Voeteneind verlichting

Discussion in 'Interieur' started by wassenaar, Oct 29, 2014.

  1. Hoi Hoi,

    Mijn ford heeft geen voeteneind verlichting....
    Het betreft een Hatchback uit 2007 5deurs.

    Ik dacht even een lampje te halen er in te prakken en klaar.
    Het mag niet baaten, ik zie heel de connectors niet hangen :shock: echt bizar!

    Het lijkt me niet dat dit dan in de kabelboon zit verwerkt mag ik aan nemen...
    Anders zou je de connector wel gewoon ophangen, toch?
    Klinkt niet aannemelijk om deze ergens op te binden of zit ik er nu volledig naast?

    Iemand met tips ik heurt t graag.
     
  2. #2 JW, Oct 29, 2014
    Last edited by a moderator: Oct 29, 2014
    De voorbereiding voor voetverlichting is niet bij alle uitvoeringen van de Focus 2 voorbereid. De eenvoudigere uitvoeringen hebben dit vaak niet. Dit heeft vooral te maken met de kabelbomen die zijn toegepast. Wanneer een auto niet voorzien is van bepaalde opties waar een uitgebreidere kabelboom voor nodig is wordt in de meeste gevallen de eenvoudigste kabelboom geplaatst.

    Dit geld overigens niet alleen voor de voetverlichting. Bij eenvoudigere uitvoeringen is wat bedrading betreft vaak minder voorbereid als bij de luxere uitvoeringen.
     
  3. Hmmm...
    Daar was ik inderdaad al bang voor!

    Dan kan ik de voorbereiding van mistlichten ook wel op me buik schrijven.
    Jammer maar helaas!

    Ik heb ook weinig trek om dat er zelf in te gaan zitten vogelen met soldeerwerk en al die ongein. Dan maar zonder ga ik ook niet kapot aan (het was wel leuk geweest, moet ik toegeven)

    Thnx Voor je snelle antwoord.
     
  4. Ik heb ook origineel een Trend en daar was het wel al voorbereid, waar duurdere versies soms ook die fittingen niet hadden/hebben
     
  5. Het heeft ook niet altijd met de versie van de auto te maken. Zo kan het voorkomen dat een auto met een lager uitrustingsniveau voorzien is van bepaalde opties waarbij het noodzakelijk is om af fabriek een kabelboom te installeren die meerdere functies ondersteund.

    Daarnaast heeft het ook nog eens te maken met kostenbesparing. Zo is er over het algemeen vanaf de late Focus 2 fase 1 uitvoeringen bezuinigd op bepaalde zaken. Denk hierbij aan de ruitenwisservloeistof niveau melding of dagrijverlichting functie (welke alleen door de uitgebreidere GEM modules wordt ondersteund).
     
  6. Ik ben inderdaad bang dat ik het simpele kabelboompje heb.
    Er zijn geen uitbereidingen in de auto voor zover ik weet.

    Het lijkt mij alleen goedkoper om in elke ford de zelfde kabelboom te proppen?
    om meerdere modellen te laten maken lijkt me toch prijziger...

    Maar goed het is niet anders ik denk dat ik er het beste mee kan leren leven, ik heb geen zin om zelf te gaan zitten prutsen met soldeer werk en al die grappen.
    Je gaat dan kabels zwaarder belasten als waar ze voor gemaakt zijn, dat kan nooit goed zijn.

    Ook zijn er nog wat reparaties die ik belangrijker vind zoals de airco vullen en mijn achterlicht vervangen, daarbij is het rode kunststof van het witte kunststof geschijden. het lijk wel los gebarsten of iets.
    Ook is me opgevallen dat de achterbumper niet zo mooi gespoten is. wellicht ooit achter aanrijding gehad :O of iets dergelijks.

    Bedankt voor alle snelle reacties!
     

Share This Page