Wat kan ik het beste nemen voor verlaging?

Discussie in 'Exterieur' gestart door dutchguy, 14 apr 2010.

  1. #1 dutchguy, 14 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2010
    Het gaat toch een beetje kriebelen na alle (positieve) kritiek.
    Een mooie verlaging zou mijn focus toch wel een beetje af maken.
    Vooral de achterkant mag wel wat omlaag. (zie foto)

    [​IMG]

    Maar de vraag is.... wat kan ik het beste gebruiken? Ik zat zelf te denken aan de volgende 2 opties:

    1:
    [​IMG]

    of 2:
    [​IMG]
     
  2. #2 pauljager, 14 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2010
    Ik zou zeker voor optie 1 gaan, maar wel van de Tuinland, die is beter ;)
     
  3. Ik zou m'n reservewiel eruit halen en die ruimte opvullen met loodschroot. Is vaak gratis aftehalen bij de plaatselijke schietvereniging, groeit geen onkruid in en je behoudt je maximale kofferruimte :mrgreen::baeh:
     
  4. Thuis hebben we nog een partij kleinere tegels staan. Kan je ze beter verdelen :schater::mrgreen:
     
  5. Ik zou voor optie 1 gaan. Minder stootgevoelig in de bochten. Optie 2 kon nog wel eens wat beschadigen in de kofferbak, dus definitely optie 1.

    Succes met deze geniale modificatie!
    PS. Ik heb nog kortingsbonnen van Tuinland voor je, might come in handy
     
  6. Bij de fofo2 kon je dacht ik sportveren bij de dealer halen voor weinig.
    150 euro oid, misschien is dat wel goedkoper dan de potgrond.

    Maar je kan natuurlijk ook:
    [​IMG]
     
  7. Potgrond lijkt me het beste, wel zorgen dat de zakken dicht blijven geeft echt zooi anders. Verlaging is zo simpel naar wens in te stellen, en niet duur :cool:
     
  8. Lars ik heb de oplossing voor je:

    [​IMG]

    Dan wel in heel je auto plaatsen, voordeel is dat je geen schuivend gewicht hebt, het isoleert ook nog geluid, mits je het dik genoeg aanbrengt. En bij een ongeluk heb je grote kans dat je auto intact blijft. :schater::thumbs: Bijkomend voordeel is dat je dan direct een Upgrade kunt doen naar een vrachtwagen motor, alleen om het extra toegenomen gewicht vooruit te krijgen.

    En als je dit niks lijkt, kunnen we altijd de flex er nog in zetten.;)
    Zeg maar wanneer, neem ik de flex van het werk mee.:mrgreen:
     
  9. Eeehh , zoiets ?? :D

    [​IMG]
     


  10. dit komt meer in de buurt:
    [​IMG]

    kost wat maar dan heb je ook wat
     
  11. kan die klep nog wel dicht?:schater:


    [​IMG]

    misschien helpt dit ook wel, voor als je ineens de behoefte hebt om wat te lassen:mrgreen::jerry:
     
  12. Ik zou gaan voor de tegel..

    Bloemenpotgrond heeft immers de nare eigenschap om bij snelheden boven de 150km/h
    erg te gaan stinken!!
    Dit komt door de hoeveelheid fosfaat in de potgrond.
    Fosfaat lost trouwens prima op in citroenzuur.. dus als je ook een netje citroenen in de kofferbak legt, dan hef je het probleem grotendeels weer op.. :)

    De samenstelling van bloemenpotgrond:

    eigenschap hoeveelheid
    drogestof 30%
    organische stof 25%
    watervasthoudend vermogen 800ml/l
    luchtvolume 100ml/l
    zuurgraad (pH) 6
    stikstof 230mgN/l
    fosfaat (oplosbaar in citroenzuur) 45mgP2O5/l
    fosfaat (oplosbaar in water) 20mgP2O5/l
    kali 65mgK2O/l
    kalk 30mgCaO/l
    magnesium 20mgMgO/l
    sulfaat 105mgSO3/l
    chloor 20mgCl3/l

    Je kan natuurlijk wel vijverpotgrond, heidepotgrond of buxuspotgrond gebruiken!
    Deze gaan pas stinken als je ver boven de 260 km/h rijdt!

    edit: door de hoge Ph-waarde (zuurtegraad) van buxuspotgrond is dit ook geen aanrader. Dat vindt de carrosserie van een Ford niet zo leuk!
     
  13. Hier misschien nog een goede 3e optie??
    Kun je nog kiezen ook..........:kwijl:
    [​IMG]

    :schater::schater::schater:
     
  14. Ik zou "gewoon" een eibach setje nemen. +/- 3 cm verlaging is super.
     
  15. #15 dutchguy, 15 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2010
    Klinkt allemaal erg goed. :badgrin:
    De meeste reacties gaan toch wel richting de potgrond; of zoals Jan Lucas uitlegt, beter Vijverpotgrond of heidepotgrond.
    Cement storten geeft ook het gewenste effect, maar is niet meer verstelbaar.
    Grindtegels, zijn dan wel verstelbaar maar in te grote stappen.

    Zijn er misschien voorbeelden van zo'n potgrond verlaging? Want voordat ik een diepte-investering doe, wil ik wel graag weten of het het gewenste effect heeft.

    p.s. Nog wel een extra vraag aan Jan Lucas:
    Levert Vijverpotgrond of heidepotgrond geen problemen op bij het remmen? Die extra G-krachten moeten natuurlijk niet voor problemen gaan geven?!
     
  16. Setje Eibach of Weitec eronder is ook goed hoor lars ;)
     
  17. Ik zou ipv potgrond tuinaarde nemen. Is wat goedkoper en geeft hetzelfde effect.
    Verlaging is (afh. van de stugheid van de vering) zo'n 1 cm per 8 zakken van 40 liter.
     
  18. @ Hansie

    Effect verlaging dmv tuinaarde:

    [​IMG]

    Dus dan zou ik toch voor potgrond gaan... :)
     
  19. Hmm losse tuinaarde is niet zo'n goede optie, gezien het effect.

    Ook heeft een Weitec setje niet mijn voorkeur:
    Ze maken namelijk ook gebruik van Tuinaarde.

    [​IMG]
     
  20. De auto laten vollopen met water. Dan wordt ie ook mooi schoon van binnen. Verschuift niet abrupt, en bij remmen krijg je meer druk op de voorwielen....:mrgreen:
     

Deel Deze Pagina