Waar op letten bij aankoop TDCI uit 2017 met 107k km

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Arievdberg, 28 feb 2023.

  1. Nee het kenteken is toch nog niet veranderd dus voldoet hij nog aan de eisen en ze kijken alleen naar de sticker.
     
  2. Dat is de praktijk maar voor de Duitse wet is het nog steeds een milieudelict. De pak kans is natuurlijk heel erg klein maar het wordt als een serieus vergrijp gezien aangezien het onder het vervalsen van de milieusticker valt (zelf één ontwerpen of een andere kleur voeren dan bij de auto hoort)

    "...Vor allem Ersteres ist keine Bagatelle: Basteln Sie Ihre Umweltplakette selbst, machen Sie sich der Urkundenfälschung strafbar. Dies kann mit einer Geld- oder Freiheitsstrafe von bis zu 5 Jahren geahndet werden. Eine falsche gelbe oder grüne Plakette zu verwenden, kann Sie in diesem Fall also wesentlich mehr kosten als nur ein Bußgeld..."
     
  3. Het is vooralsnog maar de vraag of je auto wel een andere milieu-klasse krijgt na het uitschrijven. In de berichten die ik er over lees wordt aangegeven dat de milieu-klasse bij de rdw niet wordt aangepast, maar dat kan in de toekomst natuurlijk veranderen.
    Voorlopig blijft je duitse milieu-sticker dus volledig legaal ...
     
  4. Heb al 10+ ervaringen gelezen/gehoord en bij iedereen is de milieu-klasse hetzelfde gebleven.
     
  5. Hebben ze ook al gezegd waarom?
    Lijkt mij vooralsnog een loos dreigement.
     
  6. ze vinden dat het niet hun verantwoordelijkheid is
     
  7. emissieklasse (voor NL tenminste) blijft hetzelfde zoals @Koen_ en @Fredhead al aangeven.
    wel moet je het melden bij de RDW en je krijgt dan een verhoging van de MRB van 15%
     
  8. Ik heb vandaag na een week mijn Focus wagon mk3 weer op mogen halen. Roetfilter is voor iets onder de 550 euro volledig vervangen inclusief APK en diagnose airbag probleem. Fingers crossed dat de auto goed blijft doen…
     
    meeder en Tom91 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina