morgen zou als het goed is ons machientje binnen moeten komen,de Krauss Dual Action Polisher DB-5800S V2 met Cruise Control (880W) . nu dus de volgende vraag. welke pads heb ik nodig om lichte swirls te verwijderen en de lak te laten glimmen. bij Leko is nog 30 % korting dus even deze link http://www.lekocarhifi.nl/contents/nl/d228_Foamproducten.html ikzelf dacht aan de Hexlogic Polijstpad oranje. en dan natuurlijk....wat moet er op die pad. Adam’s Swirl & Haze Remover Polish of Chemical Guys Ultra Light Compund CGC-1 of Meguiars Dual Action Cleaner/Polish of SmartPolish of Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner of Meguiars - ScratchX 2.0 of Poorboy's World Super Swirl Remover 2.5 Medium Abresive of Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover? ben benieuwd , wat te gebruiken
Je vraag is niet heel makkelijk te beantwoorden ben ik bang. Het is ook altijd een beetje testen wat een combinatie (pad + polijstmiddel) doet op de auto. Ik begin meestal met een lichte combinatie, als dit te weinig effect heeft pak je iets zwaarder geschut (qua pad en/of polijstmiddel). Alleen zul je altijd daarna nog een keer met een lichtere combinatie moeten polijsten voor een mooi resultaat. Lees anders dit topic eens door, daar is al een hoop nuttige informatie te lezen.
dat kun je wel zeggen ja,daar staat nogal wat op. maar ik dacht dat de meer ervaren detailers misschien konden zeggen wat ik op mijn donkergrijze focus het beste kan gebruiken om de lichte swirls te verwijderen. de rest van de poetsmiddelen zijn allemaal aanwezig,van klei t/m wax. ik denk ook uiteraard dat er meerdere middelen geschikt voor zijn Remco,maar aangezien ik hier nog totaal geen ervaring in heb.....alle begin is moeilijk he? ik weet dus gewoon eigenlijk niet het verschil tussen het ene polijstmidel en het andere
Daar kan ik je ook niet mee helpen, gewoon omdat in lang niet alle producten gebruikt heb. Ik gebruik zelf polijstmiddel van Poorboys, dit zijn makkelijk te gebruiken producten. [MENTION=1112]dwayneNMGN[/MENTION] komt hier ongetwijfeld je nog wel even van een paar tips voorzien...
Handigste is om van iedere soort pad die je hebt er 2 te hebben. Ik heb dezelfde machine als jij met de volgende pads: Hexlogic Oranje (2x), CCS Wit (2x), CCS groen (finishing pad 2x), CCS Zwart (1x). Dit gebruik ik met Meguiars M105 en M205. Goed je hoeft niet hetzelfde te hebben en aan weinig val je je een breuk. Van het rijtje hierboven zou ik de Poorboys SSR1 en SSR2.5 pakken. Die sluiten op elkaar aan en hou je het middel in eerste instantie even bij 1 merk. Zorg dat je bij je pads in elk geval een finishing pad hebt, dat is wel een aanrader. Wil je ook waxen/sealen/glazen met de DA dan heb je een pad nodig zonder cutting factor (zwart, goud, rood volgens mij). Alleen de kleuren veranderen helaas weer met de nieuwe pad lijnen.
Ben benieuwd naar je resultaat Reks, want ik heb dat ook net doorgelezen en ik zie door de info de wax niet meer. Wordt allemaal een beetje "glaze",je snap Ik ga 1 juni ook naar Almere om me goed te laten inlichten. Wil geen detailer worden maar ik wil wel mijn zelf kunnen laten stralen
Op de clubdag lopen altijd wel een paar detailers rond waar je je vragen aan kunt stellen en van wie je vast wel wat mag proberen. Ik denk zelf dat ik er 1 juni ook wel bij ben.
Meguiars M105 en M205, in mijn ogen kom je daarmee op heel veel auto's een heel eind. Meguiars Ultimate Compound is ook een goede voor een DAP. De Chemical Guys Hexlogic pad in de kleuren oranje, wit en groen.
Er zijn zoveel verschillende polijstmiddelen en pads dat soms door de bomen het bos niet meer gezien wordt. Belangrijk voordat je gaat polijsten is dat je de basis GOED beheerst. Anders is je polijstwerk helemaal voor niets of breng je schade toe aan een auto. Mijn voorkeur zelf zou uit gaan naar M105 en M205 van Meguiar's, maar de Poorboy's lijn is voor de beginner gemakkelijker. Nu ben ik zelf ooit begonnen met de M83 en M80 van Meguiar's die in de ogen van veel detailers als 1 van de moeilijkste te gebruiken polijstmiddelen worden ingeschaald. Toch heb ik me gered na goed oefenen en proberen. Dus welke serie je ook neemt, oefen veel en je leert de producten zeker beter kennen. Voordeel van de Poorboy's serie is dat deze gemakkelijker in de zon te verwerken zijn. Aan de andere kant heb je bij Meguiar's maar 2 polijstmiddelen nodig om op 90% van de auto's uit de voeten te kunnen. Met name de SSR 3 van Poorboy's heeft meer nabewerking nodig dan de M105 van Meguiar's. Wat betreft de pads is het inderdaad handig om meerdere gradaties in huis te halen. Zelf ben ik minder enthousiast over de Hex-logic pads, maar zijn er detailers die er helemaal tevreden over zijn. Zo blijft de keuze vaak een kwestie van smaak. Laten we voor de gemakkelijkheid even bij Hex-logic blijven. Met alleen een oranje pad ga je het niet redden. Iets grovere swirls kun je hiermee wel aanpakken, maar voor een strak resultaat is altijd nabwerking nodig. Nu zit het zo dat niet alle kleuren van merken identiek zijn aan elkaar dus daar kun je mee de mist in gaan. Ik zou gaan voor: Oranje - cutting Wit - polishing Blauw - polishing/finishing Zwart - finishing De groene pad van hex-logic is een heavy polishing pad. In mijn ogen is die niet nodig wanneer je na oranje overstapt naar wit of blauw. De groene hex-logic is niet te vergelijken met de groene pad van Lake Country. Dat is een polishing/finishing pad. Een veel gemaakte fout dus let erop! Hoe meer pads hoe beter. Na elk paneel zou ik de pad even reinigen. Buiten de pads zijn doeken onmisbaar. Met verkeerde doeken of verkeerd gebruik hiervan kan je het polijstresultaat wat zo goed is vernietigen. Daarnaast is een product als Meguiar's M34 (Final Inspection) en een goede lamp nodig om je polijstresultaten te beoordelen. Anders ben je bezig als een kip zonder kop. Eigenlijk ben ik nu al gestart met mijn clinic .
Jah, de M83 altijd lastig. Deed wel zijn werk. Je moet gewoon de stap nemen en met een lichte pad en polijstmiddel beginnen. Zo zijn er heel veel van ons begonnen. Vervelendste wat kan gebeuren is machine laten vallen op je auto. Kwestie van rustig aan beginnen.
Kijk,dat is al mooi wat info allemaal,waar we iets mee kunnen. Begin echt zin te krijgen om eens te oefenen (op de auto van mijn vrouw eerst natuurlijk )
Zo,dit ding is binnen,vanavond even alles ontleden hier en kijken wat te bestellen Ik hoop dat hij mij dan net zo gaat bevallen als jou Gijsbert
Mooi! Ik heb zelf de knop omgebouwd zodat deze bovenop zit. Werkt een stuk handiger. Eerst maar even oefenen . Succes!
Is deze combinatie al iets? Omdat er flink geoefend moet worden heb ik in eerste instantie ook eerst een beetje naar de prijs gekeken en ben daardoor uitgekomen op Poorboys World - SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover op een Hexlogic Polijstpad Oranje om wat lichte swirls en fijne krasjes te verwijder/verminderen en Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover op een Hexlogic Polijstpad Blauw om te finishen en 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed om de plastic en rubberen delen te beschermen en tot slot Meguiar's Professional - Mirror Glaze M34 Final Inspection. Poorboys schijn ook wat beter te zijn voor de beginner tov Meguiar's Professional - Mirror Glaze M105 Ultra-Cut Compound en Meguiar's Professional - Mirror Glaze M205 Ultra Finishing Polish. Deze zijn misschien beter wanneer ik het een beetje onder de knie heb.
Lijkt me een goede keuze, je zou wellicht de witte kunnen pakken icm SSR1, maar ik neem aan dat de blauwe ook werkt. De mensen met meer ervaring kunnen er vast meer over zeggen. Zelf gebruik ik de Hexlogic Oranje, de CSS wit en deze: http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=77_112&products_id=100487 Verder nog een zwarte voor Vertua Bond. Als de pot het tzt toelaat wil ik de Megs pads eens gaan proberen.