1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

waardeloze wielbouten

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door ffdf, 17 okt 2007.

  1. Zoals jullie misschien weten heb ik onlangs een band + misschien velg aan gort gereden. :oops:
    Ik heb toen het originele reservewiel rechtsvoor erop gelegd. :?

    Dit is echter kleiner van omvang, dus wil de auto steeds naar rechts.
    Om van dit probleem af te komen heb ik het rechter achterwiel naar voren gelegd, en is dit probleem verholpen. :wink:

    Toen ik echter het achterwiel eraf wilde pakken, en de afdekkap van de naaf van de velg nam, schrok ik toch welk een beetje heeeeel veel. :grote ogen: :grote ogen: :grote ogen: :grote ogen:
    Er bleken nl. 2 van de 4 wielbouten te zijn afgebroken

    Ik weet dat ik afgelopen zomer in Italië een stoeprandje mee heb gepakt, binnenkant haarspeld :asshole: :asshole:

    Maar dan nog mag dit volgens mij toch nog niet gebeuren.
    Toen ik nl. net voordat ik op vakantie ging, linksachter de remblokken heb vervangen, bleek hier OOK al 1 bout te zijn afgebroken :grote ogen:

    Dit is toch geen normale gang van zaken neem ik aan. :td:
    Ik was vanmiddag bij de dealer om 4 nieuwe bouten te bestellen, en volgens de bestellijst in de computer bleek dat ze die al vaker hadden besteld.
    Voor het geld maakt het niks uit, € 1,02 p. stuk ex. btw
    Echter toch wel een beetje pudding kwaliteit
     
  2. Meestal is de oorzaak dat de boute TE vast gezet worden, bij de
    minste geringste beuk tegen de velg kunnen ze afbreken.
    Ze hebben niets voor niets een momentsleutel uitgevonden :roll: :D
     
  3. :vingertje:

    Juist ja, en deze heb ik uiteraard ook gebruikt :thumbs:
     
  4. :oops: Ik ging er standaard vanuit dat ze ze in de garage vast hadden
    gezet, daar word zeer vaak verkeerd de wielen gemonteerd, eventjes
    met een luchtsleutel van 900Nm je wielen vast zetten :?

    Als je ze met de momentsleutel vast hebt gezet, dan is de klap toch
    harder geweest als dat je in 1e instantie gedacht hebt :shock:

    Ga je hem later nog uitlijnen?
    mischien is er nog wel meer beschadigd aan de ophanging.?
     
  5. Dat is wel vaag zeg, en behoorlijk gevaarlijk!
    Niet gelijk alle bouten vervangen :?:
     
  6. Vreemd, mijne heeft wielmoeren... :lol:
     
  7. de mijne ook. :Grin:

    Deze zitten natuurlijk wel op bouten geschroefd hè :woohoo: :thumbs:

    Ik zal de 2 achterbanden eens met elkaar vergelijken, en eens zien of er verschil zit in de slijtages :rock:

    MSS dat uitlijnen IDD nodig is :thanks:
     

Deel Deze Pagina