1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vreemd gedrag 2.0 ecoblue

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FoFoSTLine20EcoBlue2019, 3 apr 2019.

Tags:
  1. Misschien anders eerst de lease maatschap contacteren
     
  2. Dat zou ik ook doen ja.
     
  3. Die verwijzen je toch naar de dealer. Je zou naar iedere officiële Ford dealer moeten kunnen gaan.
     
  4. Ford Assistance is er ook nog! Mogelijkheden te over voor hulp, komt helemaal goed. Alleen heb ik nu m'n auto even niet bij de hand (ik zit 70 km verderop), dus dat moet even wachten.
     
  5. Even ter aanvulling: willens en wetens doorrijden met een auto die veel storingen aangeeft is hoe dan ook niet handig, ook niet als het een leaseauto betreft. Mocht er dan iets terminaals kapot gaan, dan is de kans groot dat jij als berijder verantwoordelijk wordt gehouden en je moet opdraaien voor de kosten. In dit geval is het enige juiste idd de auto stilzetten en na overleg met de leasemaatschappij bepalen of de auto wordt opgehaald of zelf weggebracht kan worden. En indien je `m zelf wegbrengt, de verantwoording dan niet bij jou ligt.

    Lastige is wel dat dit om een garantiegeval zou gaan, de dealer krijgt dan alleen de onderdelen vergoedt.
     
  6. Ik heb wellicht een risico genomen door gisteren mijn rit af te maken (de lampjes gingen halverwege aan), ik was dat echter niet van plan te gaan herhalen zonder deskundig advies van een officiële partij. In dit geval wordt dat Ford Assistance. Die zal ook vervangend vervoer regelen indien nodig.
     
  7. Ik gok dat ze die ene rit niet zullen aanrekenen, maar wel als je er mee blijft doorhobbelen zonder overleg van de andere zijde.
     
  8. Al met al hoop ik dat het snel en kundig wordt opgelost en je weer kan genieten van je nieuwe wagen :thumbup:
     
  9. Update:
    Het bleek -zoals ik al enigszins verwachtte- de turboslang te zijn. Deze is in af-fabriek verkeerd bevestigd, danwel van een verkeerde uitvoering te zijn. Niet alleen zorgde dit voor een matige gasrespons (al vanaf het begin), maar ook voor een foutmelding in het roetfilter (wat leidde tot het beperkte vermogen), een te hoog brandstofverbruik en -volgens de Wegenwacht- daardoor ook een te hoog AdBlue-verbruik; Deze moest nl inmiddels ook bijgevuld, wat wel wat erg gauw lijkt na 6000 km.

    De monteur van de Wegenwacht adviseerde om de turboslang te laten vervangen. Inmiddels heeft de auto 3 dagen bij de garage gestaan, omdat er tot twee keer toe kennelijk een verkeerd onderdeel geleverd werd. Daarop heeft men de auto 'provisorisch' gerepareerd en krijg ik een belletje als de juiste slang binnen is. Mij is echter ook verzekerd dat de slang nu heel goed vastzit en hij eigenlijk niet vervangen hoeft te worden...

    Hoe dan ook, ik ben erg blij de auto weer terug te hebben, en ik merk dat de gasrespons -met name in de hogere versnellingen- nu beter is dan ooit. Hij voelt eindelijk als een auto met 150pk aan, zeg maar. Ook valt op dat het brandstofverbruik volgens de boardcomputer een stuk lager is dan voorheen. Maar dat kan ik uiteraard pas definitief bevestigen na een paar tankbeurten en obv de registraties ipv de boardcomputer.
     
    Redwagon vindt dit leuk.
  10. Als adblue op is. Dan valt de wagen ook in noodloop. Omdat je dan voor de wet vervuilend uitstoot hebt. door noodloop ga je zelf al naar de dealer toe.

    Geen idee hoe groot de tank is. Maar dacht dat een tank van 11lIter ongeveer 17.000km mee kan. Maar met meeste rijstijl is dat 10 tot 12.000km
    Dus ja 6000km is niet extreem vroeg. Is door de turboslang misschien idd wel vroeger geworden.

    Heeft de auto adblue vuldop in de auto of bij de tankdop
     
  11. @trucker0werner Lees jij wel eens terug wat je allemaal schrijft?

    Na 6000km is niet extreem vroeg terwijl je eerst zegt dat het 17000km moet zijn. Dat is bijna 3x zo snel!
    Dan zeg je tussen de 10 en 12000km, dan is 6000km bijna 2x zo snel. Lijkt mij toch wel extreem, of zie ik dat verkeerd?
     
    Marco Morello vindt dit leuk.
  12. lezen het ergste wat er is. boeken gebruik je toch voor de kachel in de winter. gebruikershandleiding lees je ook nooit.

    maar ff terug komen op me verhaal, dit is op gsm en uit me hoofd. Dus kan sommige dingen net anders zijn.
    uit mijn ervaring weet ik dat een adblue tank bij peugeot (ja die theorie blijft in me kop zitten) 17liter tank elke 10.000-14.000km leeg is en bijgevuld moet worden. Echter hun beweren dat 20.000km mogelijk zou zijn. bij cursus was al gezegd 17.000km is het meest ruime wat je kunt hebben.
    https://www.peugeot.nl/bluehdi-motoren/

    had in me hoofd zitten dat de 2.0 gelijk is aan die van psa groep, maar zie dat dit niet meer is. echter zie ik wel dat hij meer adblue lust. tank van transit is 21liter en is nog sneller op
    als ik bij ford kijk op diverse sites, lees ik dat er 21liter tank wordt gebruikt en dat deze elke 6500-11.000km bij gevuld moet worden, het zou op 3-5% adblue per liter kosten.
    https://www.dekkerautogroep.nl/Onderhoud/auto-informatie/Veel-gestelde-vragen
    https://www.autohaagzeeuw.nl/ford/onderhoud-service/services/adblue/

    dus bij 6000km leeg is dus helemaal niet zo slecht. echter het is ook bij ford (lees van dekkerautogroep) dat je voortijdig melding krijgt voor dat het ver op is.
    En als het op is je niet meer kan starten ivm tank leeg is. Volgens mij zit hij bij de focus dan ook aan de buitenkant. elke 5000km bijvullen is dus geen overbodige luxe.
    alleen opletten is dat het troep is.

    dus terugkomen op @Kees37
    ja me fout was dat 2.0 van psa zou afkomen maar lees dat de 2.0helemaal door ford is ontwikkeld.
    daardoor blijkt dat de adblue anders ligt van de twee 2.0liter diesels.
    verschil is dat degene van ford op basis van wat ik lees op eigen dealer site van 2 dealers dat er meer in gaat en hoger adblue verbruik heeft.
     
  13. Het moraal van dit verhaal is dus dat je zomaar wat opschrijft. Je vergelijkt appels met peren omdat jij denkt dat die motoren hetzelfde zijn.
    Omdat ik reageer op jouw " onzin" ga je een beetje onderzoek doen en kom je tot de conclusie dat het anders is.
    Als je de volgende keer dat nu eerst doet voordat je zomaar iets opschrijft ....................
     
  14. Heb een adblue tank van 100 liter en kan daar ongeveer 4 tanken diesel mee weg rijden is om en nabij de 450 l per tankbeurt terwijl de tank 700 l zou moeten zijn maat bij 450 staat de meter toch al wel tegen het rood aan en dat werkt niet ontspannend op de bilspieren

    Bij 20% vollume adblue begint ie ook te mekkeren dat er getankt moet worden. Mij is verteld dat de adblue ook gebruikt wordt om de injector te koelen en dus rond gepompt wordt of dit bij personenautos ook zo is weet ik niet.
     
  15. De adblue was nog niet op, volgens de BC zou ik er nog zo'n 900 km mee kunnen rijden toen ik de auto bij de garage afleverde. Dus ik denk niet dat dat de oorzaak is. Voor de liefhebbers van storingscodes, deze heeft de Wegenwacht geconstateerd:
    • P0299 Te lage vuldruk turbo/compressor
    • P1103 De spanning van de MAF sensor geeft aan dat de luchtmassa groter is dan verwacht
    • P2463 Dieselroetfilter - roetophoping
    • P246C Verstopping dieselroetfilter - gedwongen beperkt vermogen
    De tank heeft trouwens een eigen vulopening naast die voor de brandstof en er zou 10,5 liter in moeten passen volgens het boekje.
     

Deel Deze Pagina