1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TI-VCT 125pk Waarom 1.6 focus wagon 2011 1.6 125 pk maar max 800 kg geremd aanhanger trekken?

Discussie in 'Performance' gestart door TjeerdMinkes, 6 okt 2012.

  1. Waarom mag ik met mijn nieuwe Focus 1.6 125 pk maar geremd 800 kg trekken.
    Onze vorige focus van 2005 met 1.6 motor had daar 1200 kg op kenteken staan.
     
  2. Is het niet zo dat het 800 ongeremd is en 1200 geremd?
     
  3. Zal waarschijnlijk een Ecoboost zijn met A-label, en als ik het goed onthouden hebt
    mogen ze wel meer trekken, maar niet onder het A-label...iets in die trend was het
     
  4. de 1.6 met 125 pk is geen ECOboost maar nog de oude 1.6 TI-VCT.

    Als het maximaal toegelaten trekgewicht inderdaad maar 800 kg geremd is heeft ford hier blijkbaar bewust voor gekozen. Ook kan het zijn dat het koelsysteem bij hogere trekgewichten ontoereikend is. Wellicht heeft Ford omdat dit een type motor is dat maar kort in de Focus 3 is geleverd (de 1.6 TI-VCT is nu immers vervangen door de 1.0 ECOboost) er bewust voor gekozen om geen veranderingen meer door te voeren waardoor het trekgewicht wel hoger is.
     
  5. De 1.6 16v Ti-VCT (125 pk/159 Nm) heeft geen turbo en ook geen A-label.

    Het is inderdaad vreemd dat de :focus3: met deze motor maar 800 kg geremd mag trekken. De :focus2: met dezelfde motor (115 pk/155 Nm) mag namelijk 1200 kg geremd trekken.

    Wilco is mij net voor. Klinkt plausibel ;)
     
  6. oke, geen ecoboost dus....weten we dat ook weer:thumbs:
     
  7. Bedankt voor jullie reactie.
    Inderdaad is het een First Edition 1.6 TI-VCT van Augustus 2011 met 15000 km.
    Auto is zwaarder en heeft meer Pk dan onze vorige Focus ,daarom snap ik hier niets van!
     
  8. Volgens mij is de opmerking van Wilco aangaande de koeling

    de belangrijkste reden ik heb dit al vaker voorbij zien komen. Iets met het aantal of de grootte van de openingen waar de lucht doorheen moet komen richting de radiator, maar het fijne weet ik er ook niet van.
     
  9. Het zou mij inderdaad niet verbazen als het koelsysteem de reden is van het lage trekgewicht.

    Bij de 1.0 ECOboost is het zelfs zo dat wanneer er achteraf een trekhaak wordt gemonteerd er ook een extra elektrische koelwaterpomp moet worden gemonteerd. Bij auto's die af fabriek zijn geleverd met trekhaak is deze pomp al aanwezig.
     

Deel Deze Pagina