1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke problemen met Ford Focus CC??

Discussie in 'Exterieur' gestart door cabrio, 30 apr 2011.

  1. Wij rijden nu een Ford Focus Futura Wagon uit nov 2005. Weinig problemen mee gehad en ook verder een prima gebruikswagen.
    Wij hebben nu ons oog laten vallen op een cabrio, Ford Focus CC 1.6 Titanium met ingebouwde navigatie uit juni 2009, met veel extra's en niet al teveel kilometers op de teller (ca. 30.000)

    Op de diverse forums zijn wij ons echter rot geschokken van de problemen die er met de cabrio's schijnen te zijn. Vooral veel lekkage problemen. De dealer heeft ons verzekerd dat alle cabrio's zijn teruggeroepen en de lekkageproblemen zijn verholpen, maar toch .....

    Om te voorkomen dat we straks een ''kat in de zak'' kopen, terwijl we heel tevreden zijn met onze huidige Ford, de vraag wie er ervaring heeft met de cabrio's.

    Kortom : Wat zijn zijn sterke en vooral natuurlijk zijn zwakke punten ???
     
  2. Lees om te beginnen deze thread maar eens door:

    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=13119

    Dit gaat dus over de 2e CC van forumlid Bird die dus wederom lekkage heeft (bij de 1e heeft Ford het niet op kunnen lossen). Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken geweest voor een CC maar de lekkages die vrij vaak voorkomen houd mij een beetje tegen. Verder zou ik dus geen 1.6 nemen maar een 2.0. Voor een zware auto als de CC heeft de 1.6 te weinig vermogen naar mijn mening.
     
  3. achterlichtunits zijn moeilijk leverbaar door Ford; ook ooit hier ergens gelezen.
     
  4. Dank voor de reacties. Wat mij wel opvalt als je ''het net'' doorzoekt is dat er veel reacties zijn van onze zuiderburen en veel oude berichten met name uit het jaar 2008. Daar zitten wel wat extreme pechgevallen tussen. Zou het zo kunnen zijn dat Ford miv 2009 een verbeterslag heeft gemaakt en dat er veel minder problemen zijn ?? In de cc van 2009 ligt dezelfde motor als die wij nu hebben. Daar hebben we eigenlijk nooit problemen mee gehad. Het lijkt hem dus met name te zitten in de gadgets van de cc zoals het dak.
     
  5. Motorisch zijn er niet zo veel problemen met de 1.6 in de CC. De bekende problemen van de focus 2 (lekkende ruitensproeiers, bobines die nog wel eens kapot gaan) gelden ongetwijfeld ook voor de CC. De meeste problemen hebben inderdaad met het dak te maken. Ik heb zelf ook naar een CC uit 2009 gekeken waarbij de verkoper al aangaf dat de rubbers van het dak nog vervangen moesten worden. Als je serieus geinteresseerd bent in die auto zou ik zowieso een lange proefit maken en de auto serieus testen op lekkage.

    Zoals hierboven al vermeld is kan het gebeuren dat onderdelen die specifiek voor de CC zijn moeilijk te leveren zijn. De CC is een vrij zeldzame auto en dan kan het zomaar gebeuren dat je 2 maanden op onderdelen moet wachten als die niet meer voorradig zijn.
     
  6. Er zijn er die lekken, er zijn er die niet lekken. De mijne lekt vooralsnog niet, maar dat is geen gebleken garantie! Ik zou ook zeker voor de 2.0 gaan, de CC weegt veel zwaarder dan een gewone Focus. De twee liter geeft bijna dezelfde prestaties als je 1.6 wagon. Verder zijn net als bij de gewone Focus de boekjes heeel belangrijk.
     
  7. Zelf ben ik nu bezig aan mijn 2e Focus CC. Allebei de 2.0 Titanium. Met de eerste (mei 2007) heb ik zoveel problemen gehad (12x terug voor allerlei problemen), dat de dealer en Ford Nederland mij een bod hebben gedaan de auto terug te nemen en een nieuwe aanboden die echt helemaal vol met alle opties zat. Het was een bod dat ik niet kon afslaan. In juni 2009 werd mijn huidige CC afgeleverd. Die is welgeteld 1x bij de dealer geweest, voor onderhoud. Echt een probleemloze wagen. Ik zit ook op het Focus CC forum in Engeland en daar las ik ook veel problemen met de eerste serie CC's (tot de facelift in 2008). Het faceliftmodel kent VEEEEEL minder problemen. Bedenk wel goed dat wat je op de forums leest vrijwel altijd alleen de negatieve ervaringen zijn. Kijk maar eens bij Peugeot en vooral Volkswagen, want de EOS schijnt nog erger geweest te zijn..... Ik heb bij de Mercedes dealer een flesje smeermiddel voor de dakrubbers gekocht (na vele goede ervaringen op het CC forum en onder VW EOS rijders) en ik heb echt nooit last van zelfs de geringste lekkage of krakend dak. 2x per jaar zorgvuldig insmeren en klaar is Clara. Als je voor het eerst in een CC rijdt en het dak kraakt, maak je geen zorgen, dat komt omdat de rubbers droog zijn. Ook diverse lekkages worden veroorzaakt door droge rubbers.

    En over de motor: de 1.6 is echt een beetje erg tam, vandaar ook dat die vaak veel goedkoper worden aangeboden dan de 2 liters. Maar ja, als je alleen rustig wilt cruisen in een superstrak rijdende cabrio, dan zeg ik: DOEN ! Want het is echt een geweldige wagen !
     
  8. De mijne is in principe ook altijd te koop.....(staan nu ongeveer 27000 km op)
     
  9. Er zijn inderdaad met het face-lift model veel minder problemen mbt lekkage.
    Lekkage was ook eigenlijk het enige echte probleem, dit ontstond vaak als je met het oude model van de stoep afreed oid, dan tordeerde het dak teveel, waardoor het niet goed meer aansluit, deed je het dak daarna even een stuke open en dicht, was de lekkage weer weg.

    De nieuwere hebben hier geen last meer van, maar optisch heb ik weinig verschillen kunnen ontdekken aan het ontwerp van het dak..
     
  10. Beste mensen.
    Bedankt voor alle reacties.
    We hebben deze week een focus cc gekocht van begin 2008 bij de Ford dealer Ardea in Rotterdam (hebben we ook onze huidige Focus vandaan). Heeft slechts 31.000 km gelopen. Oogt echt als nieuw. Loopt prima en zeer compleet. Totale geschiedenis van de auto mogen zien in de computer en gespecificeerde uitdraaien van de onderhoudsbeurten meegekregen. Eigenaar heeft weer een nieuwe cc gekocht. In juni 2009 inderdaad klachten met lekkage gehad. In november 2009 voor modificatie naar Tichelaar geweest (actie van Ford Nederland) daarna geen meldingen meer. Gaan hem volgende week halen. Erg veel zin in !
     
  11. Gefeliciteerd :cheer: en nou maar hopen op veel zonnige dagen :rock:
    we zien de foto's wel verschijnen toch?
     
  12. Problemen met het dakconstructie (rammelen/kraken/tikken)

    Dag Frans,
    Als ik je vehaal over je eerste CC van mei 2007 lees, dan krijg ik sterk het vermoeden dat ik nu de ongelukkige eigenaar daarvan ben...!
    Ik ben erg benieuwd of dat klopt, was het een licht-blauwe, met lichte (oranje) leren bekleding?
    B.v.d.
     
  13. Laicram, welkom hier. Frans vorige auto had idd die kleuren. Ik heb ooit ook auto's gezien, die veel reparaties cq problemen hadden bij de eerste eigenaar. Echter zelden kwamen dezelfde problemen terug bij de volgende eigenaar. Het gaat erom of jij er nu blij mee bent en of je er nu een goed gevoel bij hebt, en of je nu zelf problemen ervaart.
     
  14. Topic al veel ouder inmiddels, maar ben benieuwd naar de ervaringen met de cc van 2011!
    Iemand? Dan post ik mijn ervaringen met de 2007 cc 2.0 en de cc 2.0 tdci ook even.
    Nu 2011 cc 2.0 special edition met automaat.
    Benieuwd!
     
  15. Ik denk dat het prima auto's zijn. Ik heb nu een dik jaar een 2.0 automaat voor de deur staan. Maar met de 3000km die wij er per jaar mee rijden denk ik niet dat er veel stuk zal gaan. Lekken doet ie niet, is redelijk zuinig. Tsja, prima auto denk ik. Al was bij de beurt een dik jaar geleden de opmerking schijven vervangen. Het is er echter nog niet van gekomen. Denk dat ze nog wel een jaartje kunnen blijven zitten. Heb wel afgelopen winter de accu moeten vervangen en een band omdat deze lek was.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. Leuk om te lezen! KM stand?
    Hoe bevalt de automaat en welk bouwjaar? 2e auto dus?
    De cc 2007 was een zwembad, verder fantastisch. De diesel, dus TDCI beresterk en supersnel. Kende de motor van de Mondeo al: geweldig om caravan te trekken, ook de cc tdci deed dat geweldig, maar ben door Belgen bedrogen met zeker 100.000 km stand teruggedraaid. Reparaties: dynamo, startmotor, waterpomp en raammechaniek. Geen lekkage, maar lekke oliekering in Frankrijk. Dure aut geworden dus.
    Nu wordt cc 2011 limimited met automaat en 91000 km binnenkort opgeleverd met eigenlijk alle opties. Spannnend, maar is dus de 3e. Zegt eigenlijk alles: vergelijkbaar met Mazda MX5 CC, maar dan nog comfortabel ook.
     
  17. #18 Pibo_Focus_CC, 30 aug 2021
    Laatst bewerkt: 30 aug 2021
    Ik rij een 1.6 uit 2007. (is nu off topic voor je)

    Leuk om te horen dat er meerdere CC rijders hier zijn.

    Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel er hier rondrijden.
     
  18. Pibo,
    mooie cc! CC historie is treurig, maar onverdiend. Niet zoveel geleverd. Onze 1e kreeg veel bekijks, soms bleef men naast/achter ons rijden om hem te identificeren.
     
    Pibo_Focus_CC vindt dit leuk.
  19. Ik heb een van de laatst denk ik. Een 2011 met nu ongeveer 72000km erop. In de eerste 10 jaar volledig dealer onderhouden met een boel stempels in het onderhoudsboekje.
     
    Pibo_Focus_CC vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina