welke ijskrabber gebruik jij?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door R@ymond, 28 okt 2012.

  1. Inderdaad, want zo maak je de weg maar onveilig!
     
  2. Ik gooi ook al 16 jaar warm water er overheen, dus niet kokend heet, heb maar
    1x een ruit kapot gehad, na 1 uur rijden werd eindelijk het dak warm en ontdooide
    de sneeuw erop, ik rem voor de deur vd klant, schoof de sneeuw over de hete
    voorruit (waar een paar steenslag pitjes in zaten), 1 grote krak, en had een
    scheur van 50 cm......Maar nooit met het gieten van warm water;)
     
  3. Nee toch niet. Klopt: stationair of niet de zuigers in de cylinders gaan toch wel op en neer.
    Maar de hele smering komt pas goed op gang zodra de motor warm is en dit duurt gewoon heel lang als hij slechts stationair loopt.
    De krachten die op 'de delen' worden uitgeoefend tijdens het rijden hebben niet echt iets van doen met de smering op zich.
    Tot die tijd is er sprake van onnodige wrijving tussen bv zuiger en cylinder en dat betekent dus onnodige slijtage.
     
  4. Valt best mee met die smering hoor. De krukas zorgt zelf voor spatsmering, dus ook koudere olie wordt omhoog 'gegooid' door de krukas waardoor er al iets smering is. Warme motor is beter ja, maar of hij rijdend warm wordt of niet ja naja... Die paar minuten kan die echt wel hebben.
    Merk zelf dat de bak het bijvoorbeeld fijner vind als de auto even gedraaid heeft, immers de versnelling in de vrij en koppeling niet ingetrapt dan draait de ingaande as in de bak al. Kan het gewoon merken met schakelen dat het iets soepeler loopt als de auto 1-2min gedraaid heeft.
     
  5. Hoewel we nu offtopic gaan, kon ik het niet laten om te reageren.

    Degene die beweren dat bij stationair lopen geen olie boven komt.
    Daag ik uit om zijn auto te starten bij een koude start zonder olie dop.

    Ik hoor wel dan van je, of je huidskleur dan iets donkerder is geworden dan die van mij. :lol:

    Ik draai altijd 'smorgens warm totdat de automatische choke modus uit is, dan pas rij ik weg.
    Ben juist van mening dat starten en weg rijden juist meer slijtage veroorzaakt.
     
  6. Er is echt maar 1 manier om een auto na een koude start met zo min mogelijk slijtage warm te laten worden. Starten en onmiddelijk wegrijden met een zo min mogelijke belasting. Grote belasting alleen als de olietemperaturr (niet het koelwater !) op temperatuur is.
     
  7. Om nu maar weer ontopic te reageren ;)

    Ik hoef 's-morgens nooit te krabben, ga namelijk altijd op de fiets :P
    Ik heb ooit zo'n ijskrabber gehad met zo'n metaal-achtig plaatje erin. Echter gaf dit op den duur wel krassen op de ruiten, die heb ik dus verbannen naar de kliko.

    Nu zit er gewoon zo'n plastic gevalletje in, dat werkt prima. Veel hoeven we thuis niet te krabben als de auto op de oprit staat. De neus staat altijd richting onze eigen schuur en de zijkanten zijn omgeven door het huis en de garage van de buren.

    Maar de planning is om dit jaar nog een carport te zetten, hebben we er thuis in ieder geval geen last van (wel een dure oplossing om niet te hoeven krabben :schater:)
     
  8. en een mooie plaats om droog te kunnen detailen :dance:

    niks tegen Dwayne zeggen hoor, anders staat die de hele winter bij jou onder de carport :lol:
     
  9. idd, ook ideaal om 'm mooi bij te houden, aangezien onze focus het meest smerig wordt van het stilstaan (rijdt maar 7k per jaar) blijft ie ook weer mooier ;) En dwayne mag best een vierkante metertje huren hoor ;)
     
  10. Als het om slijtage gaat, een webasto monteren en die aansluiten op je koelwater, wordt je auto van binnen warm en de motor.
     
  11. Haha, ja een carport is perfect. Mn ouders hebben er ook 1 en die auto staat altijd droog en hoeven nooit te krabben. Helaas is dat hier niet echt een optie.
    Maar de ford staat naast het huis dus in principe is er maar 1 zijde te krabben.

    De mitsu van het werk staat op een parkeerplek verderop en die zit echt onder de krassen van het ijskrabben (en bikken afgelopen jaar).
    Dit heb ik liever niet bij de focus.
     

Deel Deze Pagina