Mijn eerder bericht is op feiten en met alle eerlijkheid geschreven. Ze zeggen wel eens een zondags auto, ik had de pech om hem te kopen. Wat ik zeker niet wil is een merk zwart maken.
Ik bedoel dat het onzin is dat verkoopcijfers iets over de kwaliteit van een product zeggen. En er is inderdaad een groot verschil tussen Volkswagen een Ford. Op mijn vorig week hebben we jarenlang met Caddy's gereden, uiteindelijk zijn we overgestapt naar Connect en Transit, wat een verademing! Het enige voordeel van de Caddy was de souplesse en de kracht van de motor, maar dat woog niet op tegen het belachelijke olieverbruik en de andere problemen.
Wat mij opvalt aan volkswagens die hier rond rijden en dan heb ik het echt over de golf mk4 is dat er geen goede combinatie van motor en versnellingsbak is. Het is of een slechte bak of een slechte motor. Bij ford en zeker naar mijn weten kan je elke benzine focus mk1 pakken. Bij golf mk4 is de eenige motor die ik vertrouw de TDI diesel motoren. Maar benzine niet voor mij ik heb een tijdje bij een Revisie bedrijf gewerkt en wat daar de klok slaat is echt volkswagen. Zowel motoren als versnellingsbakken. Een beetje vanaf de golf mk4 tot heden. En soms een vertrapte VR6 kwam voorbij. Vokswagen word gewoon veel meer verkocht dan sommige andere merken. Daarom zie je ze gewoon overal rijden. Ik woon in een wijk waar je weer heel veel ford ziet rijden. Ik blijf erbij. Ik koop liever een ford dan een volkswagen. Ze zijn gewoon beter
ik denk dat er bij elk merk wel wat is, en naarmate er meer van verkocht worden dan wordt verhoudingsgewijs de 'problemen' ook meer.
En vergeet de hoeveelheid auto's die naar leasemaatschappijen gaan (die weer zaken doen met klanten die eisen dat het een VAG of BMW is). Als we die niet hadden gehad hadden we denk ik een stuk minder VAG Tesla's en Volvo in NL rond hebben rijden.