1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat te doen bij een motor die raar doet?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door SPH, 22 nov 2010.

  1. Ik heb een focus 1.6 16v zetec uit 2002.

    Al een tijdje deed de motor raar bij het rijden (inhouden, raar geluid, rook).
    Hiermee naar de dealer geweest (vorige maand) en het verhaal uitgelegd.
    Ik zei ook dat ik er voor de zekerheid nieuwe bougies in wilde hebben.
    Desbetreffende dealer raadde mij dit af, omdat 'zomaar iets vervangen' nutteloos zou zijn. Dus ze hebben de auto uitgelezen en uitgetest dmv rijden. Ze konden niets vinden en ik kon hem weer ophalen.

    Allemaal hardstikke mooi, maar vandaag is de motor helemaal raar gaan doen toen ik van mijn werk naar huis reed (Knallen, ratelen en inhouden).
    De Ford monteur vertelde mij dat ik morgen maar terug moest komen, omdat het al bijna sluitingstijd was. Dus ben ik naar een andere garage gegaan die mij wel wilde helpen. Nu bleek d.m.v. endoscopie in de zuiger dat de klep gescheurd is, en er een deel afgebroken is.

    Kan ik de garage aansprakelijk stellen of zullen ze met een argument komen dat ik niet kan bewijzen dat vorige maand het probleem ook al aanwezig was?

    Bedankt, Steve
     
  2. dit kan je denk vergeten aangezien we over een auto van 8 jaar oud hebben en waar geen garantie meer op zit......

    goedkoopste oplossing is in dit geval een motor van de sloop denk....
     
  3. Ik snap even niet waarom je de garage aansprakelijk wilt stellen
     
  4. Omdat ze dit probleem destijds niet opgemerkt hebben en gewoon zeiden dat er niks aan de hand was, terwijl ik duidelijk heb gemaakt dat er iets niet goed zat. Het gevolg daarvan is dat ik nu de kosten heb van het vervangen van de kapotte klep. Dit was niet gebeurd als ze zelf ook de moeite hadden genomen om met een endoscoop in de cilinder gekeken hadden.

    Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar als een Ford garage zegt dat alles goed is, terwijl een merkloze garage binnen 20 minuten ziet wat er aan de hand is... Wat is dan de meerwaarde van een merkdealer?

    Het gaat mij nu honderden, zoniet meer dan duizend euro kosten doordat er destijds niet verder is gekeken dan een testritje en een uitlezing... Ik was de hele dag mijn auto kwijt, en kon mooi 80 euro ophoesten. Ik ben niet voor no-cure no-pay, want ze steken er wel tijd in, maar als je auto 8 uur bij een garage gestaan heeft, en de conclusie is dat er niks aan de hand is, dan mag je er toch vanuit gaan dat er ook echt niks aan de hand is. Hun zijn de monteurs, ik niet...
     
  5. begrijp je frustratie maar al te goed, alleen denk ik dat je weinig hebt om het hard te maken want ze kunnen er natuurlijk heel makkelijk onderuit. KORTOM je bent gewoon droog genaaid.

    misschien een ruilkop een optie deze zijn vaak redelijk goedkoop te krijgen en een adresje om het goedkoop te laten fixen ga je hier op het forum wel vinden.... :) zoniet pm je pssst streetstyle ff (nee maak geen reclame voor hem) ;)
     
  6. Aansprakelijk stellen kan alleen op de door hun uitgevoerde werkzaamheden,
    het gebrek aan de juiste handelingen (achteraf) is niet mogenlijk om
    aansprakelijk te stellen.
    Hoogstens wat je kan doen is hun schriftelijk (of via de mail) op de hoogte
    stellen hoe de situatie nu in elkaar steekt, dus datum noemen wanneer je
    auto daar heeft gestaan, wat er uit dat onderzoek naar voren is gekomen,
    mocht je daar een werkbon van hebben gehad die als kopie erbij voegen.
    Dus het hele verhaal daar neerleggen, ook het feit dat ze je niet wilde helpen
    en dat een andere garage geconstateerd had dat je met motorschade hebt
    doorgereden (wat zij ook hadden moeten kunnen constateren) met nu als
    gevolg een motorschade.

    Ik ga niet zeggen dat er iets positiefs uit komt, maar je hebt dan wel je hart
    kunnen luchten, en zij zijn met hun neus op de feiten gedrukt wat via de
    mail geregistreerd is, dus altijd aantoonbaar dat jij ze het voorval hebt gemeld.
    Niet geschoten is altijd mis;)
     
  7. Okee bedankt voor de tip. Zal ik doen.

    Bedankt voor de nieuwe titel die ik zelf niet had kunnen bedenken. Wat te doen in deze situatie was eerder in mij opgekomen als ik het bericht zou lezen.
     
  8. Je had ook meteen vorige maand naar een andere garage kunnen gaan. :roll:
    Maar ook al had de dealer het probleem wel direct geconstateerd, dan was de uitkomst waarschijnlijk nog steeds hetzelfde :lol:
    Het is niet zo heel gebruikelijk om direct een inspectie mbv een endoscoop te doen,
    dus wat dat betreft niet zo vreemd.
    wel erg goed van die 'andere' garage natuurlijk.

    Ik snap dan ook niet waarom je de dealer dan aansprakelijk wilt stellen..... :nocheer:
     
  9. Blok is dood. De verkoper Comity Cars trekt zijn handen ervan af.
    Is een 'donor' blok betaalbaar?
     
  10. Blok dood? was alleen een klep beschadigd toch?
    Een klep kan los vervangen worden. moet wel de kop eraf, maar dat valt best mee.
     
  11. Dat was de eerste conclusie van de garage.
    Motor is nu ontleedt en er blijkt van alles niet goed te zijn.
     
  12. #12 McGyver, 2 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2010

Deel Deze Pagina