dat je wat paarden mist maar om maar een ff vraag te stellen: rij je ook wel eens met andere auto's?
    als je altijd in je :st: rijdt kan ik me voorstellen dat het een beetje "gewoon" gaat worden waardoor je dus DENKT vermogen kwijt te zijn.
    probeer gewoon mee te denken dus hoop dat je er wat aan hebt.
     
  9. Mmmwja gewenning dat kan natuurlijk ook.
    Keertje meten lijkt me het handigst dan.

    John
    Grey-ears
     
  10. Zekering 26 kwartier eruit halen. Daarna de auto rijden "like you just stole it".
     
  11. @ huigie: lol, en wat win ik daar mee?

    @ Gerard: Ik rijd meer in mijn Kangoo dan in mijn Focus :P (hoewel dat op dit moment ook niet echt zo is) Met die hele 60 PK die die heeft.. Nee, het is geen gewenning (al zal het wel een kleine rol mee spelen, aangezien je aan alles gewend raakt)

    Ik ga in mijn vakantie eerst alles eens goed nalopen, en schoonmaken. Daarna, als het nog niet opgelost is, dan toch maar eens een gok gaan wagen op de Dyno (en hopelijk eerst nog ff een FMIC scoren :P)

    Thanx voor de replies! Groeten Dennis
     
  12. Meten, is weten Dennis ! :rock:
     
  13. Zekering 26 is je KAM zekering, de auto leert zich opnieuw in als je die zekering er dus een 15minuten uit gehad hebt. Als je hem dan fors inrijdt, onthoudt de auto dat. Zoiets zit erachter.
     
  14. Iedereen nog bedankt voor de hulp!

    Nou, ik ben vandaag dus alles schoon aan t maken. Zekering 26 er uit. ECU verplaatsen naar RS-ECU houder, en daarom ook maar gelijk de koelvloeistof vervangen.. Zal eens kijken wat voor invloed dat dit allemaal heeft (filter is overigens wel echt smerig.. die moet dan ook echt verschoond worden!)

    FMIC en verdere updates laten voorlopig maar even op zich wachten. Thuis een paar tegenvallers gehad met de verbouwing, en die gaan dus even voor.

    Keep u updated vwb het vermogen!

    Groeten Dennis
     
  15. Waar is zekering 26 voor? En wat is het nut van het verplaatsen van de ECU?
     
  16. ;)

    De rs houder zal qua performance wel iets uithalen of qua geluid een verbetering brengen, denk ik.
     
  17. De RS houder zorgt voor een betere koeling van de ECU voor zover ik heb begrepen. Dit zou zo zijn voordelen moeten hebben, maar ik heb geen idee wat :P Het ziet er iig een stuk nettes uit.. Want de plek die Dreamscience opgeeft na het plaatsen van de CAIS is nou ook niet echt alles!

    @ rfknol: ik heb geen idee wat de invloed op het geluid zal zijn van de RS houder :P
     
  18. Zo, alles is weer terug gemonteerd. Het ziet er gelijk een stuk opgeruimder uit! Alleen moet ik even andere schroeven vinden om de ECU vast te zetten.. DIe zitten nu met een houtschroef en speednutje vast. Het werk goed, maar t ziet er niet uit.. Maar dat doe ik van de week wel.

    Ook gelijk een stukje gereden. Naar mijn idee gaat alles nu een stuk soepeler en naar mijn idee is het vermogen ook een stukje beter geworden (heb weer wielspin in zijn 2, en bij grof rijden in zijn 3, niet dat ik daar nu zo blij mee ben :P ) Maar goed, ik heb ook echt nieuwe banden nodig.. Dus dat zal ook wel wat met de wielspin te maken hebben ;)

    Wel viel me op dat de motor een enkele keer wat inhield. Misschein komt dat door het opnieuw in moeten leren van het motormanagement door het loshalen van zekering 26. Laten we het hopen, heb het nog niet eerder meegemaakt namelijk.

    Groeten Dennis
     
  19. Je motor moet zeker ff opnieuw inleren, ik dacht dat het wel 250 km kan zijn.

    Iig mooi dat je weer wat pony's terug hebt zo op het eerste gevoel :thumbup:
     

Deel Deze Pagina