Ik bracht vandaag mijn auto voor een 200dkm beurt en kreeg te horen dat mijn waterpomp lek is. ook had ik melding gedaan van een ratel in het blok en dit schijnt de nokkenas ketting te zijn.. Nu vragen ze het volgende: Waterpomp + distributieriem +-€550 (wel zuur gezien de riem er net 25dkm op zit) Nokkenasketting vervangen +-€650 Dus even €1200,-... zijn dit normale prijzen? ik moet nog een vervolg afspraak maken als ik dit wil laten doen.. maar ik vind het wel érg duur?
valt wel mee kwa kosten hoor er moeten best wat onderdelen gedemonteerd worden om erbij te komen, ook moet het koelsysteem worden afgetapt en opnieuw worden gevuld en als het voor dat geld toch weer fris is, is het toch weer mooi?
als je kijkt schrik je wat je over houdt van je motor het is niet je nokkenasketting maar de kettingspanner ertussen dat vervangen moet worden hierdoor moet de rest ook vervangen worden waterpomp kunnen ze alleen zien als hij 1 echt giganties lekt maar dan heb je ook koelvloeistofverlies en 2 dat ze de kappen al verwijdert hebben om zo de pomp te zien laatste mogelijkheid is dat ze zeggen dat hij ook mee vervangen moet worden maar ze zeggen dat hij lek is terwijl dit nog niet gezien is denk namelijk dat je alleen met klacht komt van tikkend geluid bij stationaair toerental deze klep heb ik zelf al wel eens vervangen maar ik durf niet te zeggen hoe duur dit was d-riem en waterpomp vv voor 550euro kan kloppen kop kaal maken de- en monteren zit je tegen de 6uur gauw aan dan moet de tijd van de riem er ook bij rekende 100euro per uur dan kom je inderdaad totaal onder de streep aan gauw 1200euro
De waterpomp is bij ford gewoon zichtbaar van onderaf hoor! Bij peugeot zal het misschien anders zijn.
En anders kun je altijd nog vragen of Nickysmeding het voor je wil doen! Hij is monteur bij Ford. Hou je een heleboel geld in je zak!