2.0 TDCI 163pk wat zijn mijn mogelijkheden

Discussion in 'Performance' started by risk26, Oct 10, 2012.

  1. Slaat dat onderste stuk nu op dat bovenste of niet?

    Oftewel is chippen te meten/bewijzen en kan het problemen opleveren met de garantie of niet?
     
  2. Enkel op vermogensbank kunnen ze zien dat de auto meer kracht heeft.

    Bij een dealer zullen ze niet gaan zien in de kernvelden...
     
  3. Mike, dat wordt dus een probleem bij Ford en ik denk wel bij meer merken. Het is dus niet voor niks dat de Ford ECU`s lastiger zijn om te kraken. Bij VW/Audi wordt het soms bij de verkoop aangeboden idd dan wel uitgevoerd door ABT. ABT is dan ook nauw gelieerd aan VW. Wanneer een dealer verklaart dat chippen geen probleem is, en ontstaat schade kunnen nergens op terugvallen dan hun eigen kosten.

    Zou wel mooi zijn om een vrijbrief van de dealer te krijgen om een beetje aan te kleauten met software en dan toch garantie te kunnen claimen....

    Mijn persoonlijke mening: wil je geen gezeik in geval van garantie dan zou ik de auto niet laten chippen. Neem je het risico om te chippen en de wagen gaat dan kapot, dan vind ik ook dat je dan op de blaren moet zitten. Niet de dealer, maar jij neemt het risico om te chippen. Ga je chippen en hij gaat stuk, wees dan zo sportief om geen garantie te claimen... Waarom zou n dealer voor jouw uitprobeersel moeten betalen?
     
  4. Deden ze dat bij Fiesta niet, dat je auto kon laten tunen met garantie (vroeger toch, nu is dat ook niet meer zo)

    Bij Ford zullen ze nooit toestemmen om je auto te laten tunen MET garantie
     
  5. Marco, alleen wanneer de tuning een directe oorzaak is van het probleem waarvoor je garantie wilt claimen.

    De eerste dealer die een garantieclaim op bijvoorbeeld een kapotte schokbreker wil afwijzen omdat de auto gechipt is, die lust ik rauw.
     
  6. En met een Bluefin kan je dan eerst je auto terugzetten naar oorspronkelijke staat en dan pas garantie claimen (kunnen ze zoeken wat ze willen dan) ;)
     
  7. Ben het wel met Marco eens voor een deel.
    Heb zelf dan ook bluefin, maar een waterpomp gaat niet kapot door een chip lijkt me. Dus dat was garantie in mijn geval.
     
  8. onderste deel bedoel ik alleen de intercooler mee
    software kan ik niks aan zien of er gechipt is of niet
    dan moet ik op de snelweg met inditieke auto naast me en op de zelfde pagina metinggegevens bij halen en dan kom je erachter dat 1 beter optrekt dan de ander

    echter dat kan geen 1 dealer doen dus dat gaat niet
    het enigste nadeel is dat je probleem hebt met als ze voor garantie software update uit moeten voeren
    dit doen we altijd direct zonder overleg met de klant (anders krijg je problemen met garantie)
    dan moet je helaas weer terug naar de gene die hem heeft gechipt
    de betreffende bedrijf moet je de voorwaarden lezen. waar ik het heb gedaan voor mijn auto staat er duidelijk in dat als er nieuwe software op gezet is. dat ik gratis weer kan laten chippen
    niet kwestie van betreffende kenveld (dat is wat ze wijzigen en meer niet) terug in laden maar kijken of ze met bestaande kenveld gewoon op kunnen zetten zou wel mogelijk zijn. ze zeggen wel dat ze dit niet doen maar kompleet opnieuwe chippen

    bij herprogrammeren wordt de laatste software en kenveld in systeem geladen. kenveld kunnen we niet zien maar alleen voelen bij de dealer
    software blijft ten alle tijden het zelfde en dat is wat we wel kunnen zien


    kort gezegd ze kunnen moeilijk doen als ze zien dat er dingen zijn gewijzigd of toegevoegd zijn voor extra vermogen. maar chippen behoord daar dus niet bij
    wel een keer gehad dat we klant voor diagnose hadden gevraagd of hij de openluchtfilter wou eraf halen en de normale luchtfilterhuis terug te zetten om dan diagnose te stellen.
     
  9. Ik ben het met je eens Mike, maar Ford zegt ook, als je aanpassingen doet aan je motorregeling vervalt de complete garantie. Dus ik denk dat de dealer best sterk staat. Wij hebben ook klanten met een chiptuning rijden. Waarom zou je dat als dealer aan ford gaan melden? Ipv gewoon iets voor garantie claimen en je klant tevreden houden.
     
  10. ik denk het niet
    dit ivm er specifiek bij staat voor de 1.6ecoboost
    maar als je met hem contact opneemt dan weet je zelf of het kan of niet.

    verder waarom denk ik dat het niet kan
    1.6ecoboost is ford motor
    en de 2.0 diesel is psa motor (peugeot/citroen)
    tevens hebben vaak de diesel een grotere uitlaat
     

Share This Page