1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

voorruit verwarming kapot?? ford focus MK2

Discussie in 'Electronica' gestart door wator, 18 jan 2017.

  1. #1 wator, 18 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2017
    Hoi,
    ik heb een ford focus mk2 (2008), met vooruit verwarming, maar ik vraag mij af of deze naar behoren werkt? hoe kan ik dit ontdekken?

    Zoals vanochtend, was de ruit met een dun laagje ijs bevroren als ik de verwarming aan doe zie ik eigenlijk alleen in het midden verticaal een duidelijk streep ontstaan. Maar dit is dan ook echt de enigste plek waar ik duidelijk zie dat het ijs verdwijnt.

    ik hoor graag jullie adviezen!

    groet,
    Wouter
     
  2. Vrees dat het tijd word voor een nieuwe ruit.....
     
  3. Ja, normaal gesproken zou de ruit voor het grootste gedeelte vrij moeten worden van ijs.

    [​IMG]
    Dit is zoals een verwarmde voorruit zou moeten werken.
     
  4. ai, een nieuwe ruit zoiets dacht ik al :-(

    hij ontdooit zeker niet zoals het plaatje hierboven.
     
  5. Ik weet niet of je glasverzekering hebt, anders is het hopen op een steentje. Scheelt weer :)
     
  6. Erg vervelend dat het niet meer werkt.
    Het vooruit is bij ons tijd terug vervangen vanwege een barst in het raam.
    Verzekering werk en gedeeltelijk eigen risico.
    Werd mij verteld dat de prijzen ongeveer rond 700,- zijn.
     
  7. Gaat je rond de € 330,- kosten.
    Behalve bij Carglass daar kost het bijna 3x zoveel.

    Heb zelf een barst in de ruit maar wel werkende verwarming.
    Daardoor weet ik de kosten.
    Heb zelf besloten het er voorlopig bij te laten zitten.
     
  8. Heb je dan een tweedehands ruit? Ik heb ook alleen maar bedragen van rond de 700 euro gehoord.
     
  9. Nee joh een kale ruit met verwarming kost rond de 300 euro.
    Dikke maffiahandel die ruitenboeren.
     
  10. Klopt Dutchguy. Zie ook eerdere bericht hier
     
  11. Let wel op dat van imitatie ruiten de verwarming veel trager is als van een originele / pilkingron
     
  12. Bij mijn C-Max van 2008 werkte de linker kant niet. Dit was te wijten aan een slecht contact van zekering nr 14, de voedingsspanning kwam niet hoger dan 11,6 volt dit moet normaal de de voltage zijn wat de dynamo afgeeft.
    Omdat ik er tegenop zag om de zekeringkast te openen heb ik een bypass draad getrokken vanaf zekering 14 en aangesloten op de aansluiting van de voorruit. en het werkt weer zoals vanouds.

    Tip: Meet eerst de spanning naar de voorruit elementen voordat je de ruit laat vervangen
     
  13. Draad verwarming kan ook gebroken*zijn door*ruitenwissermotor
     
  14. #14 jabado, 23 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2017
    Hoi Dragunov: wator geeft aan dat de ruit alleen in het midden ontdooid.
    Het lijkt er op dat mogelijk het middencontakt (massa)van de elementen slecht is (achter het interieurlampje).
    Wanneer wator gaat meten vanaf zekering 14 en 16 (nadat die verwijdert zijn) dan moet de weerstand ongeveer 3 á 4 Ohm t.o.v. massa zijn is die weerstand veel hoger dan is dit mogelijk te wijten aan slechte kontakten, dit kan zijn de verbinding aan het element (flat cable) of aan de zekeringen in het motorcompartiment of het midden kontaktmassa achter het lampje.
    Er moet minimaal 14,4 volt op de elementen komen.
    Enwel meten is weten !!!! succes verder wator.
     
  15. volgens mij is er geen middencontact maar alleen connectoren aan de (onder) zijkanten van de ruit.
     
  16. Oei, zo technisch ben ik niet. maar ik ga kijken wat ik kan doen en vinden(eerst maar een multimeter vinden)
    Igg bedankt voor de tips, en misschien hopen op een scheurtje in de ruit:angel::angel::angel:
    groet,
    Wouter
     

Deel Deze Pagina