1.6i 16V 100pk Vraag v.w.b. uitlaatkeuze voor focus 2 met ST bumpers

Discussie in 'Performance' gestart door Clubx, 28 mrt 2013.

  1. Beste Ford vrienden,

    Binnen korte tijd heb ik een volledige ST bumperset onder mijn Focus 2 fase 2uit 2008 zitten. Gezien ik dus straks een diffuser onder de achterbumper heb zitten welke mooi gevuld moet worden met 2 eindstukken heb ik de volgende vragen:

    - Ik zou best een wat sportiever geluid willen echter mag het zeker niet te hard gaan. Dus gewoon een wat lagere sportieve brom tijdens het optrekken en op de snelweg gewoon rust in de cabine. Een beetje vergelijkbaar met de echte ST dus. Wat adviseren jullie mij? Andere middendemper en einddemper of einddemper weglaten? Of juist alleen een sportieve einddemper met 2 sierstukken. Ik heb ergens op het forum eens gelezen dat als je bij een focus 2 de einddemper achterwege laat er veel herrie uit de pijp gaat komen. Weet niet of dit correct is? Iemand ervaring?

    - Weet iemand een goed adres in Nederland of bijvoorbeeld specifiek in Noord-Brabant waar zei voor een nette prijs zoiets kunnen realiseren.

    Belangrijkste is dus de keuze van de juiste combinatie om toch een net rustig sportief geluid de krijgen wat niet teveel gaat overheersen.

    Graag hoor ik jullie tips en voorkeur.

    Alvast bedankt.

    JP
     
  2. Zie het filmpje van Perenplukker klik

    Ondanks dat hij de 1.6 16v Ti-VCT motor heeft, is de uitlaat vanaf de einddemper aangepast. Hij heeft nog steeds de midden- en einddemper.
     
  3. Ik heb nog een originele einddemper van mijn ST liggen. Die heeft wel een extra ophangpunt nodig (net als bij Perenplukker), en ik weet ook niet zeker of het past onder een 'normale' Focus. Uitlaat volgt in ieder geval zelfde route, dus dat is wel pas te maken. Mogelijk met verloop door andere diameter. Denk ook niet dat de ST een andere carrosserie heeft, dus plek zal er wel zijn.
     
  4. ik zou, omdat dit erg persoonlijk is, langs gaan bij een bedrijf waar je het ook kunt horen. zoals EPS in het hoge noorden. Zo kun je je eigen wensen toepassing qua looks en geluid.
    waar dit kan in jou omgeving durf ik niet te zeggen.
     

  5. De ST heeft in tegenstelling tot de "normale" Focus 2 geen reservewielbak. Bij de ST zit dus de einddemper op de plaats waar bij de normale Focus 2 de reservewielbak zit.


    Een ST einddemper is wel pas te maken op een normale Focus 2 maar daarvoor moet wel geslepe en gelast worden. Tevens komt de ST einddemper dan erg dicht onder de reservewielbak te zitten en is van achter de auto onder de (ST) bumper zichtbaar.
     
  6. Ik heb wel een reservewielbak hoor. Verschil is dan misschien dat het een thuiskomer is?
     
  7. Normaal gesproken heeft de ST geen reservewielbak (ik heb dit in ieder geval nog nooit gezien). Normaal gesproken als er bij de ST een (optioneel) reservewiel of thuiskomer wordt besteld wordt de kofferruimte onder de mat opgevuld met schuim zodat er ruimte ontstaat voor het reservewiel.

    Een ST met thuiskomer heeft door de schuim opvulling dus een veel minder diepe kofferruimte als een normale Focus 2 met thuiskomer waarbij de thuiskomer volledig in de reservewielbak ligt.
     
  8. Ja, precies! Moest ook ff onder de auto kijken hoe het ook alweer zat, twijfelde beetje na mijn post. Maar er zit geen bak. Hmmm, dan wordt t lastig, het is nogal een grote einddemper :( Jammer, zou mooi 2e leven kunnen zijn voor hem/haar.
     
  9. Diameter eindstukken ST

    Goedeavond,

    Kan iemand mij vertellen wat de diameter van de sierstukken zijn die origineel op een Focus ST 2008 uitlaat zitten? Het betreft dan de mooie chrome sierstukken.

    Vind de diameter van Perenplukker's eindstukken wel heel gaaf maar wil liever iets kleiner.

    Hoor het graag.
    JP
     
  10. niemand?
     
  11. Mijn originele ligt niet hier, dus kan ik t ook niet ff meten zeg maar.
     
  12. Dacht dat ze 2 x76 mm rond waren , heb zelf 100 mm , waarom ik dat gedaan hebt is dat de rondingen in de diffuser wat voller zijn , maar ieder zijn eigen keuze , gr Peter
     
  13. Neem eens contact op met De heren van Maxi Performance in Hengelo. Zeer vakkundig en maatwerk terwijl u wacht ;) Tevens heeeel wat goedkoper dan ESP.
     

Deel Deze Pagina