wat kan er mis zijn .......

Discussion in 'Performance' started by beer, Jan 26, 2011.

  1. Als de motor koud is loopt de auto als een speer, echter als de motor op temperatuur komt worden de prestaties ook minder is het net of hij dan "tegen gehouden "wordt.

    In het laatste half jaar is er vervangen bougiekabels, bobine, luchtfilter, brandstoffilter.

    de bougies worden zeer binnenkort ook nog vervangen.

    Iemand een idee wat er eventueel mis kan zijn?
     
  2. Ik verdenk de LMM (Lucht Massa Meter) ervan dat die stoort...
     
  3. Haal het stekkertje van de luchtmassemeter er eens af als je gaat rijden, dan weet je snel of het daar aan ligt.
     
  4. Not sure, maar ik weet van andere wagens die afslaan als er geen LMM aangesloten of gedetecteerd is/wordt, dus try on error denk ik.
     
  5. Heb daar wel aardig ervaring mee bij Escort's, als je de luchtmassameter afkoppeld lopen sommige ineens weer als een zonnetje :D

    Is een kleine moeite, baat het niet dan schaad het niet.
     
  6. Ik rij al jaren zonder luchtmassameter :mrgreen:
    (Focus 2003, 1.6 16v)
     
  7. Ik denk net even de LMM loshalen en schoonmaken blijken het torx schroefjes met pin te zijn en laat ik nou net geen torx bitje met gat hebben:(

    van het weekend maar even een bitje halen.
     
  8. En als je alleen even het stekkertje eraf haalt en dan gaat rijden ?
     
  9. rijd hij dan beter?
     
  10. Net even geprobeerd met het stekkertje los maar dan gaat hij een stuk slechter lopen.
     
  11. Koud goed, warm slecht....meestal een verbrandingsprobleem, en dan met
    name barndstof te kort, je bougie verteld je hoe het in de kop er aan toe
    gaat, de kleur moet mooi lichtbruin zijn, is het een andere kleur, dan gaat
    er iets niet goed, dit is een mooie richtlijn in welke hoek je het zoeken moet.
    Anders zou je ook eens een gassentest kunnen laten doen, en dan als hij
    goed warm is, dan kunnen de monteurs wel een conclusie trekken, nu blijft
    het gokken, kan de kat zijn, of een lambdasensor...enz.;)
     
  12. Nou vandaag de LMM er eens afgehaald nadat ik het juiste bitje gevonden had.
    De draadjes eens bekeken en deze blinkten niet meer zo mooi maar waren zwart aangezet.
    Met electrocleaner ingespoten en met een heel fijn kwastje erover een,
    nu blinken ze weer mooi en de auto rijdt weer heerlijk ook als de motor warm is trekt hij weer lekker door.

    Opgelost dus.:D
     

  13. Ik ook, alleen geen jaren, maar zo kocht ik hem, en hij rijd perfect.
    Focus 1 Fase 1 1.6 16V trend

    Dacht eerst dat het aan mij lag, keek op het forum bij de foto's van andere focussen en daar zag ik hem wel op zitten.

    Gr Mark
     
  14. De Zetec S motor heeft wel een luchtmassameter, de Zetec SE niet.

    De Zetec S motor ligt in de Fase 1, de latere Fase 1 modellen en de Fase 2 hebben de SE motor zonder luchtmassameter.
     

  15. Nou heb ik alleen een Zetec S, want ik heb een Fase 1:think:
     
  16. Correctie....

    Heb wel een Zetec SE, maar heb wel een Fase 1 Focus, bj sept 2001....
    Is wel de orginele motor die erin zit! Heb je hier een verklaring voor :think:

    [​IMG]
     
  17. Zoals ik al eerder schreef, de latere Fase 1 modellen (zoals de jouwe) hebben ook een Zetec SE motor ;)
     

  18. zooo idd hahah schele:lol:

    Gelukkig was het topic al maximaal benut hahah
     
  19. Kan gebeuren :mrgreen:
     

Share This Page