vraagje

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wilma, 30 mrt 2012.

  1. #1 wilma, 30 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2012
  2. ik vermoed de bio-ethanol vulnippel
     
  3. deze bedoel je?

    [​IMG]
     
  4. ja die bedoel ik
     
  5. Daar doe je helemaal niks mee, is voor t aansluiten van de verwarmingskabel, mocht je op de speciale brandstof gaan rijden, wat je niet doet, en dan alleen om de motor te verwarmen bij lage temperaturen.
    Maar zoals ik al zei, dit ga je niet gebruiken.
     
  6. Ik denk, maar dat weet ik niet zeker dat het is om je motor voor te verwarmen in de winter....

    Edit: Sjoerd was me dus net voor, thx
     
  7. Is geen vulnippel dus.
     
  8. By the way; veel plezier met de nieuwe aankoop !
     
  9. dus is het noodzakelijk als je op e 85 rijd om hem dan te verwarmen....of is het aanbevollen???
     
  10. ja vind het heel leuk dat we de auto morgen op gaan halen....en dan moet je weten mijn man is een echte opel rijder:)
     
  11. Nou dan gaat je man heel wat beleven vanaf morgen! Want deze auto rijdt zoveel beter :D

    Is inderdaad stekker voor de voorverwarming. Als je in strenge winters op ethanol rijdt, moet de motor voorverwarmd worden. Dit is vooral bedoeld voor in de Scandinavische landen waar deze brandstof meer voorhanden is. De auto rijdt natuurlijk ook gewoon op euro 95.

    Veel plezier morgen en veilige kms!
     
  12. Ik vond nog een stukje:

    Wanneer de temperatuur onder de -15 graden Celsius komt, start het voertuig het beste met een brandstofmengsel dat niet hoger dan E70 (70% bio-ethanol en 30% benzine is). In Ford modellen bevat het cilinderblok een voorverwarming die in werking treedt zodra het kouder is dan minus 15 graden Celsius, zodat de koude start ook bij extreem lage temperaturen geen probleem vormt.


    Veel plezier met jullie nieuwe :focus2:
     
  13. Dat gaat er dan snel vanaf, eens een ford altijd een ford :mrgreen:

    Lekker van genieten............en let op die glimlach op z'n smoel, die gaat er niet meer vanaf:mrgreen:
     
  14. hahahahhahah ik had mijn man de berichtjes voorgelezen....hij zegt we zullen zien....gniffel:)

    bedankt iedereen voor de snelle andwoorden:)
     
  15. Kan je die voorverwarming ook op een diesel bouwen en evt de -graden manipuleren?
     

  16. Graag gedaan, hopelijk plaats je ook een x een foto van jullie mooie focus, liefst met die brede grijns erbij natuurlijk:rock:
     
  17. Gefeliciteerd met de auto enne we zijn gek op foto's hoor!!!!!!!
     
  18. kan en word al gedaan
    zoiets noemen ze gloeibougies
    verwarmen de motor waar het belangrijkste is zodat je direct start en aanslaat

    verder zijn verschillende merken die gleoibougies in een aluminium blok hebben zitten en die als 1 voeden (meestal zitten er drie in) kvs wat langsstroomt wordt dan verwarmd

    electirsche verwarming van 800watt in de kachelhuis is ook mogelijk
    en stan kachel

    allemaal zaken om motor sneller warm te maken, waarvan eigenlijk allemaal het meest voor de persoon geldt

    als je bij lage temperaturen warmere motor wil hebben dan moet er het volgende gebeuren
    1 kvs pomp die draait om kvs rond te laten stromen
    2 verwarmingelement in de koelsysteem die wordt verwarmd
    3 alle 2 op de juiste plek zodat kvs goed kan stromen en motor kan verwarmen

    nadeel dat dit stroom kost en veel, waardoor je niet kunt starten
    vandaar dat ford deze plug voorin heeft zodat je het op 220 kunt doen wat ervoor zorgt dat je gewoon nog kunt starten
     
  19. Nou, het is dus geen optie. Je had bij de[​IMG] voorverwarmig die naar de kachel ging (2 bougies) en die mis ik nu bij de [​IMG]. Of ik weet hem niet te vinden.
     

Deel Deze Pagina