1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke gave / exclusieve auto kwam jij vandaag tegen?

Discussie in 'Off-Topic' gestart door AquaFocus, 7 nov 2009.

  1. Er staat een combi van carclean achter!
    ;):D
     
  2. Is de R8 van Tim
     
  3. Zijn visitekaartje dus.... :lol!:
     
  4. Als ie hem een beetje schoon maakt wel ja :schater:
     
  5. Dat is DE Manta verrekte koekwaus :schater:
     
  6. Vandaag bij ons werk voor de deur een Aston Martin Vantage.
     
  7. Vandaag ook een Aston Martin gezien, echter geen idee welke..:nocheer:
     
  8. #188 Marco Morello, 10 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2010
    Heb een Alfa Romeo Mito gespot en euh... gereden (meer laag gevlogen :twisted::twisted: )... in mijn woonplaats. Nu zul je denken wat is daar zo apart aan, nou aan de standaard versie misschien niet zo heel veel. Maar het ging om de volgende auto:

    http://squadra-tuning.nl/NL/alfa/mito/mito_14_16v_tjet_sv200.html

    Oftewel een Mito in Wolfskleren.

    Precies deze heb ik vanmiddag in gereden. 200pk in zo`n ding is echt beestachtig. Het geluid van de dumpvalve i.c.m. met de uitlaat en het Pipercross openluchtfilter is echt geweldig. Ik denk dat de fietsers in die bewuste tunnel nog steeds pijn in hun oren hebben... :badgrin: Wat brullen en blazen dat ding.

    Het foute is wel dat je gaat rijden op de dumpvalve... dat afblaasgeluid is zo gaaf....:thumbs: Echt geweldig.

    Enige puntje van kritiek is het lichte turbogat; vanuit stilstand gebeurt er niet direct wat. Rond de 3000 toeren gaan alle registers open en moet je snel zijn wil je de toerenbegrenzer niet raken. Waar de auto wel zijdezacht inloopt. Het is dus geen houthakker. De wegligging is ondanks de 200pk op de voorwielen echt goed. Oke er is wat last van torquesteer, maar dat is inherent aan dit type aandrijving i.c.m. met serieus vermogen. De auto is wel lekker stug, wellicht dat dit op de lange baan vervelend kan worden. Maar zo in de stad is de driveabillity erg goed. Je kan met de auto ook rustig rijden. Zelfs het schakelen is trefzeker. Je zit niet 1 keer mis met schakelen. Goed de bak voelt niet zo "strak" als die van de Focus, maar het is zeker geen franse of zelfs japanse roerbak.

    Qua styling, met de dikke wielen, verlaagd onderstel, spoilers en zelfs de striping is het echt een aandachttrekker (of kwam dat door de ongehoord hoge snelheden die ik haalde....:twisted:). Het vrouwelijke van de standaard Mito heeft ie zo niet meer. Alfa Romeo had de auto zelf zo op de markt brengen.

    Tja, de auto toverde een grijns van oor tot oor op mijn gezicht, en dat als verstokte Ford fanaat...:weird:. Het moet niet gekker worden. :mrgreen:
     
  9. wacht maar eens totdat je zo'n japanse roerbak hebt gereden met een V-TEC motor..:baeh::baeh::thumbs:

    Maar erg leuke ervaring lijkt me dat Marco met zo'n snelle Mito! Van een kennisje?
     
  10. #190 Marco Morello, 11 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2010
    Niels, ik weet welke auto jij bedoeld. Dat is de S2000, 1 van de weinige Japjammers waarvoor ik warm kan lopen samen met de 3.0 Turbo Toyota Supra..... Alleen is het alleen maar om het potentieel wat deze wagens bieden. Maar goed we dwalen af. De S2000 is niet te vergelijken met een Hot hatch, zoals bijv. deze Italiaanse gifkikker, of om in Ford sferen te blijven de ST170. De S2000 is bijna een sportwagen, zeker met die hardcore motor. Het nadeel van deze motor is, dat wanneer je echt snel wilt zijn, je continu boven in de toeren moet zijn. Dat haal je simpelweg in de stad niet.... Ik heb het "genoegen" mogen hebben om een keer met een Integra Type R te rijden (volgens mij dezelfde motor als de S2000).

    Bij het stoplicht was je niet snel genoeg omdat je dus echt boven in de toeren moest zijn, daarvoor was de te afleggen afstand te klein. Op de langere baan is het wel geweldig om een auto richting de 9000 toeren te laten janken. Want dat is wat zo`n Vtec doet, heel hard en luid janken.

    Qua schakelen doet een Honda het beter dan elke Toyota, maar echt gevoel ligt er niet in. Dat is in bijv. de Mito en helemaal de Focus een stuk strakker.

    Daarbij is zo`n opgefokte turbo motor super verslavend qua rijden. Zoals ik al zei blijf je continu op de dumpvalve rijden...:badgrin:

    Wat betreft de Alfa, een vriend van ons plaatst geregeld reviews van Italiaanse wagens op het net. (Bijv. Autoedizione.nl) Het voorrecht wat hij dan heeft is dat hij de verschillende auto`s een paar dagen op proef mag hebben (importeur, of zoals in dit geval: Wim Prins van Squadra Tuning uit Nunspeet). Ik had nu het geluk dat ik ook een rondje mocht sturen in de Mito. Kan je vertellen dat het op sommige plekken echt hard ging. :thumbs:
     
  11. Erg mooi Marco! Zou mij ook super lijken om daar een keer een ritje in de Mito te mogen maken..!

    Wat betreft de Honda's. De Integra (eerste type) is uitgerust met een 1.8i V-TEC met 192 pk. Het type daarna (DC5) welke nooit officieel geleverd is in Europa heeft een 2.0 V-TEC met 220 pk. In de S2000 heeft deze motor zelfs 240 pk als ik me niet vergis! Zelfs de Integra kun je een sportauto noemen; ik denk dat iedere (standaard) ST rijder moeite zal hebben om deze auto bij te blijven!

    Inderdaad de V-TEC motoren leveren pas laat hun maximale vermogen; aan de andere kant, ze zitten ook zo aan de 8200 toeren per minuut..;)
     
  12. Een S2000 heeft inderdaad 240pk, en is echt een hele andere auto als een ST. Om te beginnen met achterwielaandrijving en de kortere schakelwegen. Juist door het hoogtoerige karakter van de motor is het meer een spartaanse auto dan de ST. Hij is minder log en heeft een mooiere balans in de bochten. De S2000 is een auto die op mijn lijstje staat.

    Over een paar weken ga ik een test + photoshoot maken met een integra type R. Dus dan kan ik daarover meer vertellen.
     
  13. Een hele goede keuze Chris! Naast Ford vind ik Honda echt een heel mooi merk met idem auto's! Ik ben benieuwd wat je van de Integra vind; ik geloof dat 5th gear of Topgear deze auto ooit heeft bestempeld als beste voorwielaangedreven auto.
     
  14. @Niels, ik denk dat de Integra Type R juist een probleem heeft met de ST. Misschien niet qua rauwe snelheid, maar wel qua bochtengedrag/ dan wel driveability. De ST heeft meer koppel, en een Turbo. En ligt veel vaster in de bocht. De Honda is vanzichzelf enigzins onderstuurd, helemaal als je volle bak een bocht in gaat. Daarbij moet de Type R echt op toeren worden gehouden om snel te zijn. In de onderste toeren gebeurt er niet zo heel veel. Terwijl de ST vrijwel direct gaat. Ik praat hier wel over de onaangepaste versies, dus zoals de fabriek ze bedoeld heeft

    De vergelijking tussen de S2000 en de ST gaat hieer compleet mank. Zoals gezegd is de S2000 nagenoeg een sportwagen en zoals Chris aangeeft veel spartaanser. En achterwiel aangedreven, dus geen aandrijfreacties op de voorwielen. De S2000 vind ikzelf ook wel een gave wagen. Het interieur is echt Japans, dus dodelijk saai en keihard plastic, maar de techniek is fenomenaal. Welke normale motor haalt 9000 toeren en blijft heel?
     
  15. Vrijdag in Numansdorp deze vette Corvette:kwijl:
    [​IMG]

    En vanavond bij Pathe de Kuip deze Maserati :kwijl::kwijl:
    [​IMG]

    en of deze Hummer nou mooi is??? Maar je ziet ze niet vaak dus hij hoort wel bij de exclusieve ;)
    [​IMG]
     
  16. Vind ik de 68-TR-DP toch mooier ;)
     
  17. Same here:P
     
  18. Zag vandaag een Alfa 159
     
  19. Exclusief... valt mee op zich..

    Maar vandaag een BMW523i gespot... het nieuwe model. Was zelfs vandaag tenaamgesteld :P
     
  20. Op zich niet, maar deze deed het. Hij stond niet met pech langs de weg :)
     

Deel Deze Pagina