Hallo beste leden Mijn naam is Frank En ben sinds een maand eigenaar van mn eerste Ford Een Focus EcoBoost 1.0 100pk Helaas treffen wij weer een pech geval Gelukkig wel binnen de garantie In de eerste dagen na het ophalen meteen een motor storing , garage heeft hem uitgelezen en de lambdasonde vervangen Toen ik hem terug had binnen 80km weer een motorstoring, dus de anwb gebeld en die kwam bij uitlezen op een overslag van 2de cilinder en laag catalysator rendement De anwb monteur haalde de bobine er uit en die zat vol olie , schoon gemaakt en bougie leek wel netjes , maar die was ook pas daarvoor vervangen De monteur van anwb trok de pijlstok er uit en de olie zat ruim een cm boven de max en was volgens de beste monteur erg dun , wat hem leek te wijzen op kapotte brandstofpomp, meteen de garage gebeld en daar staat ie inmiddels al ruim 2 weken Op garantie gaan ze de brandstofpomp, injectoren en distributieriem vervangen Vraag me alleen wel af of ik dan zodra ik hem terug krijg weer een betrouwbare auto heb of dat ik na al dit nog meer ellende en problemen kan verwachten, want na wat lezen ben ik er al wel achter dat de EcoBoost bij lange na niet meer de betrouwbare motor van Ford is zoals ze in de escort en de eerste generatie focus lagen Hopelijk kunnen jullie mij vertellen of ik van deze auto nog veel plezier kan verwachten of dat ik hem beter kan inruilen Qua rijeigenschappen ben ik wel helemaal verknocht aan deze auto maar heb geen zin om komende jaren duizenden euros aan reparaties te kunnen verwachten
Ha Frank, ik zou eerst de reparaties afwachten en daarna besluiten wat te doen. Als de reparaties goed gaan wordt het vast volop genieten!
Ondanks de wat mindere ervaring nu toch een warm welkom. Vervelend te horen van de problemen, hoop dat na de reparaties je een hele fijne auto hebt. Er rijden vele 1.0 Ecoboost al jaren lang zonder problemen rond, daar hoor je weinig over.... ze hebben immers niets te klagen. Helaas bij problemen hoor/lees je het wel heel snel. Geen idee hoe de verhouding is tussen normale en perfecte 1.0 enerzijds en de 1.0 met problemen anderzijds, maar volgens mij valt dat wel mee wanneer ze netjes bijgehouden worden
Nou dat is natuurlijk ook wel zo , alle goede gevallen komen natuurlijk niet onder de aandacht Dat wij net een pechgeval treffen zegt natuurlijk niets over dat er wel veel focussen rond rijden die vast niet allemaal problemen hebben En als je zelf problemen hebt en er op gaat zoeken is dat natuurlijk weer een bevestiging Ik ben erg blij dat het onder garantie verholpen wordt Maar hoop wel dat ik na een dusdanige ingreep wel wat probleemloze jaren vooruit kan We hebben deze auto gekocht met de intentie er wel 5 jaar mee vooruit te kunnen zonder al te veel onnodige kosten
Welkom en dunne olie hoort er in. Alleen een centimeter boven Max peil is veel te veel en dat heeft een oorzaak. Hopelijk wordt die snel opgelost en dan zou je als het goed is gewoon een hele fijne en goede auto moeten hebben.
Zelfs voor een 5w20 vond de anwb het te dun Maar volgens de anwb lekt er bij een kapotte brandstofpomp benzine in de olie wat de dunne olie kan verklaren