1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waar op letten bij aanschaf C-max 2.0 TDCI?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mike, 21 dec 2011.

  1. Zijn er specifieke punten waar je op moet letten bij aanschaf van een C-max 2.0 TDCI uit 2005?
     

  2. wiellagers ff controleren, achter is aardig prijzig. 250 euro per stuk ex btw.
    verder de koppeling, licht er ook aan wat de km stand is.

    verder zijn ze net als een focus, bulletproof.

    2 liters gebeurt verder zo ook niets mee..
     
  3. De achterste wielnaven (lagers zijn niet los vervangbaar) zijn wel prijzig maar niet zo duur als hierboven is vermeld. De adviesprijs is €219,89 (inclusief BTW). Ik betaalde een tijdje geleden nog €170,- (inclusief BTW) bij de dealer (met korting).

    Persoonlijk zou ik goed kijken of de auto geen last heeft van roest bij de kitnaden. Hoewel het niet vaak meer voorkomt zijn er nog wel auto's die hier last van hebben (waaronder mijn Focus 2 uit 2005). Afgelopen zomer heb ik naar een Focus CC uit 2008 gekeken en deze auto had dus ook roest op de kitranden.
     
  4. Rammels in het interieur Mike. Daar hebben ze wel last van.
    Wij hadden een trilling in het onderstel die er niet uit kwam (kan ook zomaar de aandrijving zijn).

    Verder weet ik eigenlijk niet echt dingen die mis kunnen gaan bij die auto. Stuurt prima voor zo'n hoog geval.
     
  5. #6 Sbro.nl, 21 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 dec 2011
    De 2liter sport waar ik 6 jaar in gereden, weliswaar een benzine heeft bij mij nooit echt problemen gehad.

    Idd de wiellagers, 1x kapot gehad aan 1 kant en daar was ik incl montage 238euro voor kwijt, bleek uiteindelijk gekomen te zijn door een velg met een hobbel erin waardoor het lager onnodig veel op zijn donder kreeg.
    @Gijsbert........daardoor gaat het ook tillen in de auto met een velg met onbalans.

    Kitnaden, ook dat is bij mij vervangen onder de garantie, deuren voor en achter.

    Ook heb ik 1 van de ballasten kapot gehad van de originele Xenon, was ook een erg duur grapje, maarja licht moet er toch echt opzitten dus daar kwam in niet onderuit.

    Extreme rammels oid heb ik geen last van gehad of het moeten de CD hoesjes zijn die weer ergens tegen aan lagen te rammelen maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand.

    Sturen was idd erg goed voor zo'n hoge auto, je zit ook hoog en dat geeft dan ook weer veel overzicht.

    Verder is het een probleemloze auto voor mij geweest.
     
  6. Hadden 2 setjes velgen+banden bij beide setjes trilde de auto...
    Zat overigens ook speling op de aandrijfas toen ik hem gevoeld had... Stond op de brug, dus even bewegen en ik voelde speling...
     
  7. Ligt inderdaad erg aan de kilometerstand, koppeling aanvoelen..
    Aandrijfassen willen we eens trillen bij flink accelereren.. Verder niet veel eigenlijk denk ik zo..
     
  8. Kleine trilling achter, kunnen het niet achterhalen waar het van Daan komt. Balanseren van de banden een paar keer gedaan, hoogte slag enz. Nu komen de remschijven achter aan de beurt na 230k. En begin dit jaar is de egr vervangen,voor de rest een prima auto, tussen de 1 op 14 en 1op 20 is heel goed haalbaar.
     

Deel Deze Pagina