2.5i 20V 225pk Welke Airtec Intercooler?

Discussie in 'Performance' gestart door Marcel ST, 1 mrt 2014.

  1. Ik ben aan het kijken voor een andere intercooler voor mijn ST.
    Nu zie ik op de site van autospecialists.com een Stage 1 Gen 3 en een Stage 2 Gen 3 staan.

    Heb al even op het forum gezocht, voordat ik dadelijk de verkeerde ga bestellen, maar als ik het goed zie dan moet ik gaan voor de Stage 2 Gen 3 intercooler.

    Klopt dit?

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Gr,
    Marcel
     
  2. Volgens mij is het verschil dat een stage2 ram air ducts heeft en dus een nog betere koeling. Dus stage 2 is inderdaad dan beter.
     
  3. Die heb ik ook...

    Volgens mij was hij hier het goedkoopst..
     
  4. Overigens heb ik ook goede verhalen gehoord over Radtec
     
  5. Ik had deze erin hangen (mijn vorige ST) en hangt er nog steeds in ....was goed zelf te monteren .

    Airtec Stage2 Gen3 Intercooler with RS Style Air Ram scoop
    [​IMG]
     
  6. Heren, bedankt voor de info, de stage 2 gen 3 gaat het dus worden.
     
  7. Laat ik dit topic maar een schopje omhoog geven:

    Nu ben ik zelf ook op zoek naar een betere intercooler en was ook op zoek naar een Airtec, alleen nu kwam ik ook een R-Sport tegen op de site van pumaspeed: klik
    Toevallig hier ST/RS rijders die ervaring hebben met deze intercooler?
     
  8. Zou je moeten kijken op focusstoc.co.uk daar doen ze ook groepbuy's.
    Volgens mij is er nu een aanbieding voor een aitec.

    Groeten,
    Bert
     
  9. Bedoel focusstoc.com ;)
     
  10. Zal vanavond eens kijken, bedankt voor de tip :)
     
  11. #13 Jkammenv, 10 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2016
    Zat op die site te kijken voor een intercooler, stage 3 zitten wel 'pipes' bij? Wat is nou het verschil dan? Past die stage 2 ook wel? Of moet je dan nog aparte buizen bestellen? Aangezien ik net van plan was die stage 2 te gaan bestellen...
     
  12. #14 JeffreyP, 12 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2016
    Ik neem aan dat je je ST wilt gaan tunen? Dan zou ik als ik jou was eens een doel voor ogen stellen op hoeveel pk je ongeveer uit wilt komen? Aan de hand daarvan zou ik dan de IC bestellen.

    Ik vermoed dat de uitgangstemperatuur lager is bij de stage 3 IC. De scopes zullen ook wel groter zijn om meer lucht te kunnen vangen. Bij de stage 3 zitten alleen de 2 siliconen slangen die rechtsteeks op de IC erbij en de hardpipe naar je gasklephuis (zo lees ik het). Als je rond de 300pk wilt komen zal de stage 2 voldoende moeten zijn lijkt mij.

    De stage 2 IC past ook zonder iets te moeten aanpassen. (staat op de site)

    Bolt on Power, not extra parts required to fit, connects to standard size Boost hoses (comes with full brackets and fittings included)
     
  13. Is wel de bedoeling inderdaad, hij is tijdje terug op de testbank geweest, hieruit kwam 245 pk (dumpvalve/RVS-uitlaat/de-cat/andere luchtinlaat). Wat ik wil is inderdaad rond de 300 pk uit komen. Heb hier en daar al wat mailtjes verstuurd waaronder verhoeven/fasttech.
    Zij adviseren beide een grotere intetcooler, waarna ze hem kunnen chippen naar een krappe 300 pk. Intercooler is ondertussen besteld. Hoop deze binnen 1-2 weken binnen te krijgen en te installeren, en dan CHIPPEN DIE MEUK! Twijfel nog wel sterk waar.. Verhoeven of Fasttech, zit €100,- verschil tussen (€750/€850).
     
  14. Mooie upgrades.. Welk merk spullen heb je? En hoor/lees dat een dumpvalve niet altijd asn te raden is bij een st, goede ervaring mee?

    Effe on topic Heb persoonlijk (nog) geen ervaring met fast tech, maar hoor echt alleen maar goede en positieve verhalen over hun werk.
     
  15. Zou er ook een andere downpijp doen als je toch de rest al hebt.
    Hierdoor kan de turbo beter opspoelen;)
     
  16. Ja en die dumpvalve verwijderen en vervangen voor een fatsoenlijke (interne)recirc.
     
  17. Is wel leuk idd! Maar kan altijd leuker, heb mangoose RVS uitlaat, performence de-cart+ code red??? inlaat, dumpvalve kan ik je niet vertellen, staat verder weinig op. Ik hoorde via het bedrijf waar ik mijn auto op testbank gehad heb dat Fasttech al meerdere ST/RS gehad heeft, en hier ondertussen aardige ervaring in heeft opgedaan. Ook hoor ik dat over verhoeven. Dus groot twijfelgeval..


    Heb de auto nu sinds een maandje ongeveer, misschien zit die er al op hoor, dat durf ik niet te zeggen.
     
  18. Nou jha een foto van de de-cat en voorpijp doet wonderen en anders even meten wat de pijp diameter is ;)
    En ik zou gewoon een recirculatieklep monteren en de dumpvalve verwijderen.
     

Deel Deze Pagina