hoi hoi, heb een storing (P1080 & P0087) en na wat zoek werk schijnt dat dit met vervanging van het brandstof filter over is (als ik abrupt vol gas geef slaat hij af en genereert hij die 2 foutcodes) correct me if im wrong. alleen nu zit ik te kijken naar een nieuw filter en zie ik 2 verschillende een inline filter en een filterpatroon. welke moet ik nu hebben en wat zijn de verschillen??? betreft een 1.6tdci april 2008 met 130k op de teller alvast bedankt groet Anton
Hier kun je kijken welke filter je nodig hebt. Het maakt niet uit hoeveel pk je hebt.http://www.winparts.nl/467
zover was ik ook al . de goedkope is een filterpatroon en de dure is een inline. maakt het niet uit welke je er in zet?? en wat is het verschil tussen deze 2 verschillende filters?
Wat bedoel je met inline en filterpatroon? Ik ken alleen dat je de gehele filter moet vernieuwen, een aparte patroon kan ik niet vervangen
MANN-FILTER - Ref: WK 939/13 BOSCH - Ref: F 026 402 046 Deze heb je nodig (kies er 1, zijn hetzelfde)
http://www.mister-auto.nl/fl/brandstoffilter/mann-filter-wk-939-2_g9_a004WK!939~2.html http://www.mister-auto.nl/fl/brandstoffilter/mann-filter-wk-939-13_g9_a004WK!939~13.html dit zijn de 2 die ik tegen kwam toen ik ging zoeken maar ik zie nu al welke ik nodig heb thx. weet je misschien wel wat het verschil tussen deze 2 is? groet Anton
Ja de ene wordt maakt door Bosch en de andere door MANN. Ik zou voor de goedkoopste gaan, beide zijn prima merken.
Klopt, de bovenste is voor euro 3 diesels en de onderste voor euro 4. Topicstarter heeft een focus uit 2008, dus dit is een euro 4.
dankje antig01, heb de mann besteld, neem dat ik het filter voor montage vol moet zetten met diesel en dan gewoon de slangen over zetten? of nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? groet anton
Klopt helemaal, volledig afvullen met schone diesel, vervolgens kan het verstandig zijn de auto direct na het starten ongeveer 20sec op 3000 toeren te houden, als er lucht inzit kan hij daar stationair op uitvallen en dan krijg je hem niet zomaar weer aan de praat.
Laatst bij onze Focus II Fase I tdci ook het brandstoffilter vervangen, uit mijn hoofd zeg ik dat we deze toen niet hebben gevuld (100% zeker weet ik 't ff niet meer...) Was welhet vierkante filter, kan dit het verschil zijn? Wel heb ik toen een aantal keren het contact aan en uit gedaan alvorens ik de auto startte.
Anders had hij nooit gestart inderdaad. Aantal keer op contact is alleen nuttig als je een opvoerpomp in de tank heb, zoals bij een benzine.