1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voorstoelen loshalen

Discussie in 'Interieur' gestart door FocusM, 3 mei 2022.

  1. Hallo,

    Ik wil binnenkort even de stoelen grondig gaan aanpakken, daarvoor is het makkelijker de stoelen er even uit te halen. Nu heb ik wel even gezocht, maar wil toch even een zeker check doen...Technische kennis 0-10 = -3 hier:mrgreen:

    Minpool van de accu loshalen, 20 minuten wachten. 4 bouten en stekkertje los en dan de stoel eruit?
    En dan in omgekeerde volgorde weer terug? Moet er dan ook weer tijd tussen het inpluggen van het stekkertje zitten en het terugplaatsen van de minpool op de accu?

    Ik heb zo geen zin in ontploffende botsballonnen in de auto:dance:

    Het is trouwens gewoon een standaard stoel uit een focus II, geen verwarming of elektrisch verstelbare delen oid.
     
  2. 0-10=-10
    Kort gezegd klopt idd.
    Alleen in detail bijna.

    Stoel op zijn hoogst en rugleuning op 90graden.
    Eerst stoel naar achter en de voorste 2 eruit. Dan naar voren en de achterste twee eruit. (Kan andersom soms zijn)
    Klap je de stoel achterover zodat je beter bij de stekker bij kan.
    Zoek een plek waar de rails zo min mogelijk voor en achter uitsteekt.
    Kleedje over de dorpel en beste met tweeman.
    Eentje in de auto en de andere in deurpopening
    Achterdeur dicht en kantel je de zitleuning eruit. Nu draai je met zijn tweeën de stoel eruit.

    Eerlijk heb zelde eigenlijk nooit stroom eraf gehaald. Als je niet met statische voeding bij de gele airbag stekker komt gebeurt er niks.
    Tevens heb ik vaak electeische stoelen gehad. Zonder stroom wordt het moeilijk om voor naar achter te doen. Of de achterdeur openen en sluiten. Met zijn tweeën ivm auto makkelijker is om niet te beschadigen en gewicht.

    Beste is stroom eraf en paar min wachten. Al is de vraag hoeveel min. De interne accu( condensator) wacht je op tot die leeg is. Beter veilig door iets langer wachten dan te snel.

    Terugmonteren is ook voor of achter bout erin net niet aanhalen/vastzetten. Hierdoor kan je nog beetje bewegen om de andere twee erin te krijgen.
    Doe je het zelfde keer naar voor en achter en dan haal je ze aan op moment. Of ieder geval goed vastzetten. Naar voor en nachter ivm de rails evenwijdig zullen lopen weer.
    Na aansluiten van stkker kan je meteen de accu aansluiten.
    Zoals gezegd dor je dat alleen om de accu(condensator) echt leeg is, zodat je geen vonkje kan krijgen bij loshalen.
    Heel technish kan airbag unit ook de weerstand van de module meten. Weerstand meten gebeurt altijd met een voeding. Vandaar bij loshalen van stekker ergste geval vonkje kan komen
    Hierdoor dat spanning te hoog is en de airbag gaat.
    In stoel kan zijairbag zitten of eentje die je girdel strak trekt.
    Simpelste is beide niet, dan zit het aantrekken van de gordel in het oprol mechanisme.
     
    FocusM vindt dit leuk.
  3. Kan ook prima in je eentje hoor, zeker als het een handbediende stoel is. Ga je met elektrisch verstelbare stoelen aan de gang, dan is een extra paar handen wel makkelijk (been there done that xD)
     
    FocusM vindt dit leuk.
  4. #4 Edgar Focus, 11 mei 2022
    Laatst bewerkt: 11 mei 2022
    Is inderdaad best alleen te doen alleen wel paar keer tussen de voorportier en achterportier wisselen. Let op dat je de bouten/schroeven niet kwijtraakt en als je het op straat doet dat ze niet in de put vallen (eigen ervaring lang geleden) Makkelijkste is om ze in de middenconsole in een bakje te leggen zodat je ze niet kwijt raakt.
    Voorste twee eerst losmaken (dus stoel eerst helemaal naar achteren) dan de achterste twee. Als je het andersom doet heb je kans dat je stoel richting de achterbank gaat kantelen en er druk komt te staan op de bouten waardoor je stoel handmatig moet gaan tegenhouden. Is geen probleem maar minder makkelijk.
     
    FocusM en M.Blaak vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina